Citat:
Ursprungligen postat av
MeMajk
https://minfil.org/leOaCab4b0/Protokollbilaga_2017-02-06__Brev.pdf
Undrar hur många olika handstilar denna människa har, inte bara att det är en mindre stil på de små smuggellapparna utan genomgående
Hon dikterar och regisserar sina barn lite som det passar henne
Det är ju för fan ett färdigskrivet film eller bok manus
Dessa brev och lappar säger en hel del om Johannas personlighet
Alltså.. men ärligt. Jag kollade breven inkl kuvert till DB och JB.
Det vänder sig i magen när man läst förhören med henne och sen växlar över till detta.
I förhören är hon är hätsk och drar sig inte för nåt för att rädda sitt eget skinn när hon hänger ut DB. Har även den manual hon gjorde i åtanke om hur mordet skulle återberättas där hon sätter sonen i centrum för mordet på sin far.
Sen skriver hon dessa sötsliskiga brev i klass med en 10-åring.
Det är hjärtan med mamma och David i.
Det är hjärtan med David och Tove.
Det är hjärtan kladdat överallt på breven.
... och det är så megaöverdrivna kärleksförklaringar att man rent av gapar när man läser det och det obehagligaste av allt är att det går en röd tråd med ett budskap:
Håll käften.
Brevet till JJ och JB vid häktning innehar meningen
"jag är så ledsen för det, ni har inget med det här att göra." Sen underlinjerat dvs betoning: "
Jag tar på mig allt ansvar."
Det är så fullständigt uppenbart att hon skriver:
Ni röjer ingenting. Jag sköter spakarna, håll käften.
Sen övergår texten till en erinrar om att de annars kommer hamna i fängelse:
Hej min älskade dotter ♥ (..) ni har hela livet framför er. Var inte orolig ♥
Älskar dig/er ♥
mamma svärmor
mormor
Krama David från mig.
... Varav allt givetvis utgår från henne själv och är inte nån omsorg öht. Vilken fruktansvärd självcentrerad person hon är!
Det vore fantastiskt om dottern snarare öppnade mun, fick komma ur hennes klor och bli fri. Hon har ju hela livet framför sig istället för att leva med en livslögn som lär pocka på uppmärksamhet exakt när och var som helst hela livet.
s. 14-23
Protokollbilaga_2017-03-22__Tva_ngsmedel