Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Betr. Aki kan man tydligt avläsa ur det hon berättat under förhören att hon funderat på incest, dvs att hon skulle så sådana misstankat mot honom: Hon börjar försåtligt med att berätta om att han gör skillnad mellan pojken och flickan och alltid uppvisar ett särskilt beteende mot just flickan. - Det ligger även i linje med det hon försöker odla kring sin egen person betr. övergrepp mm; t.o.m. skriver till sina barn om som något hon aldrig tidigare delgett dem, osv.
Att som AP har gjort: försökt gå någon slags misslyckad balansgång mellan henne och de gemensamma barnen måste vara förenat med alla helvetets kval. - Hur ska man kunna försvara sig mot en sådan försåtlig människa som hela tiden går och funderar på sina medmänniskors undergång och onda, bråda död, eller på vilket sätt hon ska få största möjliga vinning av dem? - Det finns inget enkelt svar, för vem vill lämna sina barn i händerna på en sådan kvinna när kvinnan väl har visat sin rätta natur och man förstår att hon, hur du än beter dig, kommer att vända barnen mot dig? - Vad gör man?
Ja, det har du rätt i, jag skrev ju inlägg häromdan till dig om att hon anklagade honom att göra åtskillnad men så långt har jag inte tänkt. Däremot hennes fixering vid övergrepp i förhör - självklart ligger det nära till hands att det är detta hon kan insinuera om.
Lägger inlägget med spoilern, du citerade ett annat men de går hand i hand:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Misslyckad balansgång är rätt ordval, tycker det lyser i neon vad som sker i triangeldramat JM-barnen-nya tjejen.
Det slog mig nu att han ville berätta nåt till Nadja och var nedstämnd. Kan mycket väl handla om alla hållhakar och hur han inte tar sig ur ekorrhjulet.
Han är i en horribel situation och som sagt kan jag inte begripa hur man ens tvekar över hans sits när man nu är en bit in i rättegången och kan ta del av förhör; ett downfall i klorna på en hagalen kvinna som ordagrant går över lik.
Kan man som sagt be sina barn att MÖRDA är man kapabel till vad som helst. Då är denna hypotes ingenting i jämförelse även om det är fruktansvärt och tar ner vem som helst.
Barnen är inte barn till henne - de är redskap i jakten på nåt hon söker erövra.