2017-05-21, 12:06
Medlem
Den dåvarande mediale kelgrisen Sven Å. Christianson, hade kommit fram till den eminenta slutsatsen "att pojkarna har någonting att dölja", när de och deras föräldrar i själva verket var rädda.

Alla som har haft ouppklarade mord i sin närhet vet vad jag skriver om.

När det gäller Rolf Sandberg, enligt vad som framkommit i TV-rutan, så verkar hans begåvningsnivå vara under genomsnittet.
Citera
2017-05-21, 12:28
Bannlyst
Borde det inte finnas något som SÅC kan ställas inför rätta för?
Har han verkligen inte gjort sig skyldig till brott om man tar Quick och detta fallet i beaktande?
Citera
2017-05-21, 12:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantmarskalken
När det gäller Rolf Sandberg, enligt vad som framkommit i TV-rutan, så verkar hans begåvningsnivå vara under genomsnittet.

Tror inte att det är något fel på den. Däremot använde han den på fel sätt. En typisk resultatmänniska som ska gå i mål till varje pris.

Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Borde det inte finnas något som SÅC kan ställas inför rätta för?
Har han verkligen inte gjort sig skyldig till brott om man tar Quick och detta fallet i beaktande?

Har du något förslag på vad som skulle kunna anföras med lagstöd?
Citera
2017-05-21, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror inte att det är något fel på den. Däremot använde han den på fel sätt. En typisk resultatmänniska som ska gå i mål till varje pris.

Har du något förslag på vad som skulle kunna anföras med lagstöd?
Medhjälp till brottslighet eller nåt?
Inte fan vet jag, men jag tycker det är konstigt att han fått fortsätta hjälpa till att döma folk som inte begått brottet dom är anklagade för.
Citera
2017-05-21, 12:38
Medlem
Provokatörs avatar
Är det någon som har koll på hur Roffe var som bandyspelare i Hammarby? Var han en sån som filmade och alltid gnällde på domaren och sina medspelare eller var han typen som aldrig gnällde eller ramlade i onödan och som alla uppfattade som den hederligaste av hederliga? Det brukar säga en hel del om personen i fråga.

/Provokatör
Citera
2017-05-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klabbern
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/gw-om-okanda-spareti-kevin-utredningen/

Herregud...😭😡😠...
Så nio månader efter att Sandberg "klarat upp" Kevinfallet blir en liten 3-åring våldtagen bara ett stenkast från där man hittade Kevin?

Och den då tonårige ännu-inte-dömda pedofilen hade dessutom setts av flera personer tillsammans med lilla Kevin den aktuella morddagen. Och blivit förhörd men avskriven?
Han hade vid den här tiden dessutom berättat för någon att han hittat (eller sett?) Kevins strumpa och sko?
Citera
2017-05-21, 12:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Medhjälp till brottslighet eller nåt?
Inte fan vet jag, men jag tycker det är konstigt att han fått fortsätta hjälpa till att döma folk som inte begått brottet dom är anklagade för.

Du skriver ju själv att han »får hjälpa till«. Vem är det som låter honom »hjälpa till« och är dessa ställda inför rätta? Nej, det är de inte. Således kan han inte lagföras på sådana grunder.

Däremot skulle hans yrkeslegitimation kunna ifrågasättas. Men så länge galningar som Eva Lundgren med flera fått husera fritt utan repressalier lär inte heller det hända. Hans konsultverksamhet lär emellertid få ett avbräck, åtminstone temporärt.
Citera
2017-05-21, 12:47
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Är det någon som har koll på hur Roffe var som bandyspelare i Hammarby? Var han en sån som filmade och alltid gnällde på domaren och sina medspelare eller var han typen som aldrig gnällde eller ramlade i onödan och som alla uppfattade som den hederligaste av hederliga? Det brukar säga en hel del om personen i fråga.

/Provokatör
Han sköt alla straffar i Hammarby och satte 9 av 10 enl honom själv i dokumentären. Han verkar också ha varit deras bästa målskytt när han spelade där. Hur hans attityd var på planen har jag inte hittat något om
Citera
2017-05-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör

Jag gissar på att han var gnällspiken som skyllde på alla andra när han spelade åt helvete 😆
Citera
2017-05-21, 12:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Han sköt alla straffar i Hammarby och satte 9 av 10 enl honom själv i dokumentären. Han verkar också ha varit deras bästa målskytt när han spelade där. Hur hans attityd var på planen har jag inte hittat något om

Han var deras bästa spelare under den tiden. De var dock inte i högsta serien då.

RS i mitten bakre raden med nummer 9:

http://www.hifhistoria.se/Historia/bilder/1980lagbildbandy.jpg

Edit: De var i Allsvenskan, men åkte ur.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-21 kl. 12:59.
Citera
2017-05-21, 12:53
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag gissar på att han var gnällspiken som skyllde på alla andra när han spelade åt helvete 😆
Vinnarinstinkt och hata att förlora passar bättre på en bandyplan än i en polisutredning. Han var förmodligen också en ledartyp. Det går inte att dra några paralleller mellan bandyspelaren och polisen utifrån den information vi har idag. Det får hans gamla lagkamrater vittna om
Citera
2017-05-21, 12:59
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Är det där verkligen en forskningsuppsats? Min C-uppsats framstår ju som rena doktorsavhandlingen i jämförelse med detta...

Knappast en forskningsuppsats.
Källhänvisningen gällande Kevinfallet var Hjelmgrens rapport och Aftonbladet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in