2017-05-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Det som talar emot att Linda dödades i lägenheten / transporterades därifrån är risken Mats skulle löpa med att få ut hennes kropp till bilen. Han måste då rimligtvis dölja kroppen genom att placerade den i något / rulla in kroppen i ett täcke, matta eller liknande.
I scenariot att Linda dödas under bilfärden (från City Gross, eller vid senare utfärd) ser jag det däremot som mer sannolikt att N. Bertilsbo kan vara en slumpmässig dumpningsplats.

Det tar ca 20 minuter innan cadaverine lukten utges från kroppen (liklukten) om en sådan kropp förvarats i en bostad eller bil avges lukten till klädsel och annat.
Polisens likspårhundar skulle direkt få vittring, det finns möjlighet att tvätta bort lukten med medel men polisen skulle ha kommit på det.
Polisen gjorde en noggrann undersökning av bostaden och de bilar som Mats kunde ha använt och de hittade ingenting att någon kropp förvarats i bilen eller bostaden.
Det hjälper inte att bilen blivit städad som någon påstått att exempelvis cadaverine lukten försvinner.
Om polisen misstänker ett mord i bostaden eller transport med bil, de hittar alltid bevis för det.
En hunds markering är aldrig något bevis, utan en indicier, som kan leda till bevis.

Sluta ljuga nu Fagro.

Jag har precis beskrivit (och det fanns länkar också i andras inlägg) att kadaverin något som även i liten mängd produceras, från lysin, i levande människor.

Det du skriver är en total lögn. Om en person dör/dödas i en bostad och transporteras därifrån inom kort tid så finns INGA spår som tyder på att personen dödats såvida det inte finns blodspår, kroppsdelar eller liknande kvar. Är det är person som normalt bor i bostaden har denna avsatt så mycket DNA m.m. att det inte går att dra slutsatser såvida det inte finns DNA på mycket konstiga ställen som t.ex. DNA + rester av hår på undersidan av en stekpanna o.s.v.

Det du skriver om att polisen alltid hittar bevis om någon dödats i en bostad är också en lögn. Om inte spår av den typ jag angett ovan finns (ovh att det inte finns spår på kroppen/kläder som ger vägledning) är det i stort sett omöjligt att bevisa att personen dödats i bostaden.

Däremot kan DNA avsättas även till följd av strypning vilket man inte skall förglömma.

Det du försöker göra nu Fagro, är återigen att ljuga om fakta, ljuga om polisens arbetssätt och försöka skapa ett argument att om Linda dödades i bostaden så hade polisen med 100% säkerhet kunnat fastställa det, hitta spår i bilen o.s.v. och eftersom du inte känner till om/att polisen har sådana spår så skulle enligt din logik Mats inte vara skyldig till Lindas död.

Kruxet för dig är bara att du resonerar som en 4-åring som tror att du kan driva en argumentation på det viset och komma framåt. Förstår inte du att vi är vuxna, normalbegåvande människor som känner igen både en idiot och en lögn när vi ser en?

Edit: Ta istället och svara på bagarn29's inlägg https://www.flashback.org/sp60794274 som innehåller relevanta frågor. Vore trevligt om du i alla fall en gång i livet kunde svara kort och konkret på det som efterfrågats iställe för att spamma tråden med ditt sedvanliga svammel.
Senast redigerad av TheKeymaker 2017-05-21 kl. 09:57.
Citera
2017-05-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja. Verkligen intressant.

Jag ser förljande scenario framför mig; Efter besöket på city gross falun åker de mot rättviks-hållet, i närheten av norra bertilsbo bragds Linda om livet. Svårt och fastställa exakt tidpunkt för mordet men någon gång mellan 17.00 -18.00? Dumpar kroppen. Dröjer sig säkert kvar en stund vid brottsplatsen efter sammanbrottet, röker en cigarett? (hittade man inte fimpar på BP?)

När han har samlat sig fortsätter han mot Söderås på väg 69? svänger av och tar rv 70 i höjd med Gärdebyn, mot Borlänge där han 19.59 slänger iväg ett sms. Någon halvtimme senare är han hemma och måste iscensätta historien och finner det passande att hon ska ta en krogrunda. Ringer henne på natten för att ge tyngd åt historien.

Att försvinnandet ska ha en Kina-koppling är han ju på det klara med redan i det initiala skedet, men han hade nog hoppats på att hålla den kopplingen vag så han slipper ljuga sig alldeles gul och blå. Men när GW uttalar sig och paniken slår till flyr han till Stockholm, och blir således nödgad att ta Kina-kopplingen till en ny fantastisk nivå.

*single star rättade mig på punkt 4. Han anmäler henne försvunnen dagen efter.

Inte alls ett otroligt scenario. (Möjligen med undantag för cigaretten, Mats var inte rökare?)
Citera
2017-05-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Peter var den som ljög nästmest (efter Mats) i förhören. Han hade en hatkärlek till Linda för att hon hade övergivit honom. Under de år han var sambo med Linda, bar han sig mycket mycket fult åt mot Linda och sin,egen son. En gång, när han ville köpa sig en ny stereo till sin bil, snodde han 5000 kr från sonens bankkonto, som Linda hade öppnat och som hon sparade regelbundet i. Peter hade inte bidragit med en krona till kontot.

När Linda upptäckte det och ställde honom till ansvar, sa han bara att han behövde en ny bilstereo och att han skulle betala sedan. Peter tvingade henne många gånger till samlag. Om han inte fick det, knuffade han in henne i dörrposter eller bestraffade henne på annat sätt.

När Petery hade utsatt Linda för mordförsök flyttade hon in hos mig. De skiljdes och efter en tid flyttade Linda till egen lägenhet. De hade delad vårdnad. För Peter innebar det att han hade hand om pojken 14 dagar och sedan flyttade Peter in med sonen till Linda i 14 dagar. Det pågick en tid, innan Linda ringde mig och frågade om det skulle vara så. Jag intormerade henne om vad delad vårdnad innebar. För att Linda skulle få vara tillsammans med sin son därefter, var hon tvungen att ha samlag med Peter. Tyvärr hade Linda en fruktansvärd idiotisk familjerättssekreterare, som höll med Peter och Linda vågade inte ställa till bråk, för Peter hade sagt att då skulle de ta pojken ifrån henne.

Jag kände Linda i ung. 17 år och hon bodde till och från hos mig. Jag kände Linda rätt bra och hon hade förtroende för mig.
Jag anser det stämmer inte vad du påstår om Peter, han skulle aldrig ha fått ensam vårdnaden om sonen om han var den personen som du påstår.
När fadern får vårdnaden om sonen i mycket unga år då är det fadern som är korrekt, därför det görs en mycket noggrann undersökning om han är lämplig för det.
Sedan följs det upp av myndigheter hans lämplighet, och naturligtvis om sonen trivs med fadern.
Citera
2017-05-21, 11:27
Medlem
Citat:
Jag anser det stämmer inte vad du påstår om Peter, han skulle aldrig ha fått ensam vårdnaden om sonen om han var den personen som du påstår.
När fadern får vårdnaden om sonen i mycket unga år då är det fadern som är korrekt, därför det görs en mycket noggrann undersökning om han är lämplig för det.
Sedan följs det upp av myndigheter hans lämplighet, och naturligtvis om sonen trivs med fadern.

100-tals barn hamnar varje år på "fel sida" i vårdnadstvister, dels pga av utredningsmissar men också pga av hot och språkförbistringar som gör att man blir blåst på det man har rätt till. Vem som fick rätt till vad i detta fall säger inte ett skvatt.

Smutskastningen av Linda är så genomtänkt och vidrig att man häpnar. Vill ni behålla det lilla uns av värdighet som finns kvar hos er så är ett förslag att fokusera på annat. Man är jävligt snett ute om man försöker rentvå Mats genom att skuldbelägga Linda, ni kan snart inte sjunka längre.
Senast redigerad av siggehitz 2017-05-21 kl. 11:31.
Citera
2017-05-21, 11:41
Medlem
Citat:

Håller med Mustradamus och siggehitz ovan.

Dessutom visar du gång på gång att du inte ens kan hålla en röd tråd själv i ditt yrande och smutskastande.

I ena sekunden kallar du polisen för inkompetent, rättegångsrutinerna för "Nord Korea"-rättegång, du anser att myndigheterna är inkompenta, att det är politiska konspirationer överallt o.s.v.

I andra sekunden, när det gynnar din argumentation, då är polisen kompetenta, kan upptäcka flera månader i efterhand om en person avlidit i en lägenhet även om blodspår m.m. ej finns, familjehandläggare har alltid rätt o.s.v.

Svara istället på bagarn29's inlägg lite längre upp (t.ex. hur det kommer sig att Mats är vid Åselby kl. 19:59 den 1:a aug o.s.v.)

Det mest ironiska är att om du hade haft vett att hålla truten och hålla fingrarna borta från tangentbordet 2012 hade Mats Alm haft betydligt större chans att slippa ytterligare påföljder. Du har som ingen annan lyckats dra fram strålkastarljuset på Mats Alm och hans ansvar för Linda Chens död, och reta upp tillräckligt många personer på ett sådant sätt att du gjort fallet odödligt...
Citera
2017-05-21, 11:51
Medlem
Får intrycket att Mats Alm -- alltid lika rädd att 'något ska hända' hans flickvänner -- visserligen har gjort vad han kunnat för att trygga sin ekonomiska säkerhet som efterlevande -- för han hade väl själv inga tillgångar -- men också att Linda med sin omsorg om sonen, inte varit svår att övertala.

Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
När man läser förhöret med advokaten som upprättade testamentet får man ändå en känsla av att även Linda var intresserad av att det skrevs ett testamente:

"Advokat Bo Hägglund säger att det är han som upprättat testamentet mellan Mats Alm och Linda Chen och att han väntat sig att polisen skulle höra av sig. Hägglund säger att det är mest troligt att det var Mats Alm som ringde och kontaktade honom eftersom Hägglunds mapp är märkt Mats Alm.

Den 28 januari kom bägge två, Mats Alm och Linda Chen till advokatkontoret på Magasinsgatan 7 A till Hägglund. Bägge var på bra humör när de kom. ( Hägglunds uppfattning var att de var nykära )De hade inget utkast själva till något testamente när de kom till honom.

Lindas uppfattning/oro var inte över Mats utan det var över hennes son Alexander skulle få sin del/arv, så att Alexanders far inte skulle få förvalta sonens arv.

Deras önskemål var som testamentet visar och att det skulle bli rätt juridiskt. Testamentet som det är skrivet är att Mats har mest förmån av detta om det inte finns mer tillgångar än den omnämnda bostadsrätten.

Ingen av Mats eller Linda var mer aktiv/drivande hos advokaten Hägglund. Mats och Linda berättade att det var bestämt att de skulle gifta sig i augusti 2009. Vid det här mötet berättade Hägglund för dem om äktenskapsförord och även detta som står i testamentet om att det gäller så länge de är sammanboende.

Hägglunds uppfattning är att det inte är ovanligt att man skriver testamente när man är ogift även om man senare gifter sig. Men han kan inte påminna sig att någon som han haft som klient som nu Mats och Linda som berättar att de bestämt att de skulle gifta sig nu i augusti och skriver ett testamente." (FUP sid 177)
Senast redigerad av Magro 2017-05-21 kl. 12:00.
Citera
2017-05-21, 12:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Ensam vårdnaden ?
Vårdnaden ensam menar du ?
Hur vet du att fadern är KORREKT om man får fråga ?
Känner du personen ifråga som vanligt i dina fantasier ?
Förklara gärna hur det går till när lämpligheten följs upp , du som vet allt .
Varför uttalar du dig om saker du inte har den blekaste aning om ?
Citera
2017-05-21, 13:11
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Den som sannolikt kände Linda bäst är Peter som var sambo med Linda i 3-4 år, hans förhör finns i Förundersökningen sid 1017- 1040.

Läst 1017-1030, mycket intressant information och Peter verkar 100% trovärdig. Får fortsätta läsa resten när jag har tid.
Delvis en typisk bild av dagens Sverige, vara skrivna på ett ställe och bo på ett annat, jobba svart och leva på socialen, det är grovt bedrägeri men ingen bryr sig.
Förstår att Mats och familjen var förbannad över polisens passivitet, hade de letat lite hade de hittat den svarta kombibilen som Linda klev in i.
Citera
2017-05-21, 14:33
Medlem
Jubberos avatar
Att smutskastningen ökar gentemot Linda och närstående till henne är inte förvånande, men ändå helt otroligt hur Alms Armada har mage att göra det. Ett av flera resultat av det är dock att de blir alltmer isolerade i sin tynande livsföring.
Armadan har tappat sitt driv vad gäller triader och sömnpiller....och smutskastar istället i ren och skär desperation.

Alla har väl med lätthet noterat vilka frågeställningar patrasket konsekvent undviker att beröra? Anledningen till det är nog inte svår att lista ut........

En av några olika pusselbitar är ju Åselby och vad som där hör till........det svider som attan i Almarnas själ att detta misstag gjordes av Mats.

Sen finns det ju några frågeställningar till som ingen av Försvararna ens har nuddat vid att ge svar på.
I brist på den responsen har nu Postnord uppdragits att framföra frågorna i form av vykort, med frågorna mycket synligt skrivna. Även posthanterarna ska väl få möjligheten att notera vad som sker.......
Citera
2017-05-21, 14:56
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Att smutskastningen ökar gentemot Linda och närstående till henne är inte förvånande, men ändå helt otroligt hur Alms Armada har mage att göra det. Ett av flera resultat av det är dock att de blir alltmer isolerade i sin tynande livsföring.
Armadan har tappat sitt driv vad gäller triader och sömnpiller....och smutskastar istället i ren och skär desperation.

Alla har väl med lätthet noterat vilka frågeställningar patrasket konsekvent undviker att beröra? Anledningen till det är nog inte svår att lista ut........

En av några olika pusselbitar är ju Åselby och vad som där hör till........det svider som attan i Almarnas själ att detta misstag gjordes av Mats.

Sen finns det ju några frågeställningar till som ingen av Försvararna ens har nuddat vid att ge svar på.
I brist på den responsen har nu Postnord uppdragits att framföra frågorna i form av vykort, med frågorna mycket synligt skrivna. Även posthanterarna ska väl få möjligheten att notera vad som sker.......
Desperationen lyser som en elak blåslampa, rätt in Almligans ansikte. Jag har noterat att under ett tag så sparkar man åt alla håll och har intensifierat smutskastningen av Linda och hennes anhöriga, i hopp om att ställa Mats i bättre dager. Dock är detta en taktik som aldrig lyckas, utan snarare tvärtom. Det är bra, då får fler och fler upp ögonen för vilken simpel sol och vårare, tjuv, lögnare och mördare Mats är. Jag undrar vad han har fått detta beteende ifrån? Dålig uppfostran, där han aldrig fick lära sig skillnad på ditt och mitt tydligen.

Mats tycker om märkeskläder, pengar och presenter, så länge han inte behöver betala för det själv. Hans intresse för kvinnor svalnar snabbt, om de inte har pengar. Känns väldigt troligt att han hade kunnat mörda tidigare, om kvinnorna haft mer pengar och testamenten skrivits under. Viktoria blev ju snabbt ointressant, när hon inte hade något stort bankkonto.

Han verkar också inrikta sig på kvinnor med utländsk bakgrund, kanske för att de är lättare att lura att skriva under suspekta testamenten och livförsäkringar. Det är nog heller inte många svenska kvinnor som vill dejta en kuf som är kontrollerande, manipulativ, lögnaktig, parasiterarande livsstil och har föräldrar som är släkt. Det brukar sällan bli ett bra utfall av sådana relationer.

Jag skulle inte bli förvånad om Mats försvinner utomlands, inom en snar framtid.
Citera
2017-05-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Kan du ge mig utgivare av kortet, kortnummer och tid och plats så kan jag se till att detta benkollas av GZ:s MP.

Jag har inte dessa uppgifter tyvärr.

Men en annan sak: Nu när Jubbero har tagit kontakt med Mats Alm, slog det mig att Mats säkert mycket gärna även skulle höra ifrån dig, Fagro, Leo och alla andra som inte misstror honom och kanske har relevanta kunskaper och kontakter?

Efter 45 000 inlägg i tråden finns det säkert mycket Mats kan bringa klarhet i!
Citera
2017-05-21, 15:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Läst 1017-1030, mycket intressant information och Peter verkar 100% trovärdig. Får fortsätta läsa resten när jag har tid.
Delvis en typisk bild av dagens Sverige, vara skrivna på ett ställe och bo på ett annat, jobba svart och leva på socialen, det är grovt bedrägeri men ingen bryr sig.
Förstår att Mats och familjen var förbannad över polisens passivitet, hade de letat lite hade de hittat den svarta kombibilen som Linda klev in i.

Menar du den bilen som vittnet, som var klädd i regnkläder, säger ha sett 1/8-09. Som du säkert vet så var det uppehållsväder den 1/8-09.
Sannolikt så blandar vittnet ihop olika dagar. Så summa summarum är det ingen annan än Mats Alm som sett LC sedan CG kl. 16:38 den 1/8-09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in