2017-05-17, 22:04
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är detta vad du menar när du pratar om MP.

Jag tror du har en poäng där men är inte helt säker. Men helt säkert är att GuangZhou:s MP som ligger 100 meter från IKEA har stenkoll på detta gäng och har gripit många av dessa svin. De börjar få klart för sig metoderna och var de "opererar". De börjar få namn (under tortyr) så att hela gänget kommer gripas vet jag, det är en TIDSFRÅGA innan man har klart för sig hur det hela hänger ihop.

Linda har mördats av detta gäng som kommer gå till historien som det värsta internationella gäng världen skådat. Det tröstar inte Klarsyn och de andra, men kanske ger dem ro att veta hur och varför.
Senast redigerad av Beatrice-10101 2017-05-17 kl. 22:16.
Citera
2017-05-17, 22:11
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Tycker du själv att du låter trovärdig? Förväntar du dig att vi blint ska lita på dig när du kommer dragandes med historier utan någon som helst fakta/bevis som stödjer det du säger?

Tror du att Mats hela tiden var 100% säker på att bröllopet skulle genomföras?

Jag skulle ha mycket svårt att köpa detta om det inte var så att jag vet det jag vet. Så, därför förstår jag er.

När MP utreder så finns inga "fakta". Oftast inga vittnen för fanns det vittnen skulle de bli slaktade.

Jag vet inte om Mats hade för avsikt att gifta sig men maffian valde ut detta par med omsorg, i hennes hemstad. Han var den perfekta personen att skylla mordet på.

Maffian eller triaden som vissa säger jobbar med småsummor hela tiden, det är mängden småsummor som är avgörande.

Samma maffia nettade 200 miljoner bara på att smuggla folk till sydamerika. Naturligtvis behöll triadledarna hälften men nu sitter de i säkert förvar.
Senast redigerad av Beatrice-10101 2017-05-17 kl. 22:13.
Citera
2017-05-17, 22:39
Medlem
Beatrice-10101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag ser en bred enighet kring att Lindas tillgångar är ett 'stekhett' spår i mordet.

Mats Alm har berättat om hur han under -- var det 65 timmar -- av indrivare och i frihetsberövat och drogat tillstånd -- tillfrågats om var Lindas pengar fanns. Likaledes har även Lars Alm betonat vikten av att pengaspåret följs upp. Andra menar att Mats Alm själv, som enligt uppgift ska ha haft tillgång till Lindas bank- och kortkoder, av någon anledning är ansvarig för de obehöriga uttagen.

Med de uppgifter Mats har lämnat i åtanke, kan jag tycka, att det är mer troligt än osannolikt, att det finns en koppling mellan de förmodat obehöriga uttagen och mordet på Linda.

Bank- och kortbedrägerier är tveklöst olagliga. Jag undrar därmed om det kan vara möjligt, att svensk och kinesisk (militär)polis -- undlåtit att försöka utreda dessa, när de har skett i direkt anslutning till ett förmodat (triad)mord?

Jag gissar att det vid tidpunkten även i Kina var mer vanligt än ovanligt att bankomater var kameraövervakade.

Vad säger ni Beatrice och Fagro? Kan bankomatspåret ha missats?

Kan du ge mig utgivare av kortet, kortnummer och tid och plats så kan jag se till att detta benkollas av GZ:s MP.
Citera
2017-05-17, 23:07
Medlem
FiffelMonas avatar
Mats hade ju tur som blev frikänd från mordet, för att dödsorsak inte kunde fastställas. Om han inte skulle ha gett försäkringspengarna till Lindas son, skulle han ha fått dem själv då efter att han blev frikänd från mordåtalet?
Citera
2017-05-17, 23:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatrice-10101
Kan du ge mig utgivare av kortet, kortnummer och tid och plats så kan jag se till att detta benkollas av GZ:s MP.

Tidpunkten är utmärkt för en saga men det är fel forum. Förresten har du någon aning om hur det gick med den där asiatiska tjejen som Mats Alm hade med sig till Lottefors för 4-5 år sedan?
Citera
2017-05-17, 23:48
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Vi är ganska säkra på att polisen, eller militärpolisen i GuangZhou har full koll på vilka som mördade Linda, vi vet att sanningen snart når Sverige och då kommer några gulingar i Sverige kallas hem till Kina (militärpolisen kommer terra deras familjer) så att de verkliga skummisarna får sin dom och död.

Jag har redan avfärdat din teori om militärpoliser, redan under ditt tidigare liv innan det dog spärrdöden.
Citera
2017-05-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tidpunkten är utmärkt för en saga men det är fel forum. Förresten har du någon aning om hur det gick med den där asiatiska tjejen som Mats Alm hade med sig till Lottefors för 4-5 år sedan?
Må hon vara vid liv och ha kommit undan fort
Och låt oss hoppas svenska folket ser till att vara vaket och hjälpsamt om han nånsin syns med en tjej igen eftersom han inte klarar av relationer och speciellt inte nära och intima sådana utan att bli dum och farlig
Citera
2017-05-18, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Mats hade ju tur som blev frikänd från mordet, för att dödsorsak inte kunde fastställas. Om han inte skulle ha gett försäkringspengarna till Lindas son, skulle han ha fått dem själv då efter att han blev frikänd från mordåtalet?
Det här ältandet om dödsorsak tycks aldrig upphöra även det är lämnat förklaring om det.
Om någon skall kunna dömas för mord måste det finnas bevis att den misstänkte personen har begått brottet, om det finns dödsorsak eller inte blir betydelselöst, om det finns bevis att den misstänkte mördat personen.
När det gäller Mats Alm fanns inga bevis att han hade mördat Linda därför blev han frikänd från alla mordanklagelser.
Påträffas en död person blir det undersökning hur personen avlidit, och om ingen dödsorsak finns kan ändå en utredning misstänka mord och utreda fallet efter det.
Vad gäller Linda misstänktes mord och utredningen utredde det som ett misstänkt mord, men någon gärningsman kunde inte hittas.
En viktig sak vid alla mord är mordplatsen och någon sådan har inte påträffats i Linda fallet.
Citera
2017-05-18, 04:35
Medlem
Citat:
Jag tror du har en poäng där men är inte helt säker. Men helt säkert är att GuangZhou:s MP som ligger 100 meter från IKEA har stenkoll på detta gäng och har gripit många av dessa svin. De börjar få klart för sig metoderna och var de "opererar". De börjar få namn (under tortyr) så att hela gänget kommer gripas vet jag, det är en TIDSFRÅGA innan man har klart för sig hur det hela hänger ihop.

Linda har mördats av detta gäng som kommer gå till historien som det värsta internationella gäng världen skådat. Det tröstar inte Klarsyn och de andra, men kanske ger dem ro att veta hur och varför.

(under tortyr)
Då kan till slut nästan vem som helst, erkänna vad som helst.
Citera
2017-05-18, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det här ältandet om dödsorsak tycks aldrig upphöra även det är lämnat förklaring om det.
Om någon skall kunna dömas för mord måste det finnas bevis att den misstänkte personen har begått brottet, om det finns dödsorsak eller inte blir betydelselöst, om det finns bevis att den misstänkte mördat personen.
När det gäller Mats Alm fanns inga bevis att han hade mördat Linda därför blev han frikänd från alla mordanklagelser.
Påträffas en död person blir det undersökning hur personen avlidit, och om ingen dödsorsak finns kan ändå en utredning misstänka mord och utreda fallet efter det.
Vad gäller Linda misstänktes mord och utredningen utredde det som ett misstänkt mord, men någon gärningsman kunde inte hittas.
En viktig sak vid alla mord är mordplatsen och någon sådan har inte påträffats i Linda fallet.

Hade dödsorsak ex strypning kunnat fastställas 2009 så hade Mats Alm blivit dömd med rådande bevisning, det är fakta. (oavsett om mordplats hade kunnat fastställas)
Troligtvis hade det blivit för dråp/vållande i HD om Althin hade valt att dra det hela vägen dit.
(såvida inte Mats hade tagit sig i kragen och erkänt ett uppsåtligt mord)
Det borde tom du klara av att utläsa ur Tingsrättens domslut.
Citera
2017-05-18, 10:48
Medlem
Citat:

Det går inte att åtala någon för mord/dråp om det inte ens går att fastställa att denne faktiskt har blivit dödad. Det vet du också. Sluta ljuga nu.

Men, i och med teknikens utveckling och tack vare att det inte finns någon preskriptionstid längre, så kommer Mats slutligen att fällas. Och då kommer domen bli så väldigt mycket hårdare än om han faktiskt erkänt sig skyldig från första början.
Citera
2017-05-18, 10:59
Medlem
Citat:

Du har fel Fagro.

Det resonemang rättens ordförande för i domen handlar om att man inte tillräckligt hårt kunnat binda den misstänkte gärningsmannen Mats Alm till Linda Chens död. Man har en, på ren svenska, synnerligen misstänkt gärningsman i Mats Alm. Rätten konstaterar att Mats Alm vet betydligt per om Linda Chens död än han vill berätta.

Tingsrättens rättsliga bedömning handlar om att man inte anser att bevisen räcker hela vägen för att fälla Mats Alm för dråp eller mord, men att de räcker mer än väl för att fälla honom för brott mot griftefriden. Rätten säger i princip att de är övertygade om att Mats Alm dödade Linda Chen, men har gjort bedömningen att de formella rekvisiten inte uppfylls i tillräckligt hög grad för att döma honom för mord.

Mats Alm och hans försvarare Peter Althin valde att inte överklaga domen. Det betyder också att försvararen sett en risk för att Hovrätten kan komma att fälla Mats Alm för mord alternativt dråp.

På sid 3890 i FUP framgår att Mats Alm varit mycket nära att erkänna att han dödat Linda. Han säger själv att han funderat på att erkänna, men blivit avrådd.

Det går för övrigt alldeles utmärkt att döma folk för mord utan att det finns en fastställd mordplats.

Det Mats Alm och hans (få) supportrar måste förstå är att Mats Alm ligger millimetrar från att kunna fällas även till följd av indicier och liknande omständigheter. Det handlar inte om dödsorsak eller mordplats, det handlar om att landa bortom rimliga tvivel.

Några av de saker som fortfarande idag är vidare utredningsbara är exempelvis de misstänkta uttag som sker från Lindas konto, vidden av Mats ekonomiska utnyttjande av Linda och inte minst Mats "misstag" efter att han dumpat Lindas kropp i N. Bertilsbo: att han startade upp sin mobiltelefon strax utanför Borlänge kl. 19:59 vilket kullkastar hela hans historia om den rundtur han och Linda skulle ha tagit den dagen.

Polisen (och i delar teleoperatören) missade att löpa linan ut med masten i Åselby, men detta kan korrigeras och är värdefullt på fler än ett sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in