Citat:
Hans ADHD har ju tagits upp och dåliga impulskontroll. Han har skyllt på sitt dåliga minne som han tydligen alltid haft. Lovar att det kommer bli fler sådana förklaringar. Han kommer inte ta något ansvar.
Henne känner jag ingen sympati för. Visst att han kanske var dominant osv men så mycket har gått så fel så någonstans skulle hon ha stoppat det. Vi vet ju inte heller vad hon resp han gjort heller. Tror hon är sjukt manipulativ och gärna vill lägga allt ansvar på honom nu. Köper inte att man så blint följer allt någon säger när barnet uppenbart är skadat.
Att Bvc blivit lurade sv honom tycker jag är rent tjänstefel. Det är inte normalt med så många blåmärken på ett så litet barn.
Henne känner jag ingen sympati för. Visst att han kanske var dominant osv men så mycket har gått så fel så någonstans skulle hon ha stoppat det. Vi vet ju inte heller vad hon resp han gjort heller. Tror hon är sjukt manipulativ och gärna vill lägga allt ansvar på honom nu. Köper inte att man så blint följer allt någon säger när barnet uppenbart är skadat.
Att Bvc blivit lurade sv honom tycker jag är rent tjänstefel. Det är inte normalt med så många blåmärken på ett så litet barn.
Att åklagaren frågar hur han reagerar pga sin adhd är ju inte att han skyller på den, snarare vill hon ha fram att han är opålitlig,
Visst skulle hon ha reagerat kan man tycka absolut, men vi som tycker det vet inte hur hon är i psyke och hur hon är i sin autism. har man träffat eller har nära med autism så vet man att det är väldigt olika hur diagnosen ter sig hos varje person.
Eftersom A inte har någon sköldkörtel och i perioder slarvat med medicineringen där så har han förmodligen dåligt minne, det är inget konstigt alls. sen tror jag han säger att han inte minns ibland för att slippa svara, men somliga saker minns han förmodligen inte. Tycker inte man kan säga att bvc blev lurade då hann höll sig i bakgrunden vid det besöket.