2017-05-08, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Någon som vet nåt om pojkarna och om de gjort nåt brott på senare tid? Fick lite dåliga vibbar av dom.

Den äldre brodern förekommer iallafall på lexbase.
Citera
2017-05-08, 12:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Sorry om frågan är OT eller varit uppe innan,
men vad menas egentligen med att det är sekretess på FUPén?
Vem kan få tillgång till den då?
Inte ens bröderna? Borde inte dom få tillgång till sina egna protokoll?
Nej, det är inte säkert att de fått tillgång till dem. Normalt får de misstänkta tillgång till protokollet när stämningsansökan skall lämnas in - åtal väckas.
I det här fallet har det aldrig varit frågan om att väcka åtal eftersom de var för unga.
Citera
2017-05-08, 12:59
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
vet faktiskt inte men sekretessen var väl till för att skydda killarnas identitet. Nu har de ju de trätt fram och det är inte speciellt smart kanske.
En Förundersökning blir alltid föremål för sekretess om den inte leder till åtal. Ända sedan DN:s artiklar vet vi att denna sekretess är hävd. Möjligen på begäran av grabbarna. DJ, TO och kompani har alltså läst hela förundersökningen och sett alla videoinspelningar, liksom DN:s journalister. De har med andra ord massor med information vi vanliga dödliga har. Det enda vi vet är polisens egen version. Ser som sagt fram mot del 2
Citera
2017-05-08, 13:05
Medlem
OldWolfs avatar
Kevin-fallet tas upp igen enl åklagaren i Karlstad
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24822686.ab
Citera
2017-05-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Kevin-fallet tas upp igen enl åklagaren i Karlstad
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24822686.ab

Inte längre kriminalhistoria då väl?
Citera
2017-05-08, 13:22
Medlem
På onsdag visas videoinspelningar från förhören av barnen.
Citera
2017-05-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
En Förundersökning blir alltid föremål för sekretess om den inte leder till åtal. Ända sedan DN:s artiklar vet vi att denna sekretess är hävd. Möjligen på begäran av grabbarna. DJ, TO och kompani har alltså läst hela förundersökningen och sett alla videoinspelningar, liksom DN:s journalister. De har med andra ord massor med information vi vanliga dödliga har. Det enda vi vet är polisens egen version. Ser som sagt fram mot del 2

Känns dom DJ bara vill svärta ner utredningen och tror inte de kommer visa nåt som pekar på att pojkarna är oskyldiga.
Citera
2017-05-08, 13:29
Medlem
I tråden verkar många personer tycka att storebrorsan är skyldig enbart på faktumet om att han tagit stryptag på lillebrorsan. Att ta stryptag på sitt syskon gör inte en automatiskt till en mördare, det med stryptag och stryplekar förekommer som flugor i mellan och högstadiet och dessa personer blir inte mördare. Kan inte relatera till syskon men kan ana att det är enklare att ta strypgrepp om sitt syskon än en vän i skolan efter iakttagelserna som liten där vänner med syskon slog varandra med allt ifrån händerna till stora grenar.

Hursomhelst, jag har svårt att tänka mig en 5 eller 7 åring lyckas trycka en pinne genom halsen på ett annat barn. Inte pga psykiska faktorer utan fysiska, jag hade som barn svårt med att penetrera fiskar med pinnar och av uppenbara skäl så gissar jag på att en människas hals är betydligt kraftigare.
Citera
2017-05-08, 13:33
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Hursomhelst, jag har svårt att tänka mig en 5 eller 7 åring lyckas trycka en pinne genom halsen på ett annat barn. Inte pga psykiska faktorer utan fysiska, jag hade som barn svårt med att penetrera fiskar med pinnar och av uppenbara skäl så gissar jag på att en människas hals är betydligt kraftigare.
Kevins hals blev väl inte penetrerad. Då hade man knappast trott initialt att det rörde sig om en drunkningsolycka.
Citera
2017-05-08, 13:36
Medlem
AdFontess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Tror de är skyldiga

Jag tror att en vuxen människa begick det här brottet, bara det kan förklara varför inga DNA spår (av pojkarna) hittades och hur det kommer sig att kroppen förflyttades (utan att lämna några spår i sanden). Det är sånt små pojkar inte kan genomföra utan att lämna flera spår efter sig, bara en vuxen kan begå ett brott på så sätt att denne lämnar så få spår.
Citera
2017-05-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kevins hals blev väl inte penetrerad. Då hade man knappast trott initialt att det rörde sig om en drunkningsolycka.

En pinne som hittades på platsen ansågs vara det potentiella mordvapnet – pinnen skulle ha tryckts mot Kevins hals och var ett av de viktigaste tekniska bevisen.

Det är folk i tråden som skrivit att man tryckt pinnen igenom halsen så därför antog jag att man penetrerat med den. Nu anar jag att man använt den för att strypa med.
Citera
2017-05-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
I tråden verkar många personer tycka att storebrorsan är skyldig enbart på faktumet om att han tagit stryptag på lillebrorsan. Att ta stryptag på sitt syskon gör inte en automatiskt till en mördare, det med stryptag och stryplekar förekommer som flugor i mellan och högstadiet och dessa personer blir inte mördare. Kan inte relatera till syskon men kan ana att det är enklare att ta strypgrepp om sitt syskon än en vän i skolan efter iakttagelserna som liten där vänner med syskon slog varandra med allt ifrån händerna till stora grenar.

Det trycktes aldrig en pinne genom kevins hals? De kvävde han med pinnen genom att hålla den mot halsen. En 4 åring är ganska skör och en 7 åring är betydligt starkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in