2017-05-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag trodde att Fox New var pro-Trump alla dagar?
Absolut inte. Pro Gop men inte pro Trump.

Morgon showen Fox & friends är Trump-vänlig, och sena programmet Hannity är klart Pro-Trump. Det är dagliga program. Sen Judge Jeanine har en timme i veckan.

Det som är bra med dessa program (Hannity, Judge) är att dom uttalat är Pro-Trump. Man utger sig inte för att vara neutrala.
2017-05-20, 17:11
Medlem
WarWarrens avatar
Kul! Otroligt fascinerande men obehagligt att svart på vitt se hur det största cable news-företaget i världens mäktigaste demokrati så uppenbart kryper för makten istället för att granska den. Det är ju helt utomvärldsligt vansinnigt att något som gör anspråk på att vara nyhetsförmedlare har 48 procent gladvinklade inslag om någon makthavare över huvud taget. Chris Wallace kommer ju lägga benen på ryggen snart, han kommer ju inte kunna hålla nere mackan i lunchmatsalen där Hannity - som för övrigt inte gått på college - sitter bredvid och förklarar varför de bästa journalisterna alltid är de som hundraprocentigt och alltid går in med målsättningen att bli bästa polare med POTUS. De sviker verkligen allt vad journalistik heter. Jag har tidigare haft Fox:s app, men den kastar jag nu i samma brunn som jag också hade slängt WSJ-appen i, om jag nu inte råkat gilla Potomac Watch av nån masochistisk anledning.

Kan du utveckla vad du tycker dig se? Jag misstänker att vi drar olika slutsatser. Det kan då handla om Att du råkar göra det vanliga misstaget att beskylla verkligheten för att inte stämma överens med kartan.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Harvard har gjort en studie hur MSM har tackt President Donald Trumps forsta 100 dagar. Ingen overraskning direkt:

CNN 93% neg 7% pos;

NBC 93 neg 7 pos;

CBS 91 neg 9 pos…

NYT 87% neg 13% pos;

WaPo 83 neg 17 pos.

WSJ 70 neg 30 pos;

Fox 52 neg 48 pos.
2017-05-20, 17:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Kan du inte läsa istället för att ögna? Jag skriver om ett hypotetiskt scenario där premissen är att Trump redan har impeachats. Som jag redan har skrivit tusen gånger så tror jag fortfarande inte att det kommer att hända. Men om det hände så har jag svårt att se hur Pence i så fall hållit sig ovetande och ren. Tystnad trots kännedom kommer aldrig att flyga.

Din dumma clittan, jag svarade att även om Trump skulle 'impeachas' är det helt idiotiskt att tro att Pence och Ryan var involverade (på något sätt). Haley visste dock troligen allt #fitAnalys.
2017-05-20, 17:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
FOx news PRO Trump

Följde du valet innan Trump blev GOPs kandidat de hatade honom då och var som CNN är nu.

Fox news är bara PRO Trump nu för att GOP ska fortsätta handla reklamtid där under val.

Tack. Det förklarar saken.
2017-05-20, 17:22
Medlem
Citat:
Kul! Otroligt fascinerande men obehagligt att svart på vitt se hur det största cable news-företaget i världens mäktigaste demokrati så uppenbart kryper för makten istället för att granska den. Det är ju helt utomvärldsligt vansinnigt att något som gör anspråk på att vara nyhetsförmedlare har 48 procent gladvinklade inslag om någon makthavare över huvud taget. Chris Wallace kommer ju lägga benen på ryggen snart, han kommer ju inte kunna hålla nere mackan i lunchmatsalen där Hannity - som för övrigt inte gått på college - sitter bredvid och förklarar varför de bästa journalisterna alltid är de som hundraprocentigt och alltid går in med målsättningen att bli bästa polare med POTUS. De sviker verkligen allt vad journalistik heter. Jag har tidigare haft Fox:s app, men den kastar jag nu i samma brunn som jag också hade slängt WSJ-appen i, om jag nu inte råkat gilla Potomac Watch av nån masochistisk anledning.

Kan du utveckla vad du tycker dig se? Jag misstänker att vi drar olika slutsatser. Det kan då handla om Att du råkar göra det vanliga misstaget att beskylla verkligheten för att inte stämma överens med kartan.
Lika obehagligt som att ALL media är politiskt vinklad menar du?
2017-05-20, 17:23
Medlem
Citat:

Kan du utveckla vad du tycker dig se? Jag misstänker att vi drar olika slutsatser. Det kan handla om en situation där du råkar göra det genanta misstaget att beskylla verkligheten för att inte stämma överens med kartan.
Hannity är ju uttalad Pro-Trump. Jag har inga problem med biased media så länge dom är öppna med det. Hannity är sen 15 år tillbaka i tiden vän med Trump familjen.

Intressant om samma sammanställning finns för Obama perioden? Då är det många MSM som gått och väl går över 50% gladvinklade inslag. CNN, NBC, MSNBC med många fler.
2017-05-20, 17:32
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Absolut inte. Pro Gop men inte pro Trump.

Morgon showen Fox & friends är Trump-vänlig, och sena programmet Hannity är klart Pro-Trump. Det är dagliga program. Sen Judge Jeanine har en timme i veckan.

Det som är bra med dessa program (Hannity, Judge) är att dom uttalat är Pro-Trump. Man utger sig inte för att vara neutrala.

Kanalen utger sig för att vara "Fair and Balanced". Vilket jävla haveri. Alla de outlets som ligger i topp har haft egna stora knäck på Trump. De har gjort sitt jävla jobb. Jag kan dock inte erinra mig att WSJ eller Fox nån gång det senaste halvåret själva har lyft ett finger för att bedriva egen granskning av USAs högste civila och militära makthavare, som amerikanerna anförtrott med exekutiv makt.

Det spelar ingen roll om din ledarsida håller med om Vita husets politik. Om du rapporterar nyheter s¨är det alltid ditt jobb att vara skeptisk till makten och därmed göra det möjligt för demokratin att funka. Hur ska väljarna annars kunna utkräva ansvar när de blir lurade?

CNN jagade för fan livet ur Bill Clinton på nittiotalet. Whitewater bevakades av alla, men särskilt av Newsweek, Washington Post, NYP, New Republic, WSJ. Time Magazine's cover story den 4 April 1994 hette: "Deep Water: How the President's Men tried to Hinder the Whitewater Investigation".

http://content.time.com/time/covers/0,16641,19940404,00.html
2017-05-20, 17:39
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hannity är ju uttalad Pro-Trump. Jag har inga problem med biased media så länge dom är öppna med det. Hannity är sen 15 år tillbaka i tiden vän med Trump familjen.

Jag kan visserligen hålla med om att det inte råder någon tvekan om att Hannity är Trumps privata security blanket, smickrare men även mentor när det gäller felstavade tweets. Där har Sean verkligen lagt en fin ribba för Trump att förhålla sig till.

Citat:
Intressant om samma sammanställning finns för Obama perioden? Då är det många MSM som gått och väl går över 50% gladvinklade inslag. CNN, NBC, MSNBC med många fler.

Du tänker högt genom att ställa en retorisk fråga, varpå du svarar dig själv i samma mening. Den mörka sidan har tränat dig väl.
2017-05-20, 17:48
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Din dumma clittan, jag svarade att även om Trump skulle 'impeachas' är det helt idiotiskt att tro att Pence och Ryan var involverade (på något sätt). Haley visste dock troligen allt #fitAnalys.

Vi har ett historiskt exempel där Presidentens återvalskampanj samarbetade med externa yrkeskriminella för att spionera på oppositionen, varpå presidenten fick kännedom om det inträffade och omedelbart gav sig i kast med att försöka dölja alltihop. Det hölls sannerligen inte hemligt för VP Agnew och varför skulle det göra det? Killen var tvåa i successionsordningen och såklart beroende av insyn, berättigad till insyn till och med.
2017-05-20, 17:49
Medlem
Citat:
Jag kan visserligen hålla med om att det inte råder någon tvekan om att Hannity är Trumps privata security blanket, smickrare men även mentor när det gäller felstavade tweets. Där har Sean verkligen lagt en fin ribba för Trump att förhålla sig till.

Du tänker högt genom att ställa en retorisk fråga, varpå du svarar dig själv i samma mening. Den mörka sidan har tränat dig väl.
Hmm Du som tyckte det var katastrof att ett bolag hade 48% positiva för en politiker och det bolaget slutade du där igenom att följa.

Jag visar bara på biasen i media..

Jag menar på att ditt ställningstagande är omöjligt i dagens medialandskap.

Fox skulle jag ändå sätta som den klart mest balanserade kanalen. Där finns Gerlado, Shep, Juan, Chris, (Kelly) som är rena Trump hatare som jag kommer på nu.
2017-05-20, 18:00
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tror nog att Pence också kommer försvinna, tillsammans med den tredje i ordningen, Ryan. Hatch skall dock vara ren.
Det är mycket möjligt! Tönten har ju ljugit under ed, gjort bort sig och brutit mot gällande regler och rutiner på åtskilliga vis, men jag tror republikanerna skiter fullständigt i detta; han är ju ändå ingen demokrat!
De kommer antagligen tycka att ha blivit av med Donald kommer vara stålbad nog för partiet, försöka omgruppera och slicka såren så de här fyra åren inte blir helt bortkastade.
2017-05-20, 18:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är mycket möjligt! Tönten har ju ljugit under ed, gjort bort sig och brutit mot gällande regler och rutiner på åtskilliga vis, men jag tror republikanerna skiter fullständigt i detta; han är ju ändå ingen demokrat!
De kommer antagligen tycka att ha blivit av med Donald kommer vara stålbad nog för partiet, försöka omgruppera och slicka såren så de här fyra åren inte blir helt bortkastade.

Nej, om vad som läckt ut hittills stämmer (och så här långt HAR det stämt med bland annat Grand Juries och OoJ, trots vilda försök att såga läckorna) så är Pence och Ryan också högst involverade i Russiagate och kommer tvingas bort oavsett vad GOP vill. Vad som sägs är att det finns inspelningar som visar på att de tar emot ryska pengar:

Citat:
Speaker Paul Ryan (R-Wis.) says the possibility that more secret recordings could be leaked is a “cause for concern” after a leak emerged from a 2016 House GOP leadership meeting.

Ryan on Friday refused to speculate who might be the culprit, but he agreed that former independent presidential candidate Evan McMullin, a former leadership staffer who attended that meeting, was the name on everyone’s lips in Washington.
http://thehill.com/homenews/house/334209-ryan-more-audio-leaks-cause-for-concern

Om McMullin slutar upp som president vore det bra, han skulle kunna driva en sansad GOP-agenda, och han skulle sätta ryssarna duktigt på plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in