2017-05-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Satan vad det måste vara en står inkomst för USA. Men frågan är...vad ska Saudi göra med dessa vapen?

Min gissning är:

Störta Assad med proxy krigare, istället för att material kommer från USA så får man att det ska komma från Saudiarabien.

Vet inte vad man ska ha krigsredskap för 110 miljoner $ annars.
2017-05-20, 16:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Min gissning är:

Störta Assad med proxy krigare, istället för att material kommer från USA så får man att det ska komma från Saudiarabien.

Vet inte vad man ska ha krigsredskap för 110 miljoner $ annars.

Vad säger etablisimanget nu? Är dem nöjda, då har Trump gjort något dåligt. Är etablisimanget arga, då har Trump gjort något bra.
2017-05-20, 16:43
Medlem
E.Merckxs avatar
Stora affarer i Saudi nar USA:s President ar pa besok:

"RIYADH (Reuters) - U.S. and Saudi Arabian companies signed business deals worth tens of billions of dollars on Saturday during a visit by President Donald Trump, as Riyadh seeks help to develop its economy beyond oil.

National oil firm Saudi Aramco said it signed $50 billion of agreements with U.S. firms. Energy minister Khalid al-Falih said deals involving all companies totaled over $200 billion, many of them designed to produce things in Saudi Arabia that had previously been imported.

Business leaders on both sides were keen to demonstrate their talks had been a success, so there was an element of showmanship in the huge numbers."

https://www.investing.com/news/commodities-news/saudi-aramco-ceo-says-to-sign-$50-billion-of-deals-with-u.s.-companies-486696
2017-05-20, 16:49
Medlem
E.Merckxs avatar
Harvard har gjort en studie hur MSM har tackt President Donald Trumps forsta 100 dagar. Ingen overraskning direkt:

CNN 93% neg 7% pos;

NBC 93 neg 7 pos;

CBS 91 neg 9 pos…

NYT 87% neg 13% pos;

WaPo 83 neg 17 pos.

WSJ 70 neg 30 pos;

Fox 52 neg 48 pos.
2017-05-20, 16:51
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jo, det är absolut idiotiskt att anta att Pence eller Ryan skulle vara involverade (på något sätt). Herregud, vilka foliehattar ni är

Inte ens Hillary (eller som andra kallar henne, Häxan Clittan, Hitklary, Killary, eller de olik fyraårings-varianter på nome de guerre) skulle tro det.

Kan du inte läsa istället för att ögna? Jag skriver om ett hypotetiskt scenario där premissen är att Trump redan har impeachats. Som jag redan har skrivit tusen gånger så tror jag fortfarande inte att det kommer att hända. Men om det hände så har jag svårt att se hur Pence i så fall hållit sig ovetande och ren. Tystnad trots kännedom kommer aldrig att flyga.

Kom ihåg att Jerry Ford (USAs ende icke-valde president) kom undan enbart för att han tillträdde såpass sent i processen. Spiro Agnew hade ju avgått på grund av mutor men också för sin förmodade inblandning i Watergate. Så Ford bekräftades som veep av kongressen.

Jag har inte hört något sensationellt om Ryan i förhållande till detta.
2017-05-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Harvard har gjort en studie hur MSM har tackt President Donald Trumps forsta 100 dagar. Ingen overraskning direkt:

CNN 93% neg 7% pos;

NBC 93 neg 7 pos;

CBS 91 neg 9 pos…

NYT 87% neg 13% pos;

WaPo 83 neg 17 pos.

WSJ 70 neg 30 pos;

Fox 52 neg 48 pos.

Väldigt intressant studie! Tack för att du postade den.

Fox är inte speciellt omtyckt antar jag?
2017-05-20, 16:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

CNN 93% neg 7% pos;

NBC 93 neg 7 pos;

CBS 91 neg 9 pos…

NYT 87% neg 13% pos;

WaPo 83 neg 17 pos.

WSJ 70 neg 30 pos;

Fox 52 neg 48 pos.

Jag trodde att Fox New var pro-Trump alla dagar?
2017-05-20, 16:57
Medlem
Citat:

Jag besökte Fox News hemsida och tyckte ändå deras artiklar var av bra kvalité. Relevant nyhetsrapportering och analyser.
2017-05-20, 16:59
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Dom spinner så gott dom kan. Men inte ens FOX kan mörka hans klavertramp helt och hållet.
2017-05-20, 17:00
Bannlyst
100 miljarder dollar!!! hörde jag rätt på ekot?? många apache helikoptrar blir det...

Melania såg ut som en milfig onanidröm från landet Nirvana. fyller 48 om några månader, måste vara dundergener i hennes släkt.
2017-05-20, 17:03
Medlem
Citat:

FOx news PRO Trump

Följde du valet innan Trump blev GOPs kandidat de hatade honom då och var som CNN är nu.

Fox news är bara PRO Trump nu för att GOP ska fortsätta handla reklamtid där under val.
2017-05-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Väldigt intressant studie! Tack för att du postade den.

Fox är inte speciellt omtyckt antar jag?
Fox är överlägset störst i Amerika. Men Fox är ensamma någotsånär konservativa MSM.

Så lägger du ihop USA MSM så är den kraftigt vänster i sin balansering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in