2017-05-20, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
De verkar ju onekligen ha erkänt att de deltog i gärningen. Vem som kvävde Kevin inte vara klarlagt.

"I stället skyller de båda bröderna in i det sista på varandra, när det kommer till avgörande punkter i händelseförloppet.
– Det var Christian som höll i pinnen, säger Robin om den pinne som misstänks ha använts för att ta livet av fyraåringen.
– Det var Christian, han satt på halsen, fortsätter pojken.
Robin får också frågan om inte han höll sin fot på fyraåringens hals. Men han förnekar.
– Nej, det var Christian.
Förhörsledaren frågar: Vem var det som nöp i Kevins hals?
– Christian.
I det allra sista avslutande förhöret med storebror Christian är rollerna som ombytta.

Enligt SVT:s Dokument inifrån pågick förhöret med den sjuårige pojken i drygt fem timmar.
– Det var inte jag, det var Robin, säger han.
Förhörsledaren: Jaha och vad gjorde Robin då?
– Han höll foten mot halsen?
Förhörsledaren: Vad hände då?
– Då orkade inte Kevin andas.
Robin nöp honom där själv, säger storebrodern om nypen mot halsen
Vad gjorde du på Kevin då?, frågar förhörsledaren. Christian svarar mot slutet av det allra sista förhöret:
– Inget."
Har du över huvud taget sett Josefssons dokumentär?
Citera
2017-05-20, 14:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
De verkar ju onekligen ha erkänt att de deltog i gärningen. Vem som kvävde Kevin verkar inte vara klarlagt.

"I stället skyller de båda bröderna in i det sista på varandra, när det kommer till avgörande punkter i händelseförloppet.
– Det var Christian som höll i pinnen, säger Robin om den pinne som misstänks ha använts för att ta livet av fyraåringen.
Robin får också frågan om inte han höll sin fot på fyraåringens hals. Men han förnekar.
– Christian.
I det allra sista avslutande förhöret med storebror Christian är rollerna som ombytta.

Enligt SVT:s Dokument inifrån pågick förhöret med den sjuårige pojken i drygt fem timmar.
Vad gjorde du på Kevin då?, frågar förhörsledaren. Christian svarar mot slutet av det allra sista förhöret:
– Inget."

Jag förstår mig inte alls på dig. Det råder konsensus om att förhören är urusla, ledande och att pojkarna till slut svarar på nästan allt som förhörsledarna styr dem till. Varför låtsas du som om dessa förhör har något värde?
Citera
2017-05-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Har du över huvud taget sett Josefssons dokumentär?

Ja, och det finns flera olika påståenden som borde redas ut.
Citera
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är helt fel ute eftersom det öppnades en § 31-utredning enligt LUL så snart de befanns misstänkta. Således fanns de båda bröderna aldrig med i förundersökningen på det sättet du tycks tro.
Enl Nina Hjelmgren under rubriken "Åklagaren" bedrevs en förundersökning och en LUL utredning parallellt. Om det inte funnits någon förundersökning, hade det ju inte funnits någon FUP
Citera
Medlem
Citat:
De verkar ju onekligen ha erkänt att de deltog i gärningen. Vem som kvävde Kevin verkar inte vara klarlagt.

– Christian.

– Inget."

Du har uppenbarligen inte sett dokumentären. Det var inte i närheten av på detta sätt som konversationen förlöpte.
Citera
2017-05-20, 14:42
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1refly
Tror? Varför skulle man tro någonting om det?

Christian har inte erkänt någonting, varken nu eller då. Varför vill du prata i hypotetiska termer?

Jag vet att han inte erkänt något men Claan verkar inte lika övertygad om hans oskuld i det hela. Detta är ju ett debattforum, därför har åtminstone jag intresse att låta personer som inte dokumentären övertygade komma till tals.
Citera
Medlem
Citat:
För det första, nej pojkarna har inte erkänt. Det är en lögn utav Rolf Sandberg. Robin har svarat ja på allting, allt ifrån ett knivmord till en drunkning vid flytbryggan som vi vet inte har skett till "God Jul" som gärningsman.
Re: Nej Robin har definitivt inte svarat ja på allting. Rolf S kan ha motiv att ljuga för att skydda sin egen karriär.

Efter bokstavligt talat över hundra frågor från Harrysson varav alla var ledande så svarade han även ja rörande Christian vilket blir kanske det femtionde scenariot han har sagt ja till. Man behöver inte ha barn eller vara psykolog för att se vad som händer i förhören. Robin säger ja till absolut allt för han förstår inte vad som händer eller vad de vuxna vill veta.

Christian har nekat hela tiden och inte kunnat ge någon som helst information.
Re: Inte kunnat, eller bara haft egenintresse eller skyddat en tredje part ?
Bröderna har inte ens lämnat samstämmiga uppgifter.

Är fyndplatsen mordplatsen är pojkarna inte gärningsmännen. I så fall måste du förkasta Robins "vittnesmål" om bryggan som poliserna byggde hela sin teori kring. Tar du bort detta finns absolut ingenting att gå på rörande R och C.
Re: Ja Robin har väl varit lite vilseledande under förhörens gång tycker du inte eller ?

Vill du ha med detta så måste du förklara hur de flyttade kroppen vilket enligt polisens tekniker är omöjligt.
Re: Se svar ovan

Svar in bold
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanja86
Vidare hoppas jag VERKLIGEN att Robin och Christian stämmer staten. För bevismatrialet är SKIT!

Det är preskriberat, vilket innebär att det blir frågan om en ex gratia-ersättning.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, och det finns flera olika påståenden som borde redas ut.

Så varför postar du då den transkriberingen som du isåfall känner till är oriktig?
Citera
Medlem
Citat:
För det första, nej pojkarna har inte erkänt. Det är en lögn utav Rolf Sandberg. Robin har svarat ja på allting, allt ifrån ett knivmord till en drunkning vid flytbryggan som vi vet inte har skett till "God Jul" som gärningsman.
Efter bokstavligt talat över hundra frågor från Harrysson varav alla var ledande så svarade han även ja rörande Christian vilket blir kanske det
femtionde scenariot han har sagt ja till. Man behöver inte ha barn eller vara psykolog för att se vad som händer i förhören. Robin säger ja till absolut allt för han förstår inte vad som
händer eller vad de vuxna vill veta.

Christian har nekat hela tiden och inte kunnat ge någon som
helst information.

Är fyndplatsen mordplatsen är pojkarna inte gärningsmännen. I så fall måste du förkasta Robins "vittnesmål" om
bryggan som poliserna byggde hela sin teori kring. Tar du bort detta finns absolut ingenting att gå på rörande R och C.
Vill du ha med detta så måste du förklara hur de flyttade kroppen vilket enligt polisens tekniker är omöjligt.

Jag förstår inte varför det skulle vara så jobbigt att lyfta en fyraåring. En bär därfram och en bär därbak.

Frågan är varför dom överhuvudtaget skulle flytta kroppen? Skulle två så små barn ens komma på den
tanken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag förstår mig inte alls på dig. Det råder konsensus om att förhören är urusla, ledande och att pojkarna till slut svarar på nästan allt som förhörsledarna styr dem till. Varför låtsas du som om dessa förhör har något värde?

Jag har inte nämnt något om bevisvärdering. Jag konstaterar bara att det finns delar där de erkänner att de deltagit i Kevins död.
Citera
2017-05-20, 14:43
Medlem
Citat:

– Christian.

– Inget."

och som sagt... i sånna här lägen är det väldigt vanligt att barn skyller på varandra. Det är alltid den andres fel. Försök se lite klart på situationen gott folk så ser ni också vad som hände den här kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in