Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Undrar vem i presidentens närhet som nu är intressanta i utredningen kring Ryssgate. Tydligen har man säkrat dokument och inspelningar som borde få Trumps kulor att dra ihop sig. Och om verkligen Trump diskuterade FBI-chefens avsked och gjorde sig lustig över honom med Lavrov så är det inte mindre än en skandal av episka proportioner. Hur republikanerna skall kunna bli av med sänket Trump utan att skada det redan svaga förtroendet för partiet är nog frågan många idag ställer sig. Att förknippas Trump är helt enkelt inte bra för politikerkarriären och det inser utan tvivel dom flesta tunga republikaner med sin egen väljarkår att ta hänsyn till.
Som det slås upp av CNN blir jag lite osäker på vilken del av budskapet som skulle utgöra det större problemet; Själv tror jag inte att Trumps visserligen klasslösa diss av Comey gör så mycket från eller till längre - det är nog rätt etablerat att han inte lärt sig hur han ska kommunicera på jobbet (är han intresserad av att lära sig tror ni?).
Däremot är det nog ett betydligt större problem att Trump återigen uttryckte sig på ett sätt som väldigt starkt indikerar att han sparkade Comey i den fåfänga förhoppningen att det skulle sänka det politiska och rättsliga trycket på honom själv, vilket kan sägas utgöra
ytterligare ett nytt skäl för avskedet.
Jag undrar om det kanske vore bäst för Trump och USA om mannen fick några dagars semester, typ på nån sorts yoga-retreat eller nåt. Även en erfaren toppolitiker skulle ha knäat under det tryck han befinner sig under, det måste vara extremt pressande. Om han inte så totalt gått in för att skada USA och de mestadels trevliga människorna som bor där så hade jag nog känt empati, som jag faktiskt gjorde med den stackars irrlärde men snälla glade tönten GWB under 2008.