Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Att det var onödigt långa och dryga förhör är jag med på. Det har många barn utsatts för. Men det förändrar inte de faktumet att de INTE plockades in till förhör på MÅFÅ. Hade du åkt dit och sagt att DU bevittnat ett mord, ja, nog hade du grillats också i så fall. Det är två saker att hålla isär här, 1. oproffsiga förhör och 2. ett mord som pojkarna påstods ha bevittnat. Skulle polisen bara skickat hem dem igen? Nej, men de skulle absolut förhört dem proffsigare., det hade ju absolut landat i något helt annat än att pojkarna 20 år senare sitter och inte vet om de är skyldiga.
Så för dig är de troligen skyldiga för att de "inte visste" 20 år senare?
I sista avsnittet sägs av någon i familjen att C att hela tiden hävdat att han inte kan ha gjort det.
Antar att det betyder att du nu tror på R som ensam gärningsman?
(Jag har tidigare uttryck kritik mot dokumentärserien avseende allt lullull.
Den där jävla drönaren borde någon i teamet ha slagit sönder redan efter halva Quick-dokumentären.
Anser jag alltså.
I sammanhanget var det även ett tveksamt dramaturgiskt grepp - för att öka spänningen och effekten av upplösningen antar jag - att gå ut med att killarna inte mindes klart om de var skyldiga eller inte.
Speciellt som det sägs i finalen att C, som var 7 år, under alla år sagt att de inte kan ha gjort det. Även om jag inte minns exakt hur orden föll.)