Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 19:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Måste rätta dig där, det har jag. Vet dock bättre, vilket jag vet att pappan också gör, att innan man själv gör ett brott, dvs inbrott, bör man ha goda skäl för att verkligen tro att något är riktigt illa, dvs, i det fall man skulle kunna förhindra ett värre brott tex, så som mord.
Var står det att pappan gjorde inbrott? Det enda jag har sett är att en ruta råkade gå sönder och den kan mycket väl ha gått sönder när pappan knackade på lite för hårt.
Citera
2017-05-19, 20:00
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon var försvunnen helt enkelt och ingen hade hört något från henne sedan det sista samtalet.
I och med att hon då var med Billy som tidigare hade misshandlat henne så var det oroande.
Tova beskrivs som en ordentlig tjej som skulle ringa hem om hon skulle sova över hos någon kompis. Att hon inte hörde av sig var väldigt oroande. Någon måste ha hänt henne... och larmet gick på söndag em när ingen fick tag i henne.

Polisen öppnar en förundersökning med människorov som brottsrubricering när...
- Hennes försvinnande inte har någon naturlig orsak.
- Det stämmer inte med hennes vanliga liv och leverne och dom har funnit skäl att arbeta under rubriceringen "människorov ".
- Hon har inte försvunnit frivilligt.

Javisst men risk för att bli tjatig varför greps just dessa tre och ingen annan? Eller att bara misstanken fanns där? Mobilpejling? Till Billys hus och man haffar alla på plats eller? Såvitt jag fattar så gav den initiala pejlingen ett rätt stort område...

Edit. Jävla rättstavnings grunka
Senast redigerad av Titiana 2017-05-19 kl. 20:06.
Citera
2017-05-19, 20:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Men grep de personer då? Här greps tre personer rätt omgående.

Nej. Men brottsrubriceringen har inget att göra med om man har någon misstänkt eller inte och hur bevisläget mot den personen i så fall är.

I det här fallet var det också till skillnad från de båda andra ganska klart att hon försvunnit från gården och inte någon annanstans. Det förefaller då som en ganska rimlig åtgärd att plocka in personer med anknytning till gården. I Vatchareeyas fall dröjde det också ett par dar innan det blev fullt pådrag, hon hade försvunnit frivilligt vid åtminstone ett tidigare tillfälle några dar och var inte en helt balanserad person. I fallet Lisa Holm hade man inledningsvis ingen särskild misstänkt att gå på.

Jag ska dock inte påstå att det var en helt självklar åtgärd. Man hade förmodligen kunnat välja att börja med upplysningsvisa förhör. Dock måste polis och åklagare följa lagen och den säger att om en misstanke finns som är minst skälig så måste den misstänkte delges den och med den här brottsrubriceringen blir det också närmast automatiskt att anhålla personen.
Citera
2017-05-19, 20:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nåja, men i normalfallet griper man inte tre personer då för människorov utan skäl, eller hur? Även om Billy hade misshandlat henne...o var ju inte prövad o inte dömd. Varför griper man då de två andra också? För att de är polare? skulle inte tro det...även om polisen kan emellanåt verka lite si o så så fanns det nog skäl för detta gripande...frågan är vad?
Vi lär nog få vänta på svaret tills fupen kommer men... någon betedde sig kanske underligt på platsen och sa något som polisen visste var lögn och då blev alla som fanns i huset anhållna.
Hade dom bara tagit in Billy som hade en historik med Tova så hade dom andra två på platsen kunnat förstöra bevisning.
Polisen anhöll alla och spärrade av huset för teknisk undersökning väldigt snabbt så nåt hade dom... men vad?
Citera
2017-05-19, 20:04
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Var står det att pappan gjorde inbrott? Det enda jag har sett är att en ruta råkade gå sönder och den kan mycket väl ha gått sönder när pappan knackade på lite för hårt.

Jo jo, han knackade för hårt. Detta tror jag inte ett ögonblick på....säger inte att att det är fel att bryta sig in om man tror att någons liv är i fara men då måste man ju ha skäl för det. För att vara lite väl pragmatisk så hade han inte det, hon var redan död.
Citera
2017-05-19, 20:07
Medlem
Citat:
Jo jo, han knackade för hårt. Detta tror jag inte ett ögonblick på....säger inte att att det är fel att bryta sig in om man tror att någons liv är i fara men då måste man ju ha skäl för det. För att vara lite väl pragmatisk så hade han inte det, hon var redan död.

Meh! Om du är orolig för ditt barn, bryr du dig om en fönsterruta då? En fönsterruta kan du ju köpa ny nästa dag. Bara någon med grav autism skulle väl bry sig om en fönsterruta medan den letar sitt barn.
(Ber om ursäkt till alla med autism)
Citera
2017-05-19, 20:08
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej. Men brottsrubriceringen har inget att göra med om man har någon misstänkt eller inte och hur bevisläget mot den personen i så fall är.

I det här fallet var det också till skillnad från de båda andra ganska klart att hon försvunnit från gården och inte någon annanstans. Det förefaller då som en ganska rimlig åtgärd att plocka in personer med anknytning till gården. I Vatchareeyas fall dröjde det också ett par dar innan det blev fullt pådrag, hon hade försvunnit frivilligt vid åtminstone ett tidigare tillfälle några dar och var inte en helt balanserad person. I fallet Lisa Holm hade man inledningsvis ingen särskild misstänkt att gå på.

Jag ska dock inte påstå att det var en helt självklar åtgärd. Man hade förmodligen kunnat välja att börja med upplysningsvisa förhör. Dock måste polis och åklagare följa lagen och den säger att om en misstanke finns som är minst skälig så måste den misstänkte delges den och med den här brottsrubriceringen blir det också närmast automatiskt att anhålla personen.

Precis, därför tror jag att det finns något mer, något de hade att gå på, att ha denna misstanke rätt omgående. Lite samma med pappan, inte bara en generell oro utan något lite mer, för att han ska bryta sig in i huset.
Citera
2017-05-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
du skriver följande

"Det som är anmärkningsvärt är inlägget som han skriver bara några timmar efter mordet där han är förbannad för att fått problem och tycker synd om sig själv. Inte ett täcken på ånger. Inte minsta ord som visar att han är ledsen utan bara förbannelse. Typiskt psykopat! Din jävla lågbegåvade inavel!"

Det finns inget mord ännu
det finns ingen dömd ännu
du har ingen aning om hur han känner

och sedan toppar du med att påstå att han är inavlad och lågbegåva

Inget av detta är bekräftat, det betyder i mina öron DU är den du lågbegåvad.

Idag skriver tom expressen om mordet, jesus FB rubrik är korrekt misstänkt mord,inget annat.
Det var lite bättre det som du skrivit denna gången måste jag säga! Men för mig var inte så svårt att ringa mördaren i det här fallet. Vi människor har förnuft! Det fanns ingen möjlighet för en annan person som kunde döda Tova utan att Billy skulle se eller veta om det.
Senast redigerad av matematiker 2017-05-19 kl. 20:20.
Citera
2017-05-19, 20:20
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Vi lär nog få vänta på svaret tills fupen kommer men... någon betedde sig kanske underligt på platsen och sa något som polisen visste var lögn och då blev alla som fanns i huset anhållna.
Hade dom bara tagit in Billy som hade en historik med Tova så hade dom andra två på platsen kunnat förstöra bevisning.
Polisen anhöll alla och spärrade av huset för teknisk undersökning väldigt snabbt så nåt hade dom... men vad?

Nu fattar du vad jag är ute efter...det är något väsentligt som vi ännu inte vet...men för att allt ska logiskt gå ihop så ger det att det saknas någon information. Gissar att detta var något polisen hört, från vittnen att de så snabbt haffade alla tre.

Frågan är vad vet vi? Jo, 23:30 är BO i huset o verkar glad. Inget har framkommit att hon skulle ha blivit kvarhållen mot sin vilja. Någon gång vid 4 sägs hon har blivit mördad. Var befanns sig alla de tre initiellt gripna mellan dessa tidpunkter? Kan Tove har tagit en svarttaxi någonstans o blivit "tillbakakörd" igen?

Om det stämmer att grabbarna grus säger att de fyra inte setts tillsammans, vilka har då eventuellt setts tillsammans?
Citera
2017-05-19, 20:22
Medlem
Citat:
Här fanns det en historia där Billy hade misshandlat Tova, så hennes far agerade helt korrekt.
Vad gör man inte för sina barn ?
Citera
2017-05-19, 20:30
Medlem
Citat:
Måste rätta dig där, det har jag. Vet dock bättre, vilket jag vet att pappan också gör, att innan man själv gör ett brott, dvs inbrott, bör man ha goda skäl för att verkligen tro att något är riktigt illa, dvs, i det fall man skulle kunna förhindra ett värre brott tex, så som mord.

Han ville förhindra et mord, men kom för sent....
Citera
2017-05-19, 20:31
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Nåja, men i normalfallet griper man inte tre personer då för människorov utan skäl, eller hur? Även om Billy hade misshandlat henne...o var ju inte prövad o inte dömd. Varför griper man då de två andra också? För att de är polare? skulle inte tro det...även om polisen kan emellanåt verka lite si o så så fanns det nog skäl för detta gripande...frågan är vad?

Åklagaren har sagt att det varit något dessa killar själva sa i förhör som gjorde dem blev misstänkta. Vad vet vi inte än, men jag kan tänka mig att de ljugit om något uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in