Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-19, 18:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Allt kanske triggades igång av att Tova ville åka på festen? Det kanske var då de andra slängdes" ut. Undrar vad samtalet 23.30 var för samtal???? "DÅ var hon fortfarande oskadd".
Hon var fortfarande glad då enligt en artikel men vad det samtalet handlade om skrivs inte.

"Ett par timmar senare, vid halvtolv på kvällen, när Tova ringde till en annan kompis var hon fortfarande hemma hos expojkvännen.
– Då var hon glad och allt var fortfarande bra, säger Maria H***ström.
Men någon gång när natten började närma sig morgon urartade situationen och 22-åringen misstänks ha beslutat sig för att döda sin före detta flickvän.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-forsokte-misstankte-mordaren-gomma-tova/
Citera
2017-05-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Och det är jättebra att polisen tar det på allvar. 👍🏼 Bästa att alltid vara på den säkra sidan.
Mmm! Klart det är jättebra att polisen tar det på allvar... men vad menas med att "Bästa att alltid vara på den säkra sidan' ..blir lite fundersam... grundar du detta uttalande på den första meningen...eller? Hoppas att det finns mer material bakom.... 🙄
Och med detta uttalande lutar jag mig mef erfarenhet från polisens arbete...
Citera
2017-05-19, 18:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodilido
hur 100 stämmer lexbase?
för jag vet en som är dömd för kvinnomisshandel å han finns inte med på lexbase..
Lexbase stämmer lite dåligt för även på nyare rättsfall så finns inte domar med har jag upptäckt på några personer som har flera domar på sig.
En del domar finns inte med alls på såna som är dömda för första gången och gamla domar hittar man oftast inte där.
Är Billys pappa dömd för kvinnomisshandel så får man nog ringa Tingsrätten där han har bott för att fråga.
Har Billy växt upp i ett hem där misshandel av kvinnor var vanligt så är han mycket troligen färgad av det. Det hade varit intressant att få veta lite mer om hans uppväxtförhållanden.
Citera
2017-05-19, 18:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Allt kanske triggades igång av att Tova ville åka på festen? Det kanske var då de andra slängdes" ut. Undrar vad samtalet 23.30 var för samtal???? "DÅ var hon fortfarande oskadd".

Om jag inte har fattat det fel så tror jag att de andra var "hemskickade " tidigare. Den kan ju hända att de har haft ett "bra" samtal och kanske har du inte helt fel av att mordet kan har triggats av att Tova ville fara...då kanske det är mer dråp än mord..Jag är ju lite nyfiken på vad åklagaren har för att rubricera detta som mord, dvs har föregåtts med någon form av planering, om så ytterst kort tid.

23.30 kanske Tova ville veta var alla andra höll hus och skulle ordna skjuts. Om någon annan skulle hämta henne så borde denne ju har saknat Tova. Om MGM skulle köra henne, så skulle ju vännerna har saknat henne. Det är något som inte riktigt går ihop, tror inte att Tova skulle vara kvar hos Billy, utan hade för avsikt att fara på festen.

Varför bröt sig pappan in i huset? Man måste vara rejält orolig för att göra detta. Fanns det annan anledning (info från kompisar) frånsett den gamla misshandeln till pappans agerade?
Citera
2017-05-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om jag inte har fattat det fel så tror jag att de andra var "hemskickade " tidigare. Den kan ju hända att de har haft ett "bra" samtal och kanske har du inte helt fel av att mordet kan har triggats av att Tova ville fara...då kanske det är mer dråp än mord..Jag är ju lite nyfiken på vad åklagaren har för att rubricera detta som mord, dvs har föregåtts med någon form av planering, om så ytterst kort tid.

23.30 kanske Tova ville veta var alla andra höll hus och skulle ordna skjuts. Om någon annan skulle hämta henne så borde denne ju har saknat Tova. Om MGM skulle köra henne, så skulle ju vännerna har saknat henne. Det är något som inte riktigt går ihop, tror inte att Tova skulle vara kvar hos Billy, utan hade för avsikt att fara på festen.

Varför bröt sig pappan in i huset? Man måste vara rejält orolig för att göra detta. Fanns det annan anledning (info från kompisar) frånsett den gamla misshandeln till pappans agerade?

Hon hade inte kommit hem. Hon hade inte varit på festen. Anledning nog att bli allvarligt oroad.
Citera
2017-05-19, 19:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Hon hade inte kommit hem. Hon hade inte varit på festen. Anledning nog att bli allvarligt oroad.

Möjligtvis men att då göra inbrott..njaaee...
Nu är jag nog helt vilse men var det inte tal om människorov från början, eller blandar jag ihop detta med något annat fall?
Citera
2017-05-19, 19:17
Medlem
Titianas avatar
De var misstänkta för människorov till en början. Varför? Någon av de inblandade måste ha kört i väg med BO från festen(?) och efter detta har man inte kunnat få kontakt med henne. Om hon aldrig lämnat Billys hus skulle ju denna brottsmisstanke inte finnas...att hon tagit sig dit själv och var glad vid 23.30 och förmodligen tagit sig även därifrån.

Så hon har tagit sig därifrån och på något sätt "tagits" tillbaka. Då går även åklagarens tes om mord ihop, dvs någon form av planering och inte ett dråp i stundens hetta. Så nån gång mellan 23.30 och 04-ish har hon mördats. Det hjälper ju gänget föga med alibin på kvällen i det fall de huserat runt med BO efter 3 på natten eller något sådant.
Senast redigerad av Titiana 2017-05-19 kl. 19:36.
Citera
2017-05-19, 19:26
Bannlyst
Citat:

Tova ringde väl till vännen kl 23:30 för att säga att hon inte kommer på festen. Orsaken kan vara att MGM övertalat henne att inte åka. alt. hotat. Han hade ju andra planer..
Citera
2017-05-19, 19:31
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Tova ringde väl till vännen kl 23:30 för att säga att hon inte kommer på festen. Orsaken kan vara att MGM övertalat henne att inte åka. alt. hotat. Han hade ju andra planer..

Var kommer då det ursprunliga misstanken på männsikorov ifrån? Att de tog dit henne och hon var glad? Går ju inte riktigt ihop...
Citera
2017-05-19, 19:37
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69

Tror exakt som du....
Citera
2017-05-19, 19:37
Medlem
Citat:
Möjligtvis men att då göra inbrott..njaaee...
Nu är jag nog helt vilse men var det inte tal om människorov från början, eller blandar jag ihop detta med något annat fall?

Du har nog aldrig upplevd frykta för ditt barns liv. I sådana fall krokkar men rutor. Direkt!
(Ursäkta språket, jag er inte svensk)
Citera
2017-05-19, 19:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Var kommer då det ursprungliga misstanken på människorov ifrån? Att de tog dit henne och hon var glad? Går ju inte riktigt ihop...
Hon var försvunnen helt enkelt och ingen hade hört något från henne sedan det sista samtalet.
I och med att hon då var med Billy som tidigare hade misshandlat henne så var det oroande.
Tova beskrivs som en ordentlig tjej som skulle ringa hem om hon skulle sova över hos någon kompis. Att hon inte hörde av sig var väldigt oroande. Någon måste ha hänt henne... och larmet gick på söndag em när ingen fick tag i henne.

Polisen öppnar en förundersökning med människorov som brottsrubricering när...
- Hennes försvinnande inte har någon naturlig orsak.
- Det stämmer inte med hennes vanliga liv och leverne och dom har funnit skäl att arbeta under rubriceringen "människorov ".
- Hon har inte försvunnit frivilligt.
Senast redigerad av Timeout 2017-05-19 kl. 19:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in