Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 21:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Båtvittnet var ju inte ens rätt i tidsaxeln, det var ju FÖRE något hade hänt.
Vittnet om de pojkarna i skogen var ju inte heller helt glasklart.

Betänk att Hälsingebor dricker brännvin som kranvatten och att detta var en helgdag, så du lär inte få ut ett enda vittnesmål från en hälsingebo som inte sett ufon och tefat den helgen. Brännvinet är dessutom fulkolat så var och varannan är halvblind.

Det kan vara viktigt.
De kanske rekade? Då kan uppsåt ifrågasättas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så HAR de hittat ett tillhygge som ska ha använts. Sen kan man ju här spekulera i hur de vet det. Men troligen finns någon sorts bevis för det.

Yttre skada som matcher eller blod på tillhygget. Många tillhyggen ger ju sitt eget märke som man sedan kan jämföra även om de är avtvättade.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Exakt! Har sagt det fem ggr nu

Ni kanske har rätt men den information jag har så har det bara nämnts att hon har skador från ett, inte att de hittat mordvapnet.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Blev hon ditlockad tror du? Han planerade att ha ihjäl henne för att slippa åtal för misshandel, ett brott för att dölja ett annat?

Väldigt tveksam till det. Jag tror inte detta handlar om ett planerat drag, jag tror att hon åkt dit av någon anledning, sprit/sex/för att prata. Att hon blivit tvingad känns dock orimligt.

Väl på plats har något gått snett, bråk har uppstått vilket leder till att BO avlider, att det skulle vara för att dölja misshandeln känns långsökt. Det är, som jag tror, vanliga volvoraggare/bönder och inga fullblodade psykopater.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Hur fan kan han dels posta på sociala medier så kort efter mordet och hur kan han skriva att "detta tar priset", dvs att han tagit hennes liv? Vilken jävla idiot.

Jag tolkar inte det som ett erkännande även om det kan vara det indirekt. Jag tolkar det som att "detta tar priset" är att Tova är borta. Sen kan han indirekt mena att han dödade henne. Men utåt sett menar han att Tova är borta.

Tänker jag fel i mina tankegångar?
Citera
2017-05-17, 21:31
Medlem
hoochiies avatar
Tillhygge? Skjuten!
Citera
2017-05-17, 21:31
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tolkar inte det som ett erkännande även om det kan vara det indirekt. Jag tolkar det som att "detta tar priset" är att Tova är borta. Sen kan han indirekt mena att han dödade henne. Men utåt sett menar han att Tova är borta.

Tänker jag fel i mina tankegångar?

Förstår vad du menar
Citera
2017-05-17, 21:32
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det kan vara viktigt.
De kanske rekade? Då kan uppsåt ifrågasättas
Finns inget som säger att det är samma män ens. Det vittnesmålet blir oerhört svårt att åberopa om man inte har något annat och mer konkret.
Citera
2017-05-17, 21:32
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Jag tycker vi börjar få en ganska klar bild av vad som har hänt:

Båtturen:

De tre grabbarna tog sig en sväng med båten, för kul skull, för att tända en jolle på sjön eller liknande. De åker sedan tillbaka med båten och går upp till huset.

Kvällen/natten:

Killarna blir sedan bortkörda då MGM bestämt träff med BO, av någon anledning. De kanske skulle prata, hon kanske ville ha sprit till kvällen eller något annat.
Något händer här, någon slags konfrontation vilket leder till att BO avlider. MGM får panik och forslar kroppen ner till vattnet för att dumpa liket. Han lämnar sedan huset och tar sig till en bekant.

Söndag

MGM tar kontakt med de två tidigare MGM och åker tillbaka till stugan, antingen är han ärlig här och berättar vad som hänt, eller drar han en rövare för att de ska tro att allt var en olyckshändelse, i vilket fall går det ner till "dumpplatsen" för att kolla till. Sedan går det längs skogen och upp på vägen, där de blir sedda, de går sedan tillbaka till stugan, senare på kvällen blir alla tre gripna.

Om de följde med ner till platsen där kroppen blivit dumpad så måste de varit ovetandes om det... tror
inte många följer med ner till en kropp "frivilligt" för att se om den ligger kvar eller dolt. Jag har hittat lik själv och det är ofta inte speciellt trevligt.
Citera
2017-05-17, 21:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Vad är tidigare historiken?

Han har misshandlat Tova förut och är anmäld för det av Tovas föräldrar. Någon i tråden har sagt att han varit våldsamt svartsjuk på andra män som råkade titta på hans flickvän och han har pucklat på dem.
Citera
2017-05-17, 21:34
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej alltså han bad alla lämna gården på lördag eftermiddag/kväll. Före hon dött.

Med ens tänker jag uppsåt.
Båttur som vittne ser ihop med kompisarna.
De promenerar med huvor mm
Detta stinker
Jag tror de vet exakt vad som hänt eller kommer hända.
De lämnar right, men detta verkar så skumt. Och att man hår ut i press med telefonen mm
De är inga genier
Citera
2017-05-17, 21:35
Medlem
-"Den misstänkte 22-åringen ska sedan ha bett sina två vänner om att bli hämtad hos den anhörige där han befann sig. De tre ska sedan ha åkt tillbaka till gården och i samband med det ska 22-åringen även ha gett en förklaring till vad som hänt Tova under natten".

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/misst%C3%A4nkte-ex-pojkv%C3%A4nnens-snap-dagen-efter-tovas-d%C3%B6d-fucking-skitliv/ar-BBBf9El?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Skulle vara väldigt intressant att få reda på vad som sagts under detta tillfälle. Det innebär isf att kompisarna vet vad som har hänt. Om nu inte mgm hittat på en helt annan historia till männen då vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in