Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Fast nu är det ju omvärlden som skrattar åt plattjordarna och deras fantasier. Som att floder skulle rinna uppför om jorden är en glob etc... Humor.
Det är så att för varje bevis som presenteras för plattjordare så avfärdas det omedelbart utan eftertanke och youtube söks igenom för att hitta lite skit som "bevisar" motsatsen. Eller sidor som den ovan med 200 "bevis". Dravel från början till slut.
Det är fortfarande plattjordarna som ska bevisa sin tro.
Om resten av inläggen av P1T: TL;DR.
Jag kan komma med hur mycket bevis som helst. Det kommer aldrig att räcka för er då ni redan är bestämda. Trots att ni fortfarande inte kan ge svar till varför NASA använder sig utav fejkade bilder, eller varför vi ser samma stjärnor, om nu jorden är en spinnande glob som cirkulerar runt en accelerande sol. Detta skulle innebära att vi ALDRIG skulle stå kvar på samma plats i rymden och vi skulle inte se samma stjärnor. Dock så ser vi samma stjärnor som våra förfäder såg för några tusen år sedan. Har ni någon förklaring till det då? Ni som är så jävla smarta. Och jag förstår fortfarande inte hur ni kan neka att kurvan inte finns. Man ser klart och tydligt att det inte är någon reflektion eller annat bullshit som de försökt förklara. Det är logiskt. Om vi fortfarande ser båten efter flera mil med ett teleskop, vart fan är då kurvan ni pratar om? Ska inte båten vara nedanför denna s.k kurva? Eller, ni kan även förklara varför inga flyg går från sydpolen då det skulle förminskat vissa resor extremt. Eller bättre, ni kan ju förklara varför inga civila får vistas i "sydpolen" eller varför det är så tungt bemannat med militär trots att de påstår motsatsen?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du får nog komma med lite mer argument om varför du anser att '72-bilden skulle vara falsk...
Den krockar inte alls... Saker som krockar brukar
1) Skaka till
2) Gå sönder
raketen gör ingetdera.. Det som händer är att den slutar förbränna bränsle och stannar upp.. Absolut ingenting tyder på att den kolliderar med någonting alls, tvärtom..
Du kan läsa denna länk där NASA anställda själva säger att bilden inte är sann och att den är helt datagjord, en väldigt sofistikerad visuell inbillning. De säger även att, om man inte skulle skapat denna jord gjord via en dator så skulle inte jorden se väldigt jord-lik ut. Alltså, det skulle inte stämma överens med vad vi vet. Det är tydligt att NASA döljer något, så som de alltid har gjort.
Här har ni en intressant läsning.
https://aplanetruth.info/2017/03/14/nasas-blue-marble-earth-is-a-fake/
Ja man vad fan gör den då? Den skakar ju till, den går inte sönder nej det är ingen missil de har skapat utan en vanlig stark raket som man skjuter upp i luften. Här, kolla gärna igenom videon igen.
https://www.youtube.com/watch?v=IAcp3BFBYw4
Så du menar att det plötsliga stoppet är pga att bränslet tog slut? Förklara gärna då varför den stannar så snabbt, nästan direkt, och varför den slutar spinna. Dina förklaringar är inget annat än skit. Du har inte sagt något vettigt hittils.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Stora ord för någon som inte ens begriper vad en vetenskaplig teori är. En teori är inte en gissning, en vetenskaplig teori är den starkaste graden av sannolikhetsgrad man kan uppnå.
Och självklart kan vi vetenskapligt bevisa t.ex gravitation. I dess enklaste form handlar det bara om att släppa en sten och studera vad stenen har för sig...
Ovan är exempel på ett påstående. För att det ska få någon som helst betydelse måste påståendet bevisas. Du kan börja med att falsifiera (bevisa att det är bullshit) Newtons rörelselagar.
Och eftersom vi vet att du inte kan falsifiera Newtons rörelselagar vet vi att ditt påstående är falskt. Eller så som vi vardagligt säger: du snackar skit.
Du behöver söka hjälp. Samtalsterapi, elchocker och psykofarmaka kan kanske få ordning på dig. När du väl kommit ur din psykos så bör du även skaffa dig lite utbildning. Komvux kanske?
Den "starkaste graden av sannolikhetsgrad". Alltså, så menar du att det inte är 100% sant. Det är inte fakta. Och jag påstod aldrig att gravitation inte existerar din bonde, jag sa att vi inte vet för ett faktum att gravitation finns, precis som vi inte vet för ett faktum att jorden är en glob. Det saknas för mycket information, information och bilder/videon som borde finnas överallt, men vilket det inte finns. Istället har vi ett jordklot i varje klassrum. Sedan barnsben har vi blivit inmatade med dessa skit berättelser. Det enda vi vet är vad "dom" har sagt, och vad vi fått lära oss i skolan/i är deras böcker. Dessa "dom" är samma människor som nästan skrivit hela historian, de går långt tillbaka, enda till Napoleonkriget, även till renässansen, om inte mycket längre bak i tiden. Du har matat dig själv med påståenden och på något sätt så antar du att allting de lär ut är sant. Precis som de äger median, hollywood, centralbankerna etc så har de vetenskapen i sin hand också. Lika så med kyrkorna och påven. Du frågar efter bevis, något konkret kan jag inte ge dig för du kommer inte tro på det även om jag nu hittar det, men det jag kan ge dig är min världssyn, hur jag tror att jorden är. Flat Earth kartorna som har dykt upp lite här och där är inte heller korrekta. Vi vet nästan ingenting alls om jorden egentligen. Jag vet, iallafall, att det mesta som de lär ut inte är sant. Jag vet iallafall, varför några miljoner flyktingar har blivit hitskickade, precis som jag vet att det kommer komma några miljoner till. De riktiga flyktingarna stannar i grannländerna och väntar ut kriget. Vad Sverige har gjort är att de har tagit emot terrorister, mördare, våldtäktsmän, skurkar etc. Men jaja, allt är lugnt..
Och när jag säger bullshit menar jag att dessa personer troligen inte ens existerade, alla de grekiska filosoferna etc etc utan de är bara påhittade berättelser för att kunna ge en grund till den lögn som de byggt upp. Ni vägrar tro på t.ex Jesus för att vetenskapen säger att det inte är logiskt (vilket det egentligen är) men när det kommer till påhittade filosofiska figurer som sägs ha existerat för 2000-3000 år sedan, OCH att deras vetenskap & teorier har bevarats så väl tills idag, haha säger jag bara, det tror ni ju direkt på utan att ens kritisera saken. Ännu en gång, ni är ett pack bestående utav idioter. Vi har knappt tillräckligt med bevis på att förintelsen tog plats men ändå tror ni på det för att just "dom" skrev den. Vi vet knappt vad som hände för 50 år sedan, eller för 100 år sedan, då det inte finns tillräckligt med bevis bevarat, men ändå så går ni på lögnen om de grekiska grabbarna som flummade runt för 3000 år sedan. Idioter.