2017-05-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs

Finns det några alldagliga experiment som jag och andra kan genomföra för att bevisa att vi lever på en snurrande jord?

Om du observerar vindriktningen när ett lågtryck passerar så kan du notera att lågtrycket roterar moturs.
Be sedan en vän på Nya Zeeland att göra detsamma, då roterar lågtrycken medurs.

På en platt jord skulle inte vädersystemen rotera alls, det skulle inte ens finnas några vädersystem.
Citera
2017-05-18, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Ja jag vet var du står i frågan men menar att du ljuger där det fattas länkar om fysiken och annat på den platta jorden, därför tror jag ibland när jag läser dina inlägg att du är väl införstådd med den sfäriska jorden. Men låt oss försöka finna svaren på hur en FE funkar. Vi alla här som läser och skriver är faktiskt intresserade av detta.

Ja kretsloppet beskriver du med att vattnet måste komma upp för att falla ned. Vore intressant att veta hur det funkar på en platt jord. På vår sfäriska planet funkar detta perfekt med klimat och väder. jag som bor i sydostasien vintertid har varit med om en hel del tyfoner och vet hur de bildas på stilla havet. En platt jord hade varit ganska död vädermässigt utan alla jetströmmar och annat som går runt jorden. Även om jorden slutar snurra hade det blivit katastrof för det mesta hade stannat upp och jorden hade blivit obebodd. Finns dokumentärer om detta.

Det fattas många länkar i jordglobens fysik, att virrpannorna är av en annan åsikt förändrar inte detta faktum.
Dagens fysik förklarar inte den allmänt accepterade bilden av universum, som egentligen är en ren fantasiprodukt, skapad med verklighetfrånvända hypoteser och abstrakta matematiska kalkyler.
Det mesta av dagens fysik, eller så kallad vetenskap, som direkt eller indirekt berör existentiella frågor är egentligen ingenting annat än judisk kabbalism ompaketerad och omdöpt till vetenskap. Med andra ord, det dom säljer till oss som vetenskap är ingenting annat än medeltida mysticism. Det erkänns mer eller mindre öppet, självklart med låtsad förvåning, av heliocentrismens förkunnare.

https://www.youtube.com/watch?v=SplgP9tWKiI

Man börjar också fundera på symboliken kring dagens fysik, underligheter man inte har tänkt på tidigare. Ta tillexempel det här med Newton och äpplet han fick i skallen när han satt och slumrade under ett äppelträd. Har det kopplingar till Adam och Eva i paradiset och den välkända historien om det förbjudna äpplet? Jag vet inte, men man börjar undra. Newton fick äpplet i skallen och det öppnade hans ögon för ”sanningen” om vår tillvaro. Tror nog att det mesta kring historien om Newton och hans upptäckter härrör från senare datum.

Vill också tillägga att äpplet ”kom upp” innan det trillade ner och träffade Newton i huvudet. Det tog naturligtvis flera år för trädet att växa och ge frukt men det är utan betydelse.

Tror inte att väder och vindar är kopplade till jordens rotation utan det är växelverkan mellan låg och hög lufttryck och elektricitet, alla fall så som jag ser det. Och jetströmmar verkar mer logiska på en platt jord enligt min uppfattning, eftersom himlavalvet roterar kring polstjärnan och sannolikt påverkar atmosfären.

Kom att tänka på en lite komisk YouTube video när du nämnde att du tillbringar vintrarna i Sydostasien, från en engelsman boende i Thailand, När han berättar för sin thailändska fru om sin banbrytande upptäckt, att jorden är platt, så svarar hon med ”ja, äntligen har du fattat”.
Vi är så indoktrinerade av kabbalistmaffian så det är nog knappast nån överdrift och säga att vi har tappat all kontakt med verkligheten.
Det är individen (Phuket Word) i länken nedan men kommer tyvärr inte ihåg vilken video det var.
https://www.youtube.com/watch?v=vHNvUgPRw98

Det hittar säkert nån YouTube dokumentär om väder och vindar på en platt jord, har tyvärr ingen länk.
Har förklarat ett antal gångeri tidigare inlägg hur jag tror att flytkraft, densitet och tryck fungerar på vår platta jord.
Vet inte om jag har så mycket mer att tillägga för den här gången.
Citera
2017-05-18, 15:41
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Det fattas många länkar i jordglobens fysik, att virrpannorna är av en annan åsikt förändrar inte detta faktum.
Dagens fysik förklarar inte den allmänt accepterade bilden av universum, som egentligen är en ren fantasiprodukt, skapad med verklighetfrånvända hypoteser och abstrakta matematiska kalkyler.
Det mesta av dagens fysik, eller så kallad vetenskap, som direkt eller indirekt berör existentiella frågor är egentligen ingenting annat än judisk kabbalism ompaketerad och omdöpt till vetenskap. Med andra ord, det dom säljer till oss som vetenskap är ingenting annat än medeltida mysticism. Det erkänns mer eller mindre öppet, självklart med låtsad förvåning, av heliocentrismens förkunnare.

https://www.youtube.com/watch?v=SplgP9tWKiI

*klipp*
”-Det går int´att förklara för den som int´begrip´!” som Ingemar Stenmark sade. Fast du bevisar ännu en gång att det går att hitta vad skit som helst på Youtube som stöder ens vrickade verklighetsuppfattning.

I själva verket är det nog kanske du som representerar kabbalismen? Eller så är du ett forumtroll. Jag har i alla fall svårt för att fatta hur du kan ha de uppfattningar du visar här. För övrigt så föll aldrig ett äpple på Newtons huvud, det är en myt eller kanske rentav en faktoid. Däremot hörde han en duns från ett fallande äpple när han satt och funderade.

Din "förklaring" att trädet växte upp för att dess äpple ska kunna falla är en riktig bortförklaring.
Citera
2017-05-18, 16:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Har förklarat ett antal gångeri tidigare inlägg hur jag tror att flytkraft, densitet och tryck fungerar på vår platta jord.
Vet inte om jag har så mycket mer att tillägga för den här gången.

Nej du har verkligen inte förklarat något, du har t.ex inte lyckats förklara hur föremål kan förflytta sig utan krafter eller hur de vet vad som är "ned".

Hur vet det fallande äpplet åt vilket håll det ska falla?
Varför faller ett äpple i vakuum?
Varför faller inte äpplet i ett flygplan som befinner sig i fritt fall?
Vad är egentligen lufttryck och varför blir lufttrycket lägre ju högre upp du kommer?

Så många frågor och så få svar...
Citera
2017-05-18, 16:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Dagens fysik förklarar inte den allmänt accepterade bilden av universum,

Jo dagens vetenskap förklarar det mesta. Att du inte förstår förklaringarna är ditt problem.

Citat:
Med andra ord, det dom säljer till oss som vetenskap är ingenting annat än medeltida mysticism. Det erkänns mer eller mindre öppet, självklart med låtsad förvåning, av heliocentrismens förkunnare.

Nä så funkar det inte.

Om vi t.ex pratar om enkel mekanik, inklusive gravitation, har jag själv empiriskt bevisat att teorierna håller. Det är inget som någon har "sålt" till mig utan det är kunskap jag skaffat mig själv.

Och det gäller självklart all vetenskap. Kan du inte bevisa dina teorier så är det helt enkelt ingen vetenskaplig teori. Det finns helt enkelt inget mystik med vetenskap.
Citera
2017-05-19, 10:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Ni svenskar är de naivaste och mest ignoranta människor som jag har påträffat i hela mitt liv. Ni tror att ni är supersmarta men i själva verket är ni helt hjärntvättade och lever i en mass-psykos. Hela omvärlden skrattar åt er, men ändå beter ni er som om ingenting har hänt, trots att ert land brinner.

Hela omvärlden skrattar åt oss svenskar som tror att jorden är rund? I vilka länder är rådande koncensus att jorden är platt undrar jag då?

Citat:
Ni går på allting som regeringen/regeringarna säger just för att det är en "regering". Varför skulle de ljuga?
Knappast - och för övrigt, för att hålla oss till ämnet - har jag då aldrig hört regering uttala sig om jordens form..

Citat:
OnT

Ta en titt här, kolla igenom dessa 200 förklaringar och kom sedan tillbaka så kan vi diskutera på riktigt.

http://www.atlanteanconspiracy.com/2015/08/200-proofs-earth-is-not-spinning-ball.html?m=1

Visst, ni kan komma med att ni redan har debunkat allt etc etc

Tror du är den 4:e i tråden som länkar det där oerhörda tramset - finns ingenting vettigt där som inte är debunkat precis som du själv påpekar..

Citat:
Här, ta en titt på hur NASA visar vår jord.
http://coconutrevival.com/?p=2010

Allt är redigerat, de har tom copy-pasteat vissa moln, de döljer inte ens det längre. "]

Självklart är det redigerat - vi har idag inga satelliter på så hög höjd att det går att ta "boll-bilder" av jorden, så alla nya bilder du ser är collage - och då kan molnformationer upprepas. Inget som någonsin hållits hemligt eller försökt döljas - det handlar bara om bristande läskunnighet om man inte förstått det...

Citat:
De driver helt öppet med oss, och ni går på det som de små duktiga idioterna ni är.
Det behöver de knappast, du gör det så bra själv.

Ditt trams om att globalister knullar ihjäl små barn orkar jag inte ens bemöta.

Citat:
Och denna, några amatörer skjuter upp en raket som de själva har gjort, till skillnad från NASAS fejkade uppskjutningar som slutar i havet så ser man här när raketen krockar med himlavalvet.

https://m.youtube.com/watch?v=IAcp3BFBYw4

Nej de krockar inte med någon dome... Dummaste påstående hittills i tråden, och det menar jag - det är ta mig fan dummare än att tro att jorden är platt....
Citera
2017-05-19, 12:16
Medlem
RostigHinks avatar
Fast nu är det ju omvärlden som skrattar åt plattjordarna och deras fantasier. Som att floder skulle rinna uppför om jorden är en glob etc... Humor.

Det är så att för varje bevis som presenteras för plattjordare så avfärdas det omedelbart utan eftertanke och youtube söks igenom för att hitta lite skit som "bevisar" motsatsen. Eller sidor som den ovan med 200 "bevis". Dravel från början till slut.

Det är fortfarande plattjordarna som ska bevisa sin tro.

Om resten av inläggen av P1T: TL;DR.
Citera
2017-05-19, 13:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
SnakePlissskenCollage.. Här, denna bild "togs" av apollo17, år 1972. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Blue_Marble

Om man studerar bilden noggrant så ser man att det inte är någon bild tagen alls utan hela bilden är data-gjord. Det är du som verkar ha bristande kunnighet känns det som. NASA har alltid påstått att dessa bilder har varit "riktiga". Dom bilderna är de officiella bilderna som NASA själva har publicerat, men allting är falskt med dom bilderna. Du spyr bara ut bullshit.

Du får nog komma med lite mer argument om varför du anser att '72-bilden skulle vara falsk...

Citat:
Jasså, vad krockar det med då? Har du någon annan förklaring till det? Du som är så smart.

Den krockar inte alls... Saker som krockar brukar
1) Skaka till
2) Gå sönder

raketen gör ingetdera.. Det som händer är att den slutar förbränna bränsle och stannar upp.. Absolut ingenting tyder på att den kolliderar med någonting alls, tvärtom..
Citera
2017-05-19, 13:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Visst, ni kan komma med att ni redan har debunkat allt etc etc men ni inser inte ens att nästan allt inom fysiken bara är teorier, och kom förfan inte med den vetenskapliga metoden när ni själv inte ens kan bevisa den,

Stora ord för någon som inte ens begriper vad en vetenskaplig teori är. En teori är inte en gissning, en vetenskaplig teori är den starkaste graden av sannolikhetsgrad man kan uppnå.

Och självklart kan vi vetenskapligt bevisa t.ex gravitation. I dess enklaste form handlar det bara om att släppa en sten och studera vad stenen har för sig...

Citat:
Allt ni har fått lära er, från Aristotoles till romerna till Kopernicus till Newton till WW1 till WW2 till NASA, månlandningen, satelliter, ALLT är bullshit.

Ovan är exempel på ett påstående. För att det ska få någon som helst betydelse måste påståendet bevisas. Du kan börja med att falsifiera (bevisa att det är bullshit) Newtons rörelselagar.

Och eftersom vi vet att du inte kan falsifiera Newtons rörelselagar vet vi att ditt påstående är falskt. Eller så som vi vardagligt säger: du snackar skit.

Citat:
mass-psykos ... eliten ... trollat ... centralbanker ... flyktingjävlar ... efterblivna ... knullar små barn ... Hillary horan ...
Du behöver söka hjälp. Samtalsterapi, elchocker och psykofarmaka kan kanske få ordning på dig. När du väl kommit ur din psykos så bör du även skaffa dig lite utbildning. Komvux kanske?
Senast redigerad av madtop 2017-05-19 kl. 14:15.
Citera
2017-05-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Fast nu är det ju omvärlden som skrattar åt plattjordarna och deras fantasier. Som att floder skulle rinna uppför om jorden är en glob etc... Humor.

Det är så att för varje bevis som presenteras för plattjordare så avfärdas det omedelbart utan eftertanke och youtube söks igenom för att hitta lite skit som "bevisar" motsatsen. Eller sidor som den ovan med 200 "bevis". Dravel från början till slut.

Det är fortfarande plattjordarna som ska bevisa sin tro.

Om resten av inläggen av P1T: TL;DR.

Jag kan komma med hur mycket bevis som helst. Det kommer aldrig att räcka för er då ni redan är bestämda. Trots att ni fortfarande inte kan ge svar till varför NASA använder sig utav fejkade bilder, eller varför vi ser samma stjärnor, om nu jorden är en spinnande glob som cirkulerar runt en accelerande sol. Detta skulle innebära att vi ALDRIG skulle stå kvar på samma plats i rymden och vi skulle inte se samma stjärnor. Dock så ser vi samma stjärnor som våra förfäder såg för några tusen år sedan. Har ni någon förklaring till det då? Ni som är så jävla smarta. Och jag förstår fortfarande inte hur ni kan neka att kurvan inte finns. Man ser klart och tydligt att det inte är någon reflektion eller annat bullshit som de försökt förklara. Det är logiskt. Om vi fortfarande ser båten efter flera mil med ett teleskop, vart fan är då kurvan ni pratar om? Ska inte båten vara nedanför denna s.k kurva? Eller, ni kan även förklara varför inga flyg går från sydpolen då det skulle förminskat vissa resor extremt. Eller bättre, ni kan ju förklara varför inga civila får vistas i "sydpolen" eller varför det är så tungt bemannat med militär trots att de påstår motsatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du får nog komma med lite mer argument om varför du anser att '72-bilden skulle vara falsk...

Den krockar inte alls... Saker som krockar brukar
1) Skaka till
2) Gå sönder

raketen gör ingetdera.. Det som händer är att den slutar förbränna bränsle och stannar upp.. Absolut ingenting tyder på att den kolliderar med någonting alls, tvärtom..

Du kan läsa denna länk där NASA anställda själva säger att bilden inte är sann och att den är helt datagjord, en väldigt sofistikerad visuell inbillning. De säger även att, om man inte skulle skapat denna jord gjord via en dator så skulle inte jorden se väldigt jord-lik ut. Alltså, det skulle inte stämma överens med vad vi vet. Det är tydligt att NASA döljer något, så som de alltid har gjort.

Här har ni en intressant läsning.
https://aplanetruth.info/2017/03/14/nasas-blue-marble-earth-is-a-fake/

Ja man vad fan gör den då? Den skakar ju till, den går inte sönder nej det är ingen missil de har skapat utan en vanlig stark raket som man skjuter upp i luften. Här, kolla gärna igenom videon igen.

https://www.youtube.com/watch?v=IAcp3BFBYw4

Så du menar att det plötsliga stoppet är pga att bränslet tog slut? Förklara gärna då varför den stannar så snabbt, nästan direkt, och varför den slutar spinna. Dina förklaringar är inget annat än skit. Du har inte sagt något vettigt hittils.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Stora ord för någon som inte ens begriper vad en vetenskaplig teori är. En teori är inte en gissning, en vetenskaplig teori är den starkaste graden av sannolikhetsgrad man kan uppnå.

Och självklart kan vi vetenskapligt bevisa t.ex gravitation. I dess enklaste form handlar det bara om att släppa en sten och studera vad stenen har för sig...

Ovan är exempel på ett påstående. För att det ska få någon som helst betydelse måste påståendet bevisas. Du kan börja med att falsifiera (bevisa att det är bullshit) Newtons rörelselagar.

Och eftersom vi vet att du inte kan falsifiera Newtons rörelselagar vet vi att ditt påstående är falskt. Eller så som vi vardagligt säger: du snackar skit.

Du behöver söka hjälp. Samtalsterapi, elchocker och psykofarmaka kan kanske få ordning på dig. När du väl kommit ur din psykos så bör du även skaffa dig lite utbildning. Komvux kanske?

Den "starkaste graden av sannolikhetsgrad". Alltså, så menar du att det inte är 100% sant. Det är inte fakta. Och jag påstod aldrig att gravitation inte existerar din bonde, jag sa att vi inte vet för ett faktum att gravitation finns, precis som vi inte vet för ett faktum att jorden är en glob. Det saknas för mycket information, information och bilder/videon som borde finnas överallt, men vilket det inte finns. Istället har vi ett jordklot i varje klassrum. Sedan barnsben har vi blivit inmatade med dessa skit berättelser. Det enda vi vet är vad "dom" har sagt, och vad vi fått lära oss i skolan/i är deras böcker. Dessa "dom" är samma människor som nästan skrivit hela historian, de går långt tillbaka, enda till Napoleonkriget, även till renässansen, om inte mycket längre bak i tiden. Du har matat dig själv med påståenden och på något sätt så antar du att allting de lär ut är sant. Precis som de äger median, hollywood, centralbankerna etc så har de vetenskapen i sin hand också. Lika så med kyrkorna och påven. Du frågar efter bevis, något konkret kan jag inte ge dig för du kommer inte tro på det även om jag nu hittar det, men det jag kan ge dig är min världssyn, hur jag tror att jorden är. Flat Earth kartorna som har dykt upp lite här och där är inte heller korrekta. Vi vet nästan ingenting alls om jorden egentligen. Jag vet, iallafall, att det mesta som de lär ut inte är sant. Jag vet iallafall, varför några miljoner flyktingar har blivit hitskickade, precis som jag vet att det kommer komma några miljoner till. De riktiga flyktingarna stannar i grannländerna och väntar ut kriget. Vad Sverige har gjort är att de har tagit emot terrorister, mördare, våldtäktsmän, skurkar etc. Men jaja, allt är lugnt..

Och när jag säger bullshit menar jag att dessa personer troligen inte ens existerade, alla de grekiska filosoferna etc etc utan de är bara påhittade berättelser för att kunna ge en grund till den lögn som de byggt upp. Ni vägrar tro på t.ex Jesus för att vetenskapen säger att det inte är logiskt (vilket det egentligen är) men när det kommer till påhittade filosofiska figurer som sägs ha existerat för 2000-3000 år sedan, OCH att deras vetenskap & teorier har bevarats så väl tills idag, haha säger jag bara, det tror ni ju direkt på utan att ens kritisera saken. Ännu en gång, ni är ett pack bestående utav idioter. Vi har knappt tillräckligt med bevis på att förintelsen tog plats men ändå tror ni på det för att just "dom" skrev den. Vi vet knappt vad som hände för 50 år sedan, eller för 100 år sedan, då det inte finns tillräckligt med bevis bevarat, men ändå så går ni på lögnen om de grekiska grabbarna som flummade runt för 3000 år sedan. Idioter.
Citera
2017-05-19, 18:42
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Jag kan komma med hur mycket bevis som helst. Det kommer aldrig att räcka för er då ni redan är bestämda. Trots att ni fortfarande inte kan ge svar till varför NASA använder sig utav fejkade bilder, eller varför vi ser samma stjärnor, om nu jorden är en spinnande glob som cirkulerar runt en accelerande sol. Detta skulle innebära att vi ALDRIG skulle stå kvar på samma plats i rymden och vi skulle inte se samma stjärnor. Dock så ser vi samma stjärnor som våra förfäder såg för några tusen år sedan. Har ni någon förklaring till det då? Ni som är så jävla smarta. Och jag förstår fortfarande inte hur ni kan neka att kurvan inte finns. Man ser klart och tydligt att det inte är någon reflektion eller annat bullshit som de försökt förklara. Det är logiskt. Om vi fortfarande ser båten efter flera mil med ett teleskop, vart fan är då kurvan ni pratar om? Ska inte båten vara nedanför denna s.k kurva? Eller, ni kan även förklara varför inga flyg går från sydpolen då det skulle förminskat vissa resor extremt. Eller bättre, ni kan ju förklara varför inga civila får vistas i "sydpolen" eller varför det är så tungt bemannat med militär trots att de påstår motsatsen?
Nej du kan inte komma med några bevis alls som stödjer din sak. Det finns inte. Det kommer inte heller att finnas. Vi är bestämda för att vi vet. Vi vet att jorden är en glob. Det är fakta. Fakta som ni nötter avfärdar som fejk och vägrar tro på sanningen. Det är du som påstår att NASA använder fejkade bilder så bevisa det då.

Vi rör oss mycket riktigt i rymden. Vi omkring solen och solen omkring galaxens masscentrum som högst troligt är ett svart hål. Det som är svårt att förstå är de enorma avstånden vilket gör att det ser ut som om stjärnhimlen inte ändrar sig trots att vi rör oss. Nu är detta inte helt sant då stjärnbilderna faktiskt har rört sig men det går väldigt långsamt.

Kurvan finns men du måste ordentligt högt upp för att se den. Horisonten är en cirkel runt dig där du befinner dig och är du för nära marken så ser horisonten rak ut. Den böjer sig alltså inte i vertikalplanet utan i horisontalplanet vilket du inte ser. Från ISS ser man krökningen. Fast ISS existerar väl inte i din förvrängda världsbild.

Din sista mening är så sjuk att jag tror du är ett forumtroll. Militär på sydpolen? För övrigt går det reguljärflyg om inte över Antarktis så så nära att passagerarna tar bilder av landet. Eller så får du förklara hur en Boeing 747 kan flyga från Sydney till Santiago del Chile på drygt 12 timmar.
Citera
2017-05-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Självklart är det redigerat - vi har idag inga satelliter på så hög höjd att det går att ta "boll-bilder" av jorden, så alla nya bilder du ser är collage - och då kan molnformationer upprepas. Inget som någonsin hållits hemligt eller försökt döljas - det handlar bara om bristande läskunnighet om man inte förstått det...

Himawari 8 tar rätt fina bilder. Den ligger förstås fel för att i Sverige kunna titta ut genom fönstret och bekräfta att molnen minsann ligger där de ligger, men Australien har säkert någon vettig vädersida.

https://himawari8.nict.go.jp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in