2017-05-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Hon var ju HELT hjärndöd den 9:e iofs... det är väl ingen som vet exakt hur hjärndöd hon var dagarna innan?
Hjärndöd innebär hjärndöd, finns inte mer eller mindre hjärndöd. Även om man tyvärr skulle kunna tro det om dessa föräldrarna också 😫
Citera
2017-05-19, 12:06
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Mycket märkligt att pappan inte kan se någon av alla de märken som åklagaren visar för honom på bilder, trovärdigheten blir ju inte jättehög på honom då...
och det är jättejobbigt att han inte har en dator, men ändå inte så jobbigt. Han blir frustrerad men har inga verktyg för att hantera det, men hans sätt är att gå runt huset när det händer, men det har inte hänt på flera år... ja herregud vad ska jag säga.

Ja och just att han inte ser några märken men i samma stund säga att han tror att de kommer från hans fingrar. What??
Citera
2017-05-19, 12:06
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Tror helt ärligt inte han e så pass smart, han ifrågasätter ju frågor och höjer rösten lite i vissa svar, upplevs som irriterad i svaren, dock e de ju svårt att veta i skrift,
Han ser ju dessutom inte alls samma märken som E sett, hur blir trovärdigheten då om hon vittnar om att där finns märken och han säger att han inte ser, han erkänner ju dock de riktigt tydliga att dom är från hans grepp.

Det är ju bekvämare att säga att han inte ser några märken.
Citera
2017-05-19, 12:08
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Det är ju bekvämare att säga att han inte ser några märken.
Så är det nog, men samtidigt har han ju sagt att hon lätt får blåmärken, då måste han ju sett några. Han säger emot sig själv hela tiden.
Citera
2017-05-19, 12:23
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Hjärndöd innebär hjärndöd, finns inte mer eller mindre hjärndöd. Även om man tyvärr skulle kunna tro det om dessa föräldrarna också 😫

Jo förvisso. Men du fattar hur jag menar? Extremt hjärnskadad är ju högst troligt att hon varit mht de konstaterade skadorna.
Citera
2017-05-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Så är det nog, men samtidigt har han ju sagt att hon lätt får blåmärken, då måste han ju sett några. Han säger emot sig själv hela tiden.

Ja inte mycket logik i hans svar
Citera
2017-05-19, 12:51
Medlem
simme1988s avatar
Citat:

Cerebral pares är inte partitionell hjärndöd?
Citera
2017-05-19, 12:57
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa

Lite schizofren är han nog när han både ser och inte ser blåmärken
Citera
2017-05-19, 13:49
Medlem
Pappan ljuger som en häst
Citera
2017-05-19, 13:59
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
för en minut sedan
Pappan har skrivit att dottern har ätit 90 ml tre gånger.
Åklagaren frågar: När en bebis har ätit så pass dåligt under dagen, för att plötsligt äta 90, 90, 90.
– Jag kan ha avrundat det uppåt. Kanske var 85, 80. Men hon åt väldigt bra.
Kan hon ha ätit 40, 45 också?
– Nej. Hon åt väldigt mycket.
Det är inte så att du skrev så för att det skulle se bättre ut, så ni slapp sjukvården?
– nej.

Åklagaren är inne på att han ljuger också! Bra
Citera
2017-05-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Åklagaren är inne på att han ljuger också! Bra

Han minns ganska exakt hur mycket hon åt den dagen, annars minns han inte särskilt mycket..
Citera
2017-05-19, 14:30
Medlem
för en minut sedan
@Tobias: Jag, med hjälp av KB:s reporter Birgitta Mattisson, gör hela tiden snabba värderingar om vad som inte bör finnas med i denna rapportering. Vissa delar är för intima och de väljer vi att inte återberätta.
Share
Leo Pettersson

för 3 minuter sedan
Jag var på plats under förmiddagen och när jag läste rapporteringen i efterhand så upptäckte jag att du utelämnade den "pinsamma" händelsen som mamman anklagade pappan för i samband med incidenten med fjärrkontrollen. Är det fler saker du har censurerat och varför?

Någon som vet vad detta var för händelse? Kopierat från liverapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in