Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det kan inte uteslutas att Nils m.fl. visste om Linnas resplaner och planerade rånet precis då, med en dags varsel, samt utan vetskap om Linna hade gjort ett enda tfn-samtal till någon öht, eller kopplat upp sitt modem. Linna har samtidigt gjort allt för att inte ha alibi, inga möten, tfn-samtal, nada.
Men det är oerhört osannolikt, särskilt som tfn-analysen visar på intensiv kontakt mellan Nils, Bertil och Linna men inte andra personer.
Någonstans måste man välja mellan olika alternativ. Linna är den absolut mest trolige GM. Men sedan då?
- Mats Alm gick fri. Skyldig till något, men jag är helt med på friande dom.
- JoynRahman fick resning. Skyldig som fan själv, åt h-e att han släpptes ut.
Linna hamnar någonstans mitt emellan dessa båda i min bok.
Kom ihåg bara att OM Linna haft alibi hade målet mot honom inte funnits. Sannorlikheten att den situationen uppstår är större än många vill tro.
Jag är intresserad av fallet just av de omständigheterna. Känner du Kaj linna innan är det osannorlikt att just han ska drabbas av "oturen"
Men vi i tråden läser om det just för att han drabbats av "oturen" statistiskt skillnad det. Ibland har någon allt emot sig.
Måste lägga till att det fortfarande är mycket besvärande för honom, men om man jämför med Joy Rahman så var det fallet glasklart och det är verkligen inte det här.
Här bygger vi på ett virrigt vittne. Där byggde vi på omständigheter som inte ens den mest otrivsamma skulle råka ut för.