Citat:
Ursprungligen postat av
Klas1981
Håller väll stora delar med. Om någon är helt obekant med utredningen skulle de säkert köpa ditt resonemang. Jag vill ändå hävda att,
Just de 3 personerna begår mened JA inte bara troligt, har redan hänt exakt hur vet vi dock inte.
En annan gärningsman, inte alls otroligt.
3 kaj saknar alibi Tur? Kanske till viss del, kan även vara så att de känner till hans förehavanden just då och kommer "skylla" på honom. Rånet sker just den kväll han ska åka iväg just därför att de vet att han ska ska åka iväg. Troligt? Nja men det kan inte uteslutas.
Det kan inte uteslutas att Nils m.fl. visste om Linnas resplaner och planerade rånet precis då, med en dags varsel, samt utan vetskap om Linna hade gjort ett enda tfn-samtal till någon öht, eller kopplat upp sitt modem. Linna har samtidigt gjort allt för att inte ha alibi, inga möten, tfn-samtal, nada.
Men det är oerhört osannolikt, särskilt som tfn-analysen visar på intensiv kontakt mellan Nils, Bertil och Linna men inte andra personer.
Någonstans måste man välja mellan olika alternativ. Linna är den absolut mest trolige GM. Men sedan då?
- Mats Alm gick fri. Skyldig till något, men jag är helt med på friande dom.
- JoynRahman fick resning. Skyldig som fan själv, åt h-e att han släpptes ut.
Linna hamnar någonstans mitt emellan dessa båda i min bok.