2017-05-18, 17:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast om nu Fredrik och Jimmy var på Cruising har de väl ingen aning om vad Billy gjort undertiden? Enligt någon i tråden ska männen sagt att Billy berättat att något hänt Tova och det måste ju rimligtvis innebära att Billy träffat Tova, sedan om han vill få det till en olycka eller ej, visar sig.

Billy sa till Tovas pappa att Tova varit hos honom på lördagskvällen. Tova sa själv i telefon till en kompis att hon var där. Så han förnekar inte det. Däremot säger han att hon åkte därifrån med någon hon kontaktat på en skjutsgrupp på nätet. Det är ju lätt att kolla om hon gjorde det via t ex Facebook, mail, telefon eller sms.
Citera
2017-05-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Om jag nu av en riktig olyckshändelse råkat haft ihjäl mitt ex så slår mig verkligen inte tanken att gömma liket, mer lämna in mig själv och berätta sanningen i olyckan. Detta behöver inte vara en olycka såklart men om det nu är en olycka så tycker jag det är riktigt sjukt att dumpa kroppen i sjön och neka inblandning.

Sånt händer ju på film, men tror inte det är vanligt beteende i verkligheten, nej. På film resonerar de ju alltid i termer av "jag kan bli misstänkt själv, oj, måste gömma liket", men i verkligheten tror jag att man instinktivt ringer 112, men jag kan ha fel, har aldrig varit i närheten av den sitsen.
Citera
2017-05-18, 17:32
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det som motsäger din teori är att han körde iväg de från gården under kvällen och att Tova ringde ett samtal från gården sent på kvällen. Så hon var inte död när cruising startade om den inte startade kl 22-23. Men det känns ju väldigt sent.
Som sagt, endast en spekulation.
Jag har faktiskt inte någon teori alls som jag "känner mer eller mindre för".
Utan jag väntar helt enkelt på information som är bekräftad. Skulle vara fruktansvärt intressant att faktiskt veta hela händelseförloppet!
Citera
2017-05-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corsair64
Nu var det ju så att rutan inte gick sönder när han letade Tova på söndagen utan 2 månader innan. När han konfronterade MGM angående misshandeln. Det står ingenstans att det skett i samband med mordet.

Jaså? Men kravet på ersättning för rutan ska ju ha kommit nu?
Citera
2017-05-18, 17:33
Medlem
Citat:
Mars 2014: Spår av narkotika i urinen "av misstag"
Mannen stoppades återigen i sin bil. Detta efter att polis hade sett personer i bilen som tidigare förekommit i narkotikasammanhang.
Ex-pojkvännen och en annan person ska då ha uppträtt som om de var påverkade av narkotika.
En analys från Rättsmedcinalverket visade att 22-åringen på något sätt hade brukat tetrahydrocannabinol, vilket är ett ämne som finns i cannabis och marijuana.
Mannen nekade till brott och hävdade att han inte ens vet hur man får i sig ämnet. Han menade att han inte ens röker vanliga cigaretter och därför inte röker hasch, och därför måste fått i sig det av misstag på en fest.
22-åringen dömdes för ringa narkotikabrott och fick betala dagsböter.
November 2015: Körde påverkad
22-åringen åkte fast igen när han körde påverkad i Umeå. En analys visade återigen tecken på tetrahydrocannabinol.
I polisförhör erkände mannen att han har missbrukat cannabis under en lång tid. Drygt en månad innan 22-åringen stoppades ska polisen ha gjort en husrannsakan hemma hos honom. Ett blodprov visade att han nyligen brukat cannabis.
Efter händelsen ska mannen enligt egen utsago ha slutat med drogerna, och var därför förvånad när analysen gav utslag i november. Han var övertygad om att det måste skett ett misstag hos polisen.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/misst%C3%A4nks-ha-m%C3%B6rdat-tova-%E2%80%93-h%C3%A4r-%C3%A4r-exets-kriminella-f%C3%B6rflutna/ar-BBBgGeQ?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp

Exets kriminella förflutna. Han verkar vara en notorisk lögnare. Se det fetade ovan.
Citera
2017-05-18, 17:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja, iofs , men att hon fick skjuts skulle jag inte uttrycka som "han berättade att något hänt Tova", typ "Du, det är nåt som HÄNT, Tova fick skuts"!- det låter ju akward, men de kanske menade att han sa att Tova fick skjuts och sedan måste något hänt henne.

Det kan vara tidningarna som överdriver med såna ordval för att få många läsare - sk clickbait.
Citera
2017-05-18, 17:35
Medlem
Citat:
Fast om nu Fredrik och Jimmy var på Cruising har de väl ingen aning om vad Billy gjort undertiden? Enligt någon i tråden ska männen sagt att Billy berättat att något hänt Tova och det måste ju rimligtvis innebära att Billy träffat Tova, sedan om han vill få det till en olycka eller ej, visar sig.

Men han ville ju att några vänner skulle komma dagen efter. Undra om han drog en vals för dom eller att dom bar kropp och städar upp.

Möjligt att han vaknar ser tova på gården , skriver snapchatten, vännerna eller bara fredrik kommer.

Eller kan det räknas ut exakt hur lång tid hon låg i vattnet?
Citera
2017-05-18, 17:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corsair64
Nu var det ju så att rutan inte gick sönder när han letade Tova på söndagen utan 2 månader innan. När han konfronterade MGM angående misshandeln. Det står ingenstans att det skett i samband med mordet.

Nu har du definitivt missförstått något. Det var i söndags rutan gick sönder. Inte för 2 månader sen.

Citat:
Föräldrarna ska i sökandet efter Tova råkat ta sönder en fönsterruta vid den misstänktes boende. Senare på söndagen fick pappan ett sms från mannen – som krävde ersättning för fönstret, enligt uppgift till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/tovas-expojkvan-forsokte-styra-henne/
Citera
2017-05-18, 17:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men han ville ju att några vänner skulle komma dagen efter. Undra om han drog en vals för dom eller att dom bar kropp och städar upp.

Möjligt att han vaknar ser tova på gården , skriver snapchatten, vännerna eller bara fredrik kommer.

Eller kan det räknas ut exakt hur lång tid hon låg i vattnet?

Enligt åklagaren gömde han undan kroppen själv utan sina vänner.
Citera
2017-05-18, 17:40
Medlem
Okej, jag ska lägga fram en teori:
1 alla tre J,f,B är på gården, B kontaktar Tova och hon ska komma, B kör iväg dom andra då bestämmer dessa två sig för att åka på cruising.

2 Tova kommer, samtal till vän va 21:30 kan stämma om hon ska vidare på fest, det var inte vad B tänkt sig att Tova skulle på fest, bråk uppstår och han håller henne kvar mot sin vilja, kanske slår henne och inser att han inte kan låta henne gå, hon avlider natten/tidig morgon enligt sammens, tror hon åker på mängder av slag mm under 5-6 timmar tills det går helt överstyr.

3 kroppen dumpas i vattnet
4 B tar sig till sin anhörige

Resten vet vi.....
Det är vad jag får ihop, har säkert missat ytterligare detaljer men ni förstår hur jag menar.
Citera
2017-05-18, 17:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Okej, jag ska lägga fram en teori:
1 alla tre J,f,B är på gården, B kontaktar Tova och hon ska komma, B kör iväg dom andra då bestämmer dessa två sig för att åka på cruising.

2 Tova kommer, samtal till vän va 21:30 kan stämma om hon ska vidare på fest, det var inte vad B tänkt sig att Tova skulle på fest, bråk uppstår och han håller henne kvar mot sin vilja, kanske slår henne och inser att han inte kan låta henne gå, hon avlider natten/tidig morgon enligt sammens, tror hon åker på mängder av slag mm under 5-6 timmar tills det går helt överstyr.

3 kroppen dumpas i vattnet
4 B tar sig till sin anhörige

Resten vet vi.....
Det är vad jag får ihop, har säkert missat ytterligare detaljer men ni förstår hur jag menar.

Vad får dig att tro att han misshandlar henne under många timmar?
Citera
2017-05-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad får dig att tro att han misshandlar henne under många timmar?
Sista samtalet 21:30 till tidig morgon är många timmar, och hon skulle ju på klassfest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in