Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 21:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Åklagaren svarade nej på vapen men ja på tillhygge. Jag vet inte vad som klassas som tillhygge, hammare, yxa, påk eller det kanske är vapen. Någon som kan juridiken bättre kanske kan förklara.

Ja det har diskuterats in i kaklet här inne vad ett tillhygge är. Det kan vara allt från en sko till en kofot typ. Men inget vapen.
Citera
2017-05-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Snälla advokaten det måste gå att stänga ner blyfas Fb. En advokat måste arbeta i sin klients bästa intresse. Om inte advokaten kan så borde kriminalvården kunna göra det.

Förmodligen kan Billy inte ens föreställa sig vad som försiggår på hans Facebook - om han ens har haft en tanke på det ö h t. Det lär vara en hel del annat och viktigare som snurrar i hans huvud nu.

Så du har en bra tanke där, att advokaten (som med hyfsat stor sannolikhet läser detta) kan be B om lösenordet och stänga hans konto.

Är han skyldig, vilket verkar minst sagt rimligt att anta, så är det inte ett dugg synd om honom men i likhet med flera andra tycker jag nog att man kan bete och behärska sig en aning, om inte annat för hans anhörigas skull. De har det nog inte så festligt...
Citera
2017-05-18, 21:44
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stairox
Jag har lite svårt att förstå varför inte ett enkelt sammanhang kunde fungera:

Alla tre är på gården -> Tova kommer dit -> umgås ett tag -> dom två övriga skickas iväg av ex-pojkvännen -> nånting händer medan två övriga är på annat håll -> ex-pojkvännen vill ha dem tillbaka för att hjälpa till då nåt gått fel -> dumpar kroppen tillsammans i sjön (söndag morgon) -> efter det är det svårt att förklara om mna inte har vattentätt alibi. Och jag tycker faktiskt det verkar som om dom två frisläppta inte har riktigt vattentätt alibi.

Men det här är bara mina egna tankar.
Men vad i helvete, tror du verkligen att några småungar klarar av att dumpa en kropp hur som helst? Dessutom sitta och ljuga för polisen, för att därefter bli frisläppta.

Aldrig.
Citera
2017-05-18, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det enda vi vet är att ett tillhygge har använts i mordet
och att det var två dykare och efter något i sjön dagen efter att man hittade Tova.
Åklagaren var jäkligt vag vid prat om tillhygge, mja det skulle man kanske kunna säga...
Hon har ramlat illa, puttad illa.
Citera
2017-05-18, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men han använde tillhygg som mördade henne.
Nja det tror vi nog inte
Citera
2017-05-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Du har rätt i att GM är den enda som bär skuld till hennes död.!
Jag tror faktiskt inte det, efter vad man sett på sociala media under dagen. Jag tror faktiskt dom två andra har varit inblandade senare på natten (efter att dom först åkt iväg och blivit kallade tillbaka av GM1). Jag anser särskilt den ena grabbens inlägg idag på fb underskriver det hela.

Jag tror faktiskt att de två andra fortfarande blir åtalade för typ skyddande av brottsling och brott mot griftefriden. Vad gör man inte för sina kompisar? :/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Åklagaren svarade nej på vapen men ja på tillhygge. Jag vet inte vad som klassas som tillhygge, hammare, yxa, påk eller det kanske är vapen. Någon som kan juridiken bättre kanske kan förklara.
han svarar nja kanske
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den dagen du har tonåringar i huset som är mellan 14 och 18 år så vill jag gratulera dig om du kan styra bort dom från det du som förälder inte anser är bra för dom.
Tonåringar gör som dom vill oftast och kommer man på dom så är det lugnt för ett tag men sen är det igång igen. Det kallas för frigörelseprocess att göra uppror mot sina föräldrar i den åldern.

Tyvärr får man inte kedja fast dom små jävlarna och man kan heller inte följa varje steg dom tar utanför hemmet så att lägga någon skuld på Tovas föräldrar för att dom inte hindrade Tova från att umgås med Billy är fullständigt åt helvete.
Den enda som ska ha någon skuld här är Billy och ingen annan!!!

Man kan bara råda och försöka prata förstånd med dom och det är inte alltid lätt då ungdomar i den åldern har mycket hemligheter som du som förälder aldrig får reda på.
Det är ju inte ens säkert att föräldrarna visste vad som pågick förrän i mars när Tova hade ett synligt blåmärke och då kom det fram att Billy hade slagit och kränkt henne mycket verbalt tidigare.
Då först blev Billy anmäld för misshandel och förhållandet tog slut.

Frågan är... vad gjorde Tova där den ödesdigra kvällen?
Försökte hon som så många andra prata Billy till rätta och han lovade guld och gröna skogar... men så small det igen vid minsta lilla motgång. Den här gången small det för hårt

Handlar om vilken relation man har till sina barn. Har man dialog med sina barn?? Vilket tonläge har man när man diskuterar? Sitter man lugnt ner och är sansad så lyssnar barn. I det här fallet är det självklart att något gått fel med dialogen mellan pappa och barnet. Exet har knarkat och begått brott under alla år som de varit ihop. Detta har föräldrarna vetat om. Skolan har tagit stryk, relationer med vänner har nästan avstannat..föräldrarna verkar inte varit närvarande.. inte haft någon bra dialog med dottern.. Det är tragiskt att säga detta när vi ser konsekvenserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Snälla advokaten det måste gå att stänga ner blyfas Fb. En advokat måste arbeta i sin klients bästa intresse. Om inte advokaten kan så borde kriminalvården kunna göra det.

Så länge polisen använder hans fb till utredningen så får man inte stänga ner den. När polisen är klar så kan Blyfa ge advokaten inloggningsuppgifterna och advokaten kan i sin tur ge dessa uppgifter till någon som Blyfa önskar. Och den personen kan inaktivera.
Jag har själv fått uppgifter från en anhörig med restriktioner på det viset. Sen om det är oki enligt reglementet vet jag inte.
Citera
2017-05-18, 21:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
han svarar nja kanske

Det beror på vilken intervju du kollar på. I den jag sett säger han JA på frågan om tillhygge.
Citera
2017-05-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men vad i helvete, tror du verkligen att några småungar klarar av att dumpa en kropp hur som helst? Dessutom sitta och ljuga för polisen, för att därefter bli frisläppta.

Aldrig.
Jo, just det tror jag faktiskt dom klarar av så länge dom är höga. Att bära en kropp till vattnet. Men jag har ju aldrig påstått att dom skulle klara av att ljuga, eller hur?
Citera
2017-05-18, 21:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Åklagaren var jäkligt vag vid prat om tillhygge, mja det skulle man kanske kunna säga...
Hon har ramlat illa, puttad illa.

Vad svamlar du om? Jag kan inget annat än tro att du skojar med oss. Ramlat? Puttad? Tror du åklagaren ens skulle överväga ett tillhygge då. Hon hade YTTRE SKADOR PÅ SIN KROPP ORSAKADE AV ETT TILLHYGGE.

Vi har fastställt det i tråden och detta är vad åklagaren säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in