2017-05-18, 19:25
Bannlyst
Grym artist! träffade Chris i stockholm 2016. Var trevlig
Citera
2017-05-18, 19:26
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Givetvis var han det - även om de inte går att jämföra på det sättet.

Soundgarden skiljer framför allt ut sig i det faktum att de kunde LIRA. Det är därför Cameron sitter i Pearl Jam sedan ett bra tag tillbaka t.ex. Att Cornell sedan hade den bästa rockrösten (enbart matchad av Plant och Mercury) och dessutom var en briljant låtskrivare gör denna nyhet etter värre.
Kan inte annat än instämma i allt du skriver!
Cobain har en kult runt sig, inte baserad på röst, lång karriär etc, utan på mer emo-baserade kriterier. Cornell var en gigant. Jag vill fortfarande inte tro att det är sant.
Citera
2017-05-18, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Utan tvekan!

Citat:
Ursprungligen postat av Neurotypisk
Dom hittade honom hängd i badrummet enligt lokala Detroit-nyheter. Sannolikt självmord, kaaanske en Carradine? Jävligt tråkigt, killen var ju ren i femton år...

Kan du länka. Har aldrig läst att han var hängd.
Citera
2017-05-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Kan du länka. Har aldrig läst att han var hängd.
http://detroit.cbslocal.com/2017/05/18/chris-cornell-death-detroit/
Citera
2017-05-18, 20:26
Medlem
emma80s avatar
Hängde/kvävde sig tydligen med ett bälte på toaletten på sitt hotellrum.

Frun bad en bandmedlem att titta till Cornell på hotellrummet efter konserten, vid midnatt lokal tid hittades han av bandmedlemmen och hotellets säkerhetspersonal. Han borde alltså ha tagit sig till hotellet direkt efter spelningen för att ta sitt liv.

Kan ju vara så att han skickade sms eller ringde sin fru och hon blev orolig. Eller om hon förgäves försökte nå honom på mobilen. Eftersom hon bad en bandmedlem titta till honom och att denne sedan med säkerhetspersonal från hotellet tog sig in i det låsta hotellrummet.

An autopsy by the Wayne County Medical Examiner later determined Cornell committed suicide by hanging.

Cornell Went back to his room at the MGM after the Soundgarden show; and, shortly after midnight, his wife called a band member and asked if he would check on Cornell. The band member, along with MGM security, broke into the locked room and found Cornell dead with a belt around his neck.

http://detroit.cbslocal.com/2017/05/18/chris-cornell-death-detroit/
Senast redigerad av emma80 2017-05-18 kl. 20:28.
Citera
2017-05-18, 20:28
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Självmördare förtjänar ingen respekt annan än att man hoppas att de mår bra var de än befinner sig.

Nu är det dags för hans vänner, familj och hans barn att undra: varför?

Hylla ni. Men för mig är han ett avskum!
Citera
2017-05-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Självmördare förtjänar ingen respekt annan än att man hoppas att de mår bra var de än befinner sig.

Nu är det dags för hans vänner, familj och hans barn att undra: varför?

Hylla ni. Men för mig är han ett avskum!
Varför? Jag har aldrig till fullo förstått åsikten att självmord är egoism och något värt att förakta. Varför skulle han ha ett större ansvar mot någon annan än sig själv, vad gäller hans liv? Ytterst är det ändå hans rätt att leva eller inte leva.
Citera
2017-05-18, 20:40
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
nej Cornell är inte i närheten av Cobain

Cornell med Soundgarden banade vägen för Nirvana & Cobain, dom hade inte varit i närheten lika stora utan Chris :P

Mvh
Citera
2017-05-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Cornell med Soundgarden banade vägen för Nirvana & Cobain, dom hade inte varit i närheten lika stora utan Chris :P

Mvh

Cobain var en larger then life personlighet hans genombrott hade kommit för eller senare med eller utan övriga samtida Seatlle band, här hade troligen band som Beatles, Black Flag, Pixes etc etc en större inverkan på Cobain än Seatlle scenen.
Snarare var det Nirvanas genombrott som gjorde det möjligt för Cornells magiska röst att nå ut till den stora massan värden över.
Citera
2017-05-18, 20:59
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32

Mvh
Ja, Soundgarden grundades ju -84, tre år före Nirvana, och banade väg för hela grungen egentligen. Visst vi hade ju Mother Love Bone (m.fl), men de fick ju inte samma inflytande även om de är ett kultband.
Jag älskade alltid Soundgarden högt, sedan Temple of the dog, sologrejorna och Audioslave. Nirvana gjorde ett riktigt bra album och det var Bleach, för övrigt var de ett av tidernas mest överskattade band, framförallt för att Emo-kidsen blev besatta av Cobain. Staley var också långt över Cobain i mina ögon. Han hade också en underbar röst. Cornell har utmärkt sig med en lång och gedigen karriär och hans röst har aldrig tappat stinget eller försämrats, vilket är väldigt ovanligt.
Citera
2017-05-18, 21:00
Medlem
Nyheten tar mig hårt. Bakom alla självmord finns en plåga som inte kan beskrivas. Är det bättre att ta sitt liv så här, eller dra ut på det långsamt i 10 år som Layne?

Jag kan inte påminna mig en bättre sångare i rockhistorien. Det blir en hel del tribute-spelningar på anläggningen nu i helgen, det kan jag lova.

The day I tried to live....

Vila i frid, Cornell.
Citera
2017-05-18, 21:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Nyheten tar mig hårt. Bakom alla självmord finns en plåga som inte kan beskrivas. Är det bättre att ta sitt liv så här, eller dra ut på det långsamt i 10 år som Layne?

Jag kan inte påminna mig en bättre sångare i rockhistorien. Det blir en hel del tribute-spelningar på anläggningen nu i helgen, det kan jag lova.

The day I tried to live....

Vila i frid, Cornell.

Nu ska vi inte överdriva. Det finns många sångare som är bättre än Cornell, till exempel Eddie Vedder. Men han sjöng bra och gjorde bra musik. Audioslave var inte jag så stort fan av trots att jag köpte deras skiva och har inte lyssnat så mycket på Soundgarden, men jag gillar hans sologrejer på slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in