2017-05-18, 16:23
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Finns det klipp på detta? Vart har du hittat denna information?

Tom Mosbullen gillade honom. Så hemskt att han inte finns mera.

http://edition.cnn.com/2017/05/18/entertainment/chris-cornell-led-zeppelin-in-my-time-of-dying-trnd/index.html

RIP Chris.
Citera
2017-05-18, 16:25
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Tom Mosbullen gillade honom. Så hemskt att han inte finns mera.

http://edition.cnn.com/2017/05/18/entertainment/chris-cornell-led-zeppelin-in-my-time-of-dying-trnd/index.html

RIP Chris.

Ah hittade klipp nu också, tack.

https://youtu.be/Hg7qw31xeXk?t=426
Citera
2017-05-18, 16:29
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ni som är mer insatta i grunge. Anser ni att Cornell var större än Cobain?

nej Cornell är inte i närheten av Cobain
Citera
2017-05-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Och nä, han knarkade inte.

Hur vet vi det? Problem med drogberoende tidigare b.la Oxy, så det lär inte vara en total omöjlighet.
Citera
2017-05-18, 16:46
Medlem
Mellan Soundgarden och Audioslave har han ju själv berättat att han i sin depression använde "everything."
Citera
2017-05-18, 17:04
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
Hur vet vi det? Problem med drogberoende tidigare b.la Oxy, så det lär inte vara en total omöjlighet.
Klart han kan ha tagit återfall, väldigt sorgligt isf, men han har ju varit ren i 10-15 år. Senaste ryktet jag hörde var självmord. Vore helt fruktansvärt. Är så sorgsen idag, ingen artist har betytt så mycket i mitt liv som han.
Och jag sörjer honom självklart inte som en familjemedlem eller riktigt nära vän, men jag har absolut berörts på ett personligt plan och gråtit.
Citera
2017-05-18, 17:42
Medlem
Dom hittade honom hängd i badrummet enligt lokala Detroit-nyheter. Sannolikt självmord, kaaanske en Carradine? Jävligt tråkigt, killen var ju ren i femton år...
Citera
2017-05-18, 18:01
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Dessutom mitt uppe i turné med Soundgarden, det var 1/3 kvar av vårens turné i Nordamerika.

Så om det nu var medvetet självmord, och inte återfall i drogernas värld, så var det i alla fall inte p.g.a. arbetslöshet (eller vad man ska kalla det) och pengabrist. Ute på turné, spelat bara timmar innan och skulle spela följande dag igen.

Otroligt tråkigt i vilket fall som helst, vare sig det var medvetet självförvållat eller inte.

Otroligt synd. Givetvis främst för familj (två unga döttrar och fru om jag inte missminner mig), men även för att han ändå fortsatte som artist och kunnat bli en sådan likt Neil Young, Stones, Van Morrison osv. som hållit på i hög ålder. Känns inte som typen som endast skulle levt på nostalgi. Får se om han främst kommer bli ihågkommen som sångare eller låtskrivare. Han var duktig på båda. Som sångare tycker jag han helt klart var på toppen ifrån hans generation. Han skrev även många starka låtar, men där var han väl mer ojämn ändå.

Det kan bli en del Chris Cornell i alla möjliga konstellationer att lyssna på närmsta dagarna!
Citera
2017-05-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ni som är mer insatta i grunge. Anser ni att Cornell var större än Cobain?

Givetvis var han det - även om de inte går att jämföra på det sättet.

Soundgarden skiljer framför allt ut sig i det faktum att de kunde LIRA. Det är därför Cameron sitter i Pearl Jam sedan ett bra tag tillbaka t.ex. Att Cornell sedan hade den bästa rockrösten (enbart matchad av Plant och Mercury) och dessutom var en briljant låtskrivare gör denna nyhet etter värre.
Citera
2017-05-18, 18:53
Medlem
Om jag har förstått det rätt så var det 2003 senast han var inne på rehab.
Nu är det bara Eddie Vedder kvar, sen kan vi stänga boken.
Citera
2017-05-18, 19:05
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad är det som gör detta till självmord och inte t ex en massiv hjärninfarkt eller hjärnblödning.

F n ingenting. Invänta obduktionen.

Poliserna på plats misstänkte självmord, vilket väl antyder att dom hittat mer än bara en kille liggande död i badrummet. Detroit News skriver dessutom:

Citat:
While not identifying the man as Cornell, Detroit police social media manager Dontae Freeman told The News it was about midnight when a 52-year-old white male was found dead in a hotel room at the MGM Grand Detroit hotel with "a band around his neck."

Dock så är ju självklart inget säkert förrän efter obduktionen.
Senast redigerad av George Wittig 2017-05-18 kl. 19:07.
Citera
2017-05-18, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
nej Cornell är inte i närheten av Cobain

Eeeeh Jo!

Nirvana var ju inte ens riktig grunge och Cobain var ju mer kommersiell. Det är mer punk rock. Alltså "punk" som i little kid.

Soundgarden gick och går mer hem hos riktigt inbitna grungare.

Men i antal sålda album har de nog sålt ungefär lika mycket om man räknar Soundgarden, Audioslave, temple of the dog och hans soloalbum.

Så att Chris inte "är i närheten" är ju uteslutande trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in