2006-09-28, 20:31
Bannlyst
Jag har alltid älskat Soundgarden, och Chris Cornell har varit min gud. Denna gudabenådade stämma tillsammans med Matt Camerons fantastiska driv i trummorna, Kim Thiyals svidande gitarrspel..
sen av nån anledning drog Chris över och började lira med RATM.
Hur tycker ni det går? Jag är rätt skeptisk. Visst finns det ett gäng bra låtar, men i det stora hela tycker jag både RATM och Chris har fått hålla tillbaks med sina musikaliska genialiteter
Citera
2006-09-28, 20:54
Medlem
pentrys avatar
Jag antar att du hört mannens soloskiva, Eupoiria Morning, som släpptes mellan Soundgarden och Audioslave. En underbar platta. Förövrigt har jag inget att tillägga.
Citera
2006-09-28, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Jag antar att du hört mannens soloskiva, Eupoiria Morning, som släpptes mellan Soundgarden och Audioslave. En underbar platta. Förövrigt har jag inget att tillägga.
Ja den är fantastiskt bra!
Citera
2006-09-28, 21:05
Medlem
jaha jovissts avatar
vad är ratm för något?
Jag tycker det är lite skönt att Cornell splittrade soundgarden, Camerons låtar var förjävla kass ofta, det blev mycket skräp på deras plattor, men när det stämde så var det helt klart en annan dynamik i låtarna.

Wide awake är förresten en grym låt, riktigt kungligt bra!
Citera
2006-09-28, 21:05
Medlem
Schnauzers avatar
Ja Audioslave kan inte mäta sig med varken Soundgarden eller RATM men de har faktiskt en del bra låtar. Rent av ett av mina favoritband, vet inte om jag hade gillat dom lika mycket om det inte var för att jag gillar deras ursprungliga band.

Citat:
Ursprungligen postat av jaha_jovisst
vad är ratm för något?

RATM är förkortning för Rage Against The Machine, ett band även kännt som Rage. har du inte hört dom så bör du göra det
Citera
2006-09-28, 21:20
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Ja Audioslave kan inte mäta sig med varken Soundgarden eller RATM men de har faktiskt en del bra låtar. Rent av ett av mina favoritband, vet inte om jag hade gillat dom lika mycket om det inte var för att jag gillar deras ursprungliga band.

RATM är förkortning för Rage Against The Machine, ett band även kännt som Rage. har du inte hört dom så bör du göra det

finns fler kända rage band
Citera
2006-09-28, 21:22
Bannlyst
RATM och Audioslave är ju två helt olika grupper, även fast en del tydligen verkar vilja tro att Audioslave är en "fortsättning på RATM". Cornell har ingenting med RATM att göra (eller?).
Citera
2006-09-28, 21:23
Medlem
söltas avatar
han och vedder gjorde ju det bra i temple of the dog om inte annat
Citera
2006-09-29, 09:18
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
RATM och Audioslave är ju två helt olika grupper, även fast en del tydligen verkar vilja tro att Audioslave är en "fortsättning på RATM". Cornell har ingenting med RATM att göra (eller?).

det var ju zach de la rocha som var sångare där
Citera
2006-09-29, 13:00
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukmolekylen
...sen av nån anledning drog Chris över och började lira med RATM.
Soundgarden var nedlagt långt innan Audioslave sattes ihop. Jag gillar Audioslave som fan. Ge dem en chans!
Citera
2006-09-29, 19:02
Medlem
stonetemplepetes avatar
Chris Cornell har en röst som jag bara älskar, och det är ju inte fel att vara så pass produktiv som är även om det även leder tilla tt kanske några låtar för mycket kommer ut..
Jag blev faktist positivt överaskad av hur pass bra han ändå klarade av att sjunga lite RATM på Hovet med Audioslave. Jag var inte orolig för hur de skulle klara gamla Soundgardenlåtar...men däremot så trodde jag han skulle göra bort sig totalt om han försökte utmana Zacks roll i RATM...men som sagt, inte helt bortgjord...men ändå inte riktigt Zack..
Citera
2006-09-29, 22:31
Medlem
maxipaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_

Helt rätt. RATM blev upplöst pga. att de la Rocha vill hålla på med hiphop och övriga bandet vill lira rock.
Tror inte att drt var några större bråk iaf. Commerford och de la Rocha var ju kompisar sen innan. Är dom fortfarande det?
Varför man säger "fortsättning på RATM" kanske beror på att de la Rocha lämnade RATM. Kvar stod bandet utan sångare och plockade in Cornell. Fortfarande ett helt nytt band och nytt koncept men ändå så mycket kvar från RATM.

On Topic: Cornell är grym. Han har så skön lidelse i rösten. Han gör sig lika bra hård som mjuk.
Jämför bara en tung Audioslave-låt med hans unpluggedgig på O-baren.

Men ändå så var både Soundgarden och RATM bättre än Audioslave.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in