2017-05-18, 17:24
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Fredrik's svar är en aning kryptiskt. Jag tolkar det som att varken han eller någon utav de 2 andra herrarna har något med Tova's försvinnande att göra.
Möjligen, men det låter ologiskt med tanke på vad som rapporterats om Billys förklaring om taxifärden från gården. Att Tova varit ute vid gården är ju helt klart eftersom det är där hon hittats dödad.

Fast det är kryptiskt, det låter ju som han vill oskyldigförklara samtliga tre med meningen som innehåller "ingen som ens sett oss tre tillsammans med tova den kvällen".

Men om man utgår från att Billy är skyldig så distanserar han möjligen sig själv från Billy. Billy kanske var tillsammans med Tova den kvällen, men inte de andra två.
Citera
2017-05-18, 17:25
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Dock väldigt konstigt att GM inte följde med Jimmy och Fredrik till cruisingen. Han var ju en som röjde i staden låter det som om. Om han inte ens sagt till sina vänner att han ska träffa Tova så Är det nåt som är väldigt fel man brukar ju vara väldigt öppen i vänskapskretsen när man är nära vänner. Känns som ett upplagt mord ?
Eller så följde han inte med för att han redan hunnit döda Tova, och därför inte ville följa med dom utan han körde ut dom från gården istället.
Endast en spekulation.
Citera
Medlem
Om jag nu av en riktig olyckshändelse råkat haft ihjäl mitt ex så slår mig verkligen inte tanken att gömma liket, mer lämna in mig själv och berätta sanningen i olyckan. Detta behöver inte vara en olycka såklart men om det nu är en olycka så tycker jag det är riktigt sjukt att dumpa kroppen i sjön och neka inblandning.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen har ju dessa män uppgett att Billy berättat för dem vad som "hänt Tova", men ingen av dem kontaktade väl polisen pga det, så under viss tid har de vetat om att Tova var död, men hållit tyst om det. Hur pass "skyddande av brottsling" det är vet jag dock inte, i synnerhet inte om han sa att det var en olycka, men då är det ju än obegripligare att männen ej kontaktade polis eller Tovas föräldrar och berättade.

Det behöver inte alls betyda att Billy berättade att han dödat henne för sina vänner. Han kan ha sagt samma sak som han sa till Tovas föräldrar - att hon fick åka med någon från en skjutsgrupp på nätet. Och sedan kanske han klagad inför dem om att andra kommer att tro att han är skyldig till hennes försvinnande.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 17:32.
Citera
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Tror du på allvar att dom häktar han för mord om han är oskyldig?

Oskyldig tills dömd. Värre saker har inträffat.
Citera
2017-05-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Fredrik's svar är en aning kryptiskt. Jag tolkar det som att varken han eller någon utav de 2 andra herrarna har något med Tova's försvinnande att göra.

Fast om nu Fredrik och Jimmy var på Cruising har de väl ingen aning om vad Billy gjort undertiden? Enligt någon i tråden ska männen sagt att Billy berättat att något hänt Tova och det måste ju rimligtvis innebära att Billy träffat Tova, sedan om han vill få det till en olycka eller ej, visar sig.
Citera
2017-05-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Eller så följde han inte med för att han redan hunnit döda Tova, och därför inte ville följa med dom utan han körde ut dom från gården istället.
Endast en spekulation.

Dock så var la cruisingen senare på kvällen om jag inte misstag mig, Tova ringde vännen vid 21:30 så skeptiskt så går inte ihop...
Citera
2017-05-18, 17:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Endast en spekulation.

Det som motsäger din teori är att han körde iväg de från gården under kvällen och att Tova ringde ett samtal från gården sent på kvällen. Så hon var inte död när cruising startade om den inte startade kl 22-23. Men det känns ju väldigt sent.
Citera
2017-05-18, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det behöver inte alls betyda att Billy berättade att han dödat henne flr sina vänner. Han kan ha sagt samma sak som han sa till Tovas föräldrar - att hon fick åka med någon från en skjutsgrupp på nätet. Och sedan kanske han klagad inför dem om att andra kommer att tro att han är skyldig till hennes försvinnande.

Ja, iofs , men att hon fick skjuts skulle jag inte uttrycka som "han berättade att något hänt Tova", typ "Du, det är nåt som HÄNT, Tova fick skuts"!- det låter ju akward, men de kanske menade att han sa att Tova fick skjuts och sedan måste något hänt henne.
Citera
2017-05-18, 17:29
Medlem
Citat:
Det som motsäger din teori är att han körde iväg de från gården under kvällen och att Tova ringde ett samtal från gården sent på kvällen. Så hon var inte död när cruising startade om den inte startade kl 22-23. Men det känns ju väldigt sent.

Cruisinar börja la runt 7-8 tiden kan inte tänka mig senare eller tidigare, aldrig vart på en dock så,,,
Citera
Medlem
Citat:
Det är Tovas pappa som sagt det till media. Att Billy sa att Tova åkte till festen med någon hon kontaktat i en skjutsgrupp. Det har också stått taxi, men skjutsgrupp (svarttaxi?) tror jag är mer troligt. Det är ganska dyrt att åka vanlig taxi långa sträckor. Skulle tro de flesta i området använder en skjutsgrupp.

Okej. Undra om håller vid den historien. Då är han ju mer rökt när inget om beställning hittas i datorer och mobiler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgranne
Känns som det har rätt liten betydelse, om min dotter var spårlöst försvunnen och det fanns misstankar om att hon kunde vara hos ett ex. som tidigare misshandlat henne hade jag nog också knackat in rutan om ingen öppnade. Förmodligen hade farsan fått höra från Tovas kompisar att hon hade befunnit sig där under kvällen från telefonsamtalet hon höll med sin kompis.

Även om han inte visste om telefonsamtalet hade jag nog varit bra nojjig ändå och slagit in rutan, fadersinstinkter helt enkelt.

Nu var det ju så att rutan inte gick sönder när han letade Tova på söndagen utan 2 månader innan. När han konfronterade MGM angående misshandeln. Det står ingenstans att det skett i samband med mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in