2017-05-18, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja.och nu står det i sammanfattningen att det var också sista tiden någon såg henne. Någon såg henne alltså ringa eller en av uppgifterna är fel.

Angående sammanfattningen skulle jag vilja ha med föräldrarnas göranden.
Inte såg väl någon henne 21:30, ringde hon inte en kompis på festen?
Citera
2017-05-18, 17:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Senaste statusen från FH (en av de frisläppta)

[...]
Fr*drik H*dman et är väl självklart att jag är ledsen och att det som hänt är sjukt hemskt jag fattar fortfarande ingenting.. Men det finns ingen som ens sett oss tre tillsammans med tova den kvällen, det är en omöjlighet och det finns vittnen för det. Bara jävla skitprat allting. Vänta tills det är klart hur det har gått till innan ni dömer. Vila i frid Tova du förtjänade verkligen inte dehär och tankar går till dina nära❤️
Nu är ju inte Fredrik någon hjärnkirurg direkt och det finns olika sätt att tolka detta på. Att Tova och Billy sett varandra den kvällen står ju klart, det tillstår även Billy. Fredrik menar då att han inte var på gården under mordkvällen? Möjligen inbegriper han den tredje byfånen, Jimmy, i det hela. Varken Jimmy eller Fredrik träffade Tova den kvällen?

Nu kan de ju vara inblandade i det hela även om de inte var med på mordkvällen, exempelvis griftefridsbrott, skyddande av brottsling eller liknande. Men åklagaren har uppenbarligen inget tungt mot Fredrik och Jimmy så de kan ju mycket väl vara helt oskyldiga.
Citera
2017-05-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Okej. Jag uppfattade väl det som cruising. "Ingen av oss 3 var med Tova, vittnen blabla".

Dom 2 blev släppta för vittnen på cruising eller?

Så här tänkte jag. Ändrade och vet inte om ni såg. Så ni vet.
Citera
2017-05-18, 17:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det är på den länk du lade ut nyss.

Där står det väl inget om att alla 3 var på cruising? Eller har jag grava synfel? Det står bara att de tre tillsammans inre alls setts med Tova den kvällen. Och det stämmer ju. De tre tillsammans var inte med Tova. Däremot var Billy ensam varit med Tova. Det har han ju erkänt, men sagt att Tova åkte därifrån nån gång på kvällen med hjälp av någon från en skjutsgrupp. Ändå återfanns hon död i sjön utanför hans gård. Det är bland annat därför han är häktad och inte de två.
Citera
2017-05-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nu är ju inte Fredrik någon hjärnkirurg direkt och det finns olika sätt att tolka detta på. Att Tova och Billy sett varandra den kvällen står ju klart, det tillstår även Billy. Fredrik menar då att han inte var på gården under mordkvällen? Möjligen inbegriper han den tredje byfånen, Jimmy, i det hela. Varken Jimmy eller Fredrik träffade Tova den kvällen?

Nu kan de ju vara inblandade i det hela även om de inte var med på mordkvällen, exempelvis griftefridsbrott, skyddande av brottsling eller liknande. Men åklagaren har uppenbarligen inget tungt mot Fredrik och Jimmy så de kan ju mycket väl vara helt oskyldiga.

Fredrik's svar är en aning kryptiskt. Jag tolkar det som att varken han eller någon utav de 2 andra herrarna har något med Tova's försvinnande att göra.
Citera
2017-05-18, 17:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Så här tänkte jag. Ändrade och vet inte om ni såg. Så ni vet.

Ja, de 2 blev släppta för många vittnen såg de två på cruisingen. Det har jag även fått pm om.
Citera
2017-05-18, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Där står det väl inget om att alla 3 var på cruising? Eller har jag grava synfel? Det står bara att de tre tillsammans inre alls setts med Tova den kvällen. Och det stämmer ju. De tre tillsammans var inte med Tova. Däremot var Billy ensam varit med Tova. Det har han ju erkänt, men sagt att Tova åkte därifrån nån gång på kvällen med hjälp av någon från en skjutsgrupp. Ändå återfanns hon död i sjön utanför hans gård. Det är bland annat därför han är häktad och inte de två.

Jaså. Skjutsgrupp är nytt för mej.
Citera
2017-05-18, 17:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Fredrik's svar är en aning kryptiskt. Jag tolkar det som att varken han eller någon utav de 2 andra herrarna har något med Tova's försvinnande att göra.

Du tolkar du det å det värsta. Det går också att tolka som att de tre tillsammans inte var med Tova. Der var de ju tydligen inte. Jimmy och Fredrik var på cruising. Däremot var Billy ensam med Tova. Det har han t o m sagt till Tovas föräldrar. Men han hävdar att hon åkte därifrån med en bil från en skjutsgrupp på nätet. Ändå återfanns hon i sjön utanför hans hus.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 17:23.
Citera
2017-05-18, 17:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jaså. Skjutsgrupp är nytt för mej.

Det är Tovas pappa som sagt det till media. Att Billy sa att Tova åkte till festen med någon hon kontaktat i en skjutsgrupp. Det har också stått taxi, men skjutsgrupp (svarttaxi?) tror jag är mer troligt. Det är ganska dyrt att åka vanlig taxi långa sträckor. Skulle tro de flesta i området använder en skjutsgrupp.
Citera
2017-05-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

Tydligen har ju dessa män uppgett att Billy berättat för dem vad som "hänt Tova", men ingen av dem kontaktade väl polisen pga det, så under viss tid har de vetat om att Tova var död, men hållit tyst om det. Hur pass "skyddande av brottsling" det är vet jag dock inte, i synnerhet inte om han sa att det var en olycka, men då är det ju än obegripligare att männen ej kontaktade polis eller Tovas föräldrar och berättade.
Citera
2017-05-18, 17:23
Medlem
Dock väldigt konstigt att GM inte följde med Jimmy och Fredrik till cruisingen. Han var ju en som röjde i staden låter det som om. Om han inte ens sagt till sina vänner att han ska träffa Tova så Är det nåt som är väldigt fel man brukar ju vara väldigt öppen i vänskapskretsen när man är nära vänner. Känns som ett upplagt mord ?
Citera
2017-05-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen har ju dessa män uppgett att Billy berättat för dem vad som "hänt Tova", men ingen av dem kontaktade väl polisen pga det, så under viss tid har de vetat om att Tova var död, men hållit tyst om det. Hur pass "skyddande av brottsling" det är vet jag dock inte, i synnerhet inte om han sa att det var en olycka, men då är det ju än obegripligare att männen ej kontaktade polis eller Tovas föräldrar och berättade.

Enligt vem och hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in