Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 16:47
Medlem
Senaste statusen från FH (en av de frisläppta)

Fr*drik H*dman har känt sig plågad.
4 tim ·
Kan alla bara ta ett djupt andetag å försöka använda grötklumpen ni har innanför pannbenet tills ni vet vad som hände Tova i lördags natt så vore det bra, ni skämmer bara ut er med era påhopp..

Kommentarer:

Ninni Hagstr*m L*fgren Jag tror att människor är så chockade och skrämda av vad som hänt. För sannerligen har ju något hänt och detta som har "hänt" är inget i stil med att ens mormor har brutit lårbenshalsen. En flicka har avlidit. Hon har BRAGTS om livet. Ni var de som senast sågs med henne, enligt det som skrivs och tros. Så kan också du försöka förstå varför människor är arga, skrämda och rädda? Det är sjukt overkligt och jag hade hoppats att du skulle skriva något i stil med att det är tragiskt och så fruktansvärt hemskt. Istället känner DU dig plågad? Jag tror inte att du känner dig mer plågad än vad Tovas familj gör. Du får nog helt enkelt vänta med att få må bra tills sanningen trätt fram och bevis finns att ni inte hade något med det att göra. För just nu ser det verkligen inte ut som så tyvärr.. Men jag HOPPAS verkligen att du inte hade något med det att göra, det gör jag

Fr*drik H*dman et är väl självklart att jag är ledsen och att det som hänt är sjukt hemskt jag fattar fortfarande ingenting.. Men det finns ingen som ens sett oss tre tillsammans med tova den kvällen, det är en omöjlighet och det finns vittnen för det. Bara jävla skitprat allting. Vänta tills det är klart hur det har gått till innan ni dömer. Vila i frid Tova du förtjänade verkligen inte dehär och tankar går till dina nära❤️
Citera
2017-05-18, 16:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Nja. Så tova kommer efter sa till vännerna att dra därifrån?

Med en död Tova ja, tror jag.

De kom inte tillbajs senare under kvällen verkar det som som. De blev ivägkörda från gården av Billy på aftonen/kvällen.
Citera
2017-05-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Mitt möjliga scenario är faktiskt mindre komplicerat än att han skulle bragt henne om livet och dumpat i sin egen sjö.

"Åh ingen bil. Jag tar en båt..."

Nja
Citera
2017-05-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Mitt möjliga scenario är faktiskt mindre komplicerat än att han skulle bragt henne om livet och dumpat i sin egen sjö.
Det tycker inte jag. Har man mördat någon och sitter med en kropp som man måste få bort så vill man nog inte transportera den allt för långt. Där kan jag tänka mig att man blir väldigt paranoid och inbillar sig att det ska dyka upp folk överallt eller att någon ser en som är ute och går med hund. Och då gör man kanske dumpningen på ett ställe som ligger nära till hands. När vi läser FUP sen så sitter vi med mycket fakta, t ex någon dyker upp klockan X, sen dök Y upp klockan Z. Men det vet inte personen som sitter där med kroppen. Utan jag kan tänka mig att värsta möjliga scenario alltid dyker upp i huvudet. Kolla bara på stackars Lisa Holm hur "dumt" hon blev dumpad. En sjö är till och med bättre än så. Han kanske inte ens visste att folk(som han inte kan lita på) visste att hon var hos honom den kvällen. Vi kan inte ta för givet att han i sin panik har alla fakta som vi har nu.

Men vem vet, han är kanske oskyldig. Vi får se.
Citera
2017-05-18, 16:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
På sätt och viss kan man säga så. Han drogade troligen ner henne rejält kanske dog hon av en överdos eller så dränkte han henne när hon var totalt omtöcknad. Modell Arbogafallet.
Att ge henne en överdos är säkert lättare än att slå ihjäl henne.

Mindervärdighetskomplex, misslyckad och hatisk samt känslan av att bli sviken få en svår förlust och att förlora kontrollen. Det är helt kort det psykiska omdömet. Kan nog anses ha en lätt psykisk störning.

Enligt polisen var hon utsatt för våld. Eventuellt med ett tillhygge.
Citera
2017-05-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De kom inte tillbajs senare under kvällen verkar det som som. De blev ivägkörda från gården av Billy på aftonen/kvällen.

Men fredrik skriver på facebook att alla tre var på cruising eller nåt som vittnen sagt, enligt han.
Senast redigerad av werdo 2017-05-18 kl. 16:54.
Citera
2017-05-18, 16:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Först tänkte jag att "Ja, det är ett typiskt svenskt mord" och höll med tills du lade in en ful victim blame i slutet.

Det är bara mördarens fel. Ingen annans.

Håller med dig om att mördaren bär allt ansvar i ett mord. Dock är det aldrig fel att vara försiktig som människa i olika situationer eller miljöer.
Men i det här fallet kan jag hålla med om att jag gjorde fel som lade in fulkommentaren om att Tove skulle ha varit försiktigare.

Tove kände väl sig trygg i lokalmiljön och trodde antagligen att hon kände männen omkring henne.
Detta brukar ju vara grunden för svenska mord på unga flickor.

De enda som nu gottar sig ordentligt är kvällstidningarna som nu vet att de har några veckor med klassiska storylines.
Citera
2017-05-18, 16:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

4 tim ·
Kan alla bara ta ett djupt andetag å försöka använda grötklumpen ni har innanför pannbenet tills ni vet vad som hände Tova i lördags natt så vore det bra, ni skämmer bara ut er med era påhopp..

Kommentarer:

Ninni Hagstr*m L*fgren Jag tror att människor är så chockade och skrämda av vad som hänt. För sannerligen har ju något hänt och detta som har "hänt" är inget i stil med att ens mormor har brutit lårbenshalsen. En flicka har avlidit. Hon har BRAGTS om livet. Ni var de som senast sågs med henne, enligt det som skrivs och tros. Så kan också du försöka förstå varför människor är arga, skrämda och rädda? Det är sjukt overkligt och jag hade hoppats att du skulle skriva något i stil med att det är tragiskt och så fruktansvärt hemskt. Istället känner DU dig plågad? Jag tror inte att du känner dig mer plågad än vad Tovas familj gör. Du får nog helt enkelt vänta med att få må bra tills sanningen trätt fram och bevis finns att ni inte hade något med det att göra. För just nu ser det verkligen inte ut som så tyvärr.. Men jag HOPPAS verkligen att du inte hade något med det att göra, det gör jag

Fr*drik H*dman et är väl självklart att jag är ledsen och att det som hänt är sjukt hemskt jag fattar fortfarande ingenting.. Men det finns ingen som ens sett oss tre tillsammans med tova den kvällen, det är en omöjlighet och det finns vittnen för det. Bara jävla skitprat allting. Vänta tills det är klart hur det har gått till innan ni dömer. Vila i frid Tova du förtjänade verkligen inte dehär och tankar går till dina nära❤️
:

Någon har redan lagt ut en skärmdump av Facebookinlägget:

https://m.imgur.com/LQVAClQ
Citera
2017-05-18, 16:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Men fredrik skriver på facebook att alla tre var på cruising.

Kan du ta en skärmdump av det?
Citera
2017-05-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

4 tim ·

Kommentarer:

Hur vet du detta ? Facebook ? Har du han som vän där ?
Citera
2017-05-18, 16:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Men fredrik skriver på facebook att alla tre var på cruising eller nåt som vittnen sagt, enligt han.
Då har du läst eller hört fel.
Citera
2017-05-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan du ta en skärmdump av det?

Det är på den länk du lade ut nyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto