Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag säger inte att det inte kan vara så men felet många gör i denna typ av trådar är att de ska göra det så förbannat krångligt och alltid tar för givet att folk får panik och inte vågar kontakta polisen när de är oskyldiga. Oftast är det den enklaste och minst krångliga förklaringen som är sann. Men som sagt, någon gång måste ju även konstiga saker hända men jag tvivlar starkt på det utan att ha en åsikt i övrigt om han är skyldig eller inte då jag precis som alla andra härinne vet för lite.
Mitt möjliga scenario är faktiskt mindre komplicerat än att han skulle bragt henne om livet och dumpat i sin egen sjö.
Citera
2017-05-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Det vet jag inte om han gör.
Jag tror han på något sätt försöker säga att de uppgifter om att han, Jimmy och Tova sågs senast, är felaktiga. Men jag vet faktiskt inte, synd att man inte bara kan få en rak historia ifrån en av dom, det hade varit intressant. Men jag antar att dom har blivit tillsagda att inte gå ut med någon information, så det inte skadar utredningen. Har fått för mig att det brukar vara så. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Den andre har ju berättat för nån tidning att Billy kom ut och sa till alla att åka hem nu!. Men visst, denne kanske inte såg Tova komma. Vet inte hur stor huset är och han kanske var och bajsade.

Och en annan skrev för nån timme sen att Fredrik körde Tova till Billy. Från rykten skrev hen.
Senast redigerad av werdo 2017-05-18 kl. 16:33.
Citera
2017-05-18, 16:34
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Den andre har ju berättat för nån tidning att Billy kom ut och sa till alla att åka hem nu!. Men visst, denne kanske inte såg Tova komma. Vet inte hur stor huset är och han kanske var och bajsade.

Och en annan skrev för nån timme sen att Fredrik körde Tova till Billy. Från rykten.
Ja just det, glömde totalt bort det.
Jag väntar med spänning tills man får höra hur det verkligen gått till. Rättvisa ska skippas, det är det minsta samhället kan göra inför detta hemska dåd.
Citera
2017-05-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Hahaha! Det var det dummaste hitills i tråden. "Ramlar" i vattnet efter blivit medvetslös. Jösses. Du tror att han blir häktad på sannolika skäl för mord bara på skoj eller? Och att dom inte har nåt mycket bra att gå på? Du måste vara en nära kompis/släkting till MGM, eller ett troll.
Nja, jag var i alla fall vaken i skolan, så jag vet vad trauma mot huvudet kan göra och som sjöfolk vet jag att båtar och alkohol inte är en vidare bra kombination, då dödligheten vid fall i vattnet ökar markant.

Nope, känner ingen av dom och bor inte under en bro. Har förvisso en medeltida stenbro på tomten, det kanske räknas.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad menar du med "avtrubbat Tova?"? Du verkar ha en nytolkning av det ordet. Avtrubbad har att göra med psyket - att man är oberörd inför saker.

På sätt och viss kan man säga så. Han drogade troligen ner henne rejält kanske dog hon av en överdos eller så dränkte han henne när hon var totalt omtöcknad. Modell Arbogafallet.
Att ge henne en överdos är säkert lättare än att slå ihjäl henne.

Mindervärdighetskomplex, misslyckad och hatisk samt känslan av att bli sviken få en svår förlust och att förlora kontrollen. Det är helt kort det psykiska omdömet. Kan nog anses ha en lätt psykisk störning.
Citera
Medlem
Komstigt att Fredrik bara "finns inga vittnet som sett" , men han skriver inte att Billy INTEgjorde det.
Senast redigerad av werdo 2017-05-18 kl. 16:37.
Citera
2017-05-18, 16:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Så han skyddar fortfarande honom. En sån dåre. Hoppas han åker in i finkan för medhjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Det vet jag inte om han gör.
Jag tror han på något sätt försöker säga att de uppgifter om att han, Jimmy och Tova sågs senast, är felaktiga. Men jag vet faktiskt inte, synd att man inte bara kan få en rak historia ifrån en av dom, det hade varit intressant. Men jag antar att dom har blivit tillsagda att inte gå ut med någon information, så det inte skadar utredningen. Har fått för mig att det brukar vara så. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Jag tror han menar att han och Jimmy inte var där. Därför kunde ingen se de tre tillsammans med Tova. Både han och Jimny var på cruising med många vittnen.
Citera
2017-05-18, 16:39
Medlem
Citat:
Jag tror han menar att han och Jimmy inte var där. Därför kunde ingen se de tre tillsammans med Tova. Både han och Jimny var på cruising med många vittnen.

Oj. Jag trodde Jimmy var exet. Har jag blandat ihop namnen igen kanske, Alla 3 ändå.

Han hade också blivit släppt om vittnen sagt det. Men nix.
Citera
2017-05-18, 16:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Komstigt att Fredrik bara "finns inga vittnet som sett" , men han skriver inte att Billy INTEgjorde det.

Han vet kanske lite som vi ifall Billy gjort det. Han har ju ett starkt alibi - sedd av många på en helt annan ort. Däremot kan han ju ana vad som skett.
Citera
2017-05-18, 16:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
21:30 har stått på mängder av ställen i tråden.

Ja.och nu står det i sammanfattningen att det var också sista tiden någon såg henne. Någon såg henne alltså ringa eller en av uppgifterna är fel.

Angående sammanfattningen skulle jag vilja ha med föräldrarnas göranden.
Citera
2017-05-18, 16:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Oj. Jag trodde Jimmy var exet. Har jag blandat ihop namnen igen kanske, Alla 3 ändå.

Han hade också blivit släppt om vittnen sagt det. Men nix.

Aha, då förstår jag. Billy heter exet. Jimmy och Fredrik var på cruising i Delsbo på lördagkvällen. Billy var hemma på gården tillsammans med Tova.
Citera
2017-05-18, 16:45
Medlem
Citat:
Aha, då förstår jag. Billy heter exet. Jimmy och Fredrik var på cruising i Delsbo på lördagkvällen. Billy var hemma på gården tillsammans med Tova.

Nja. Så tova kommer efter sa till vännerna att dra därifrån?

Med en död Tova ja, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in