Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-20, 13:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han kanske t.o.m blev så ursinnig på sin dotter att han slog ihjäl henne.

Tänker också att MGM har eventuella spår på kläder, om han nu inte har hunnit tvätta/göra sig av med dem.
Det finns ju vittnen som sett honom i kläderna på kvällen. Skulle kläderna plötsligt vara borta , är det ju ett indium på att han har med det hela att göra. Alternativt finns kläderna tvättade hos släktingen eller hemma hos honom själv.
Kan ju förstås vara så inget synts på kläderna ( ej blodigt våld). Men det tror jag inte riktigt på. Man har ju sagt att man tror att man har brottsplatsen (så spår av något slag måste det vara). Tror inte att det var omkullvälta möbler mm, det borde vara iordningställt kan man tycka.
Spår efter ett tillhygge, t ex avsättningar av blodstänk på väggar/tak är möjligt.
Citera
2017-05-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Jag har själv upplevt ett liknande förhållande som Tova i unga år. Svartsjuka och misshandel, både verbal och fysisk sådan blev vardagsmat. I början av förhållandet så blev man smickrad av hans svartsjuka, vad han måste älska mig. Sakta men säkert så försvann vännerna utan att jag märkte det. Första gången han slog mig så var han onykter och dagen efter full av ånger. Jag förlät han. Sen följde det några år av misshandel. Tyckte inte jag var värd något. Många år efter att jag hade tagit mig ur förhållandet så hade jag väldigt dålig självkänsla och utsatte mig för situationer som jag ALDRIG skulle utsätta mig för idag.

Precis. Självkänslan tar tid att "arbeta upp" igen.

Det är lätt för de som inte upplevt detta, att döma dem som har det tyvärr..
Citera
2017-05-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
[b]Vad jag förstått brukade Tova alltid hålla det hon lovat.

Det är ju en ren omöjlighet under rådande omständigheter.

Tova har umgåtts stadigvarande sen 14års åldern med en knarkare som förekommer 6ggr I belastningsregistret, lever på 2.000kr I bidragspengar per månad och kan mha dessa inkomster köpa “massor av piller och sprit”.

Man vill framställa Tova som helylle I sammanhanget, men ingen helylle tjej utan egna hemlisar vill ju umgås med en sådan loser.

Tova träffade ju killen bakom sina föräldrar och kompisar. Vad annat gjorde hon som de inte visste något om? Vad jag har förstått använde hon själv droger till någon utsträckning. Helt logiskt – varför skulle hon annars trivas med en missbrukare?
Citera
2017-05-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad jag har förstått använde hon själv droger till någon utsträckning. Helt logiskt – varför skulle hon annars trivas med en missbrukare?

Var har du fått det ifrån?
Citera
2017-05-20, 14:14
Medlem
Gizurs avatar
Expressen idag:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-expojkvan-skulle-ta-tag-i-sitt-liv/

Hillbilly beskrivs av vänner som en "normal kille". Därefter beskrivs hans misslyckade och patetiska liv ganska ingående. Anses 22-åriga arbetslösa epatraktorkillar med flera domar, drogproblematik och med loserstämpeln satt i pannan som "normala" i de trakterna? Inte undra på att kvinnorna flyr.
Citera
2017-05-20, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju en ren omöjlighet under rådande omständigheter.

Tova har umgåtts stadigvarande sen 14års åldern med en knarkare som förekommer 6ggr I belastningsregistret, lever på 2.000kr I bidragspengar per månad och kan mha dessa inkomster köpa “massor av piller och sprit”.

Man vill framställa Tova som helylle I sammanhanget, men ingen helylle tjej utan egna hemlisar vill ju umgås med en sådan loser.

Tova träffade ju killen bakom sina föräldrar och kompisar. Vad annat gjorde hon som de inte visste något om? Vad jag har förstått använde hon själv droger till någon utsträckning. Helt logiskt – varför skulle hon annars trivas med en missbrukare?

Ja, det är ju ofta så att offret beskrivs som "helylle". Det fetade, att Tova använde droger har gått mig helt förbi. Var hittade du den uppgiften?

Tror ändå att med tanke på att Tova inte kom fram till festen som hon sagt, inte ringt för hämtning eller gick att nå, var det som var olikt henne. Hon hade ju simtävling på fm också. Brukade hon missa det???

Att hon sedan ändå verkade ha kontakt med Billy (säkert bakom föräldrarnas rygg) vet vi ju inte så mycket om. Det betyder inte säkert att hon trivdes i hans sällskap. Han kan ha utövat en slags kontroll på henne, genom att de haft ett förhållande i många år.

I vilken utsträckning träffades de? En gång, flera, många gånger? Varför? Förhållandet var ju slut sedan efter misshandeln. På vems initiativ var det?

Säkert var hon som många tjejer i den åldern. Billy kanske inte var det svarta får som han utmålats till från första början i deras förhållande. Glöm inte att hon då bara var 14-15 år gammal. Klart att hon inte borde ha hängt med honom. Hennes umgängeskrets kanske var i detta gäng, inte så lätt att bara skaffa nytt gäng på liten ort. Och han har haft ett mycket kontrollerande sätt mot henne och hon kan ha haft svårt att bryta sig loss.
Citera
2017-05-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Tjena Znoopet!
Jaså det är dags för alternativa gärningsmän igen?
Nu saknar man bara kaninteoretikern så är cirkeln sluten.
Jag tror att rätt idiot sitter även denna gång. Vad är det som händer i Hälsingland? Först Psykopat-Simon och nu B*lly-Bög.

Denna gång en ung söt tjej med hela livet framför sig. Hoppas inte att det visar sig att även detta avskräde till människa (B*lly-Bög) varit i kontakt med psykvården utan åtgärd.

Yes man kan säga att jag är alternativ
Ne då
Det verkar ju uppenbarligen att denne mgm har agerat i affekt och lämat spår efter sig
Citera
2017-05-20, 14:26
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Menar du, att om man har körkortet på fickan, så undviker man att bli stoppad av polis??

Jag menar i små samhällen kollar polisen mer på reg nr på nätter tex Vet att de brukade stoppa ett fyllo utan körkort då o då de kände igen hans bil
Ja jag menar om han kör med bilen och om en polisbil dyker upp kan de kolla reg nr och sen stoppa den som kör Ja det menar jag !
Citera
2017-05-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Expressen idag:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-expojkvan-skulle-ta-tag-i-sitt-liv/

Hillbilly beskrivs av vänner som en "normal kille". Därefter beskrivs hans misslyckade och patetiska liv ganska ingående. Anses 22-åriga arbetslösa epatraktorkillar med flera domar, drogproblematik och med loserstämpeln satt i pannan som "normala" i de trakterna? Inte undra på att kvinnorna flyr.

Verkade normalt att röka hash och köra bil alt epa påverkad bland de vänner mgm hade
Det tyder på en sk normalisering så vi får hoppas att polisen tar tag i detta nu.
Att bli stoppad av polis och påkommen med att ha rökt hash låter som att de som satt i bilen var kända av polisen?
Citera
2017-05-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Menar du, att om man har körkortet på fickan, så undviker man att bli stoppad av polis??

Ja. Du är medveten om att polisens bilar idag med automatik scannar av alla nummerplåtar? Om en bil framförs där ägaren inte har körkort blir man stoppad.
Samma sak gäller obesiktat, oskattat, dömd rattfyllerist osv.
Citera
2017-05-20, 14:36
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Den här tråden skulle kunnat vara 50% kortare om folk lät bli att svara på troll-kommentarer och frågor som ställts 100 ggr redan.

Från expressen: http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-expojkvan-skulle-ta-tag-i-sitt-liv/
Citat:
Maria och Tommy Hällström är nära vänner till Tova Mobergs familj. Enligt dem var det inte första gången 22-åringen gav sig på Tova med våld. Han har också försökt att styra hennes liv och bestämma vilka hon får umgås med, berättar de:
– Hon fick inte göra något för honom, hon fick inte gå på fester, hon fick inte resa med klasskompisarna. Han var så svartsjuk på Tova så det fanns inte.

Det fetade. Några har redan varit inne på det i tråden, men hans "motiv" kan mycket väl ha varit att hon tänk gå på den där festen samma kväll efter att hon träffat honom. Det skulle isf betyda att han inte planerat att döda henne den kvällen. Tror därför han kommer att dömas för dråp (tyvärr).

För övrigt ger artikeln ett "delat" intryck av honom. Det är tydligt att han kan uppvisa en mer positiv och normal personlighet, samtidigt som en del har märkt av hans mörkare sida. De som sett hur Tova förändrats och fattat misstanke (troligtvis).

Jag tror många människor tror att det är lätt att sortera in människor som onda eller goda, ofarlig och farlig och det gör oss lätta att lura. Det finns människor som MGM i alla samhällsklasser, etniciteter, kön osv. Jag har till och med träffat på en kille som misshandlade sin flickvän men som gick runt och kallade sig för feminist osv. Och ja, han var 100 % trovärdig. Inga tecken fanns att hitta i hans familj heller. Inget våld, kriminalitet osv. Killen hade haft fina föräldrar, inget direkt trauma. Dock dåligt självförtroende och social fobi.

De här personerna är inte på något vis smartare än resten av oss, men vi får lära oss redan i vaggan hur en farlig/dålig person ser ut och den bilden stämmer inte alltid.
Citera
2017-05-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jag menar i små samhällen kollar polisen mer på reg nr på nätter tex Vet att de brukade stoppa ett fyllo utan körkort då o då de kände igen hans bil
Ja jag menar om han kör med bilen och om en polisbil dyker upp kan de kolla reg nr och sen stoppa den som kör Ja det menar jag !

Regnr kollas automatiskt sedan 2011 av alla polisbilar.
Poliserna får bara en notis på skärmen, de behöver aldrig "kolla upp" bilar på det viset längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in