Citat:
Ursprungligen postat av
litenpanda
Vattennivån är väldigt låg jämfört med normalt. Har relativt stor kunskap inom området så dels vet jag det men kan backa påståendet för denna enskilda sjö med lite nyhetsartiklar och nyhetsinslag som berör fallet med Tova och har berättat om platsen.
Jag har också tänkt på att den vägen är kortare och att det borde vara möjligt att gå dit. Men samtidigt sa han på nyhetsinslaget(han verkade dock förvirrad) att man behövde ha båt för att komma till holmen. Och varför skulle man släpa kroppen ut på en holme för? Helt onödigt. Tycker det är mycket mer rimligt om han bara hade puttat ner kroppen precis nedanför där vägen tar slut och sen hoppats att han skulle kunna flytta den senare (som Mogna-Meloner har skrivit flera gånger i tråden). Jag tror att han typ sov eller något, vaknade och insåg att han hade en död kropp, dumpade den i sjön och stack iväg från gården fort som fan. Har det gått till så, så är det ju fördelaktigt då han antagligen lämnat många spår.
En annan fundering. Även om man är kapabel till att mörda någon så känns det väldigt magstarkt att hålla på med att flytta runt en död person hitan och ditan. Är det vanligt att mördare av alla dess slag gör så?
Nej, tror inte att han lagt kroppen vid holmen. Tror nog att det är vid udden och båthuset eftersom det är där de verkat inrikta sina sökningar mest och pressen visar de bilderna. Man måste nästan vara på plats för att kunna se vilket ställe lämpar sig bäst. Tänker också att trots allt är ca 50 kg inte peanuts att bära, även om det bara är några hundra meter. Då kanske vägen lämpar sig bättre om man ska dra/släpa eller köra på kärra.
Det inslag som du pratar om från 16/5 kanske var tidigt i skede (vet inte vilket inslag, du har inte länkat i den posten). Reportern kanske inte har koll på var riktigt ännu. Då kanske han tror att det är vid holmen vi pratat om?
Det kan kännas väl magstarkt att sova (om det var det han gjorde) när man dödat någon. Eller nästan, man vet ju inte om hon avled direkt i anslutning till misshandeln. Vet förstås inte hur avtrubbad man blir av diverse blandningar (MGM).