Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 12:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan det ha att göra med fönstret? Föräldrarna slog sönder ett fönster på söndagen i Billys hus för att ta sig in när de letade efter Tova. Samma dag skickade Billy ett sms att han ville ha betalt flr fönstret.

..och jag uppfattade det som att det var när pappan träffade BF hos fadern.
Citera
2017-05-18, 12:42
Bannlyst
Citat:
Den här artikeln är bättre:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/en-begars-haktad-for-mordet-pa-tova
Det ser bättre ut, han väntar på en att få lite mer på fötterna bara mot Billy sedan avför han dom.
Citera
2017-05-18, 12:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Vilken tid var detta ungefär var detta ?

Fönstret tror jag slogs sönder under förmiddagen när de letade efter Tova. Hon kom ju inte till badhuset. Sen åkte föräldrarna till det andra stället Billy brukar bo på. Han fick veta att fönstret var sönderslaget och sa att han visste inte var Tova var. Hon hade åkt från hans gård med någon hon kontaktat via en skjutsgrupp på nätet. Någon/några timmar efter det kom smset med krav på ersättning.
Citera
2017-05-18, 12:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Nej, Billy skickade ett sms med krav på ersättning.

Citat:
När Tovas föräldrar var vid torpet och letade efter dottern råkade de slå sönder en fönsterruta. När de sen träffade en av 22-åringarna hemma hos dennes ena förälder berättade pappan att de tyvärr tagit sönder en fönsterruta. Senare på söndagen fick pappan ett sms från 22-åringen – som krävde ersättning för fönstret, enligt uppgift till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/anhorig-till-tovas-ex-befarar-det-varsta/
Citera
2017-05-18, 12:47
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Han slog ju ut en fönsteruta på BFs fars bostad. BF skickade ett ersättningskrav via SMS. Hetsigt humör den där pappan.

Tror nog du också skulle vara lite hetsig om din egen dotter först blivit misshandlad av en man och att hon sedan försvinner spårlöst. Eller?
Citera
Bannlyst
Citat:
Att dom slog sönder ett fönster efter att tjejen varit försvunnen i ett antal timmar låter rätt extremt tycker jag, får mig antingen att tänka på en farsa som inte kan kontrollera sig när dottern inte gör som han säger eller som hon själv lovat eller att det varit mycket bus och tok under lång tid där så måttet är rågat.

Jag tror faktiskt på det förstnämnda, en bestämmande pappa som tappar fattningen.

Om så är fallet så kan det förklara varför Tova gillade att fly och vara med Billy, hon ville inte vara kontrollerad av pappa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Tror nog du också skulle vara lite hetsig om din egen dotter först blivit misshandlad av en man och att hon sedan försvinner spårlöst. Eller?

Du tog orden ur min mun
Citera
2017-05-18, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Du tog orden ur min mun
För några timmar???
Citera
2017-05-18, 12:49
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Lördagskvällen var det om jag inte missminner mig.

Det vittnet fantiserade ihop en hel del när han väl fick reda på vad som hänt, rätt vanligt att man gör så.
Nej söndagskvällen. På lördagen hade ett vittne däremot sett tre personer i en båt där ute på sjön.

Vittnet kan ha fantiserat, eller inte.
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-05-18 kl. 12:52.
Citera
2017-05-18, 12:50
Medlem
Citat:
Fönstret tror jag slogs sönder under förmiddagen när de letade efter Tova. Hon kom ju inte till badhuset. Sen åkte föräldrarna till det andra stället Billy brukar bo på. Han fick veta att fönstret var sönderslaget och sa att han visste inte var Tova var. Hon hade åkt från hans gård med någon hon kontaktat via en skjutsgrupp på nätet. Någon/några timmar efter det kom smset med krav på ersättning.
Så hon åkte ifrån gården på lördag kvällen ? Fattar inget nu väldigt snurrigt...
Citera
2017-05-18, 12:50
Medlem
C.Ps avatar
Har åklagaren sagt att bf dödat henne och själv gömt kroppen? Vart står det nånstans?
Då är ju fallet klart.
Citera
2017-05-18, 12:53
Medlem
Browndawgs avatar
Aftonbladet sänder live om häktningen kl 13.00.

Länk: http://www.aftonbladet.se/a/1lbAW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in