2017-05-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Tycker du ja. Men ponera att polisen i karlstad har tjuvhållit på en del mtrl i FU.n , som DJ ej fått läsa, med syftet att obstruera en allsidig granskning av korruptionen?!
DÅ borde du rikta dina blickar mot snutarnas HQ!

DJ har sagt att han har FU:n. Men han har uppenbarligen svårt att hålla sina egna känslor och tankar borta från "granskningen".
Missförstå mig inte - jag tycker att det är bra att det granskas och att ärendet har öppnats på nytt.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-18 kl. 11:03.
Citera
2017-05-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Om den andra familjens tioåring är inblandad, så blir alibit från den familjen inget värt.

Ett litet problem med den teorin är att det var föräldrarna själva som kontaktade polisen eftersom de tänkte att deras barn kanske hade sett Kevin tillsammans med förövaren.

Om de själva hade varit med och mörkat mordet ter sig det agerandet otroligt irrationellt.
Citera
2017-05-18, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Om sådana uppgifter kommit varför skulle då inte denna person kunna vara mördaren?

Att en vuxen person flyttat kroppen gör förövrigt inte pojkarna mer misstänkta.

Antar att det absolut inte är pappan eftersom RS inte ansåg det värt att återuppta utredningen.

När man granskar berättelsen som många äntligen efter 18 långa år gör - så finns det brister
◇ Om pojkarna hade varit den rätta mördaren så har dom blivit tillsagda "så allt ska stämma vilket det iallafall inte gör" att säga att dom flyttade på Kevins döda kropp ca 30 meter

Nu visar sig detta vara omöjligt därför att pojkarna hade inte den fysiska styrkan att lyfta Kevin - och Kevin blev inte släpad, rättsläkaren hittade inte sådana märken på den döda kroppen

Eftersom berörd utredare inte kan erkänna sitt misstag att pojkarna är oskyldiga så måste hen därför plocka in en tredje misstänkt person - som alltså ska ha hjälpt pojkarna att bära den döda kroppen 30 m 😆

För precis som du säger att "varför skulle inte denna tredje person vara mördaren"?
Citera
2017-05-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Så nu har familjerna i maskopi mördat Kevin och backar upp varandra. De skickliga mördarfamiljerna lyckades även mörda Kevin utan att lämna någon teknisk bevisning och lura poliserna i flera månader tills hjälten Rolf Sandberg själv i ett förhör som inte är inspelat till slut knäcka nöten med två erkännanden..

Det har ingen påstått, fast det är viktigt att hålla alla dörrar öppna om mordet till äventyrs skulle kunna få sin lösning.
Sen är det givetvis inte familjerna som har mördat någon, även om en lek har gått överstyr och de dragits in i något som de själva inte har någon skuld i.
Citera
2017-05-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Vad är det som gör att du misstänker pappan?

Att han har en hangup på familjen. Lite stalkervarning på den gode Salzalino.
Citera
2017-05-18, 11:09
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Jag vill läsa den här Aftonbladet Plus-artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/XXOkn/gws-teori-mordaren-var-ett-aldre-barn/promo

Rubrik: "Leif GW Perssons teori om fallet Kevin"

Aftonbladets clickbait-text: "GW:s teori: Mördaren var ett äldre barn"

Det är min egen teori också, så jag hade velat läsa det där. Jag tror den skyldige är någon grabb som tröttnade på Kevin, eftersom Kevin verkar ha varit en ganska uppkäftig och retsam liten palt som sprang lös ute vind för våg och säkert retade gallfeber på en hel del ungar. Jag tror inte det varit planerat och inte heller meningen att Kevin skulle dö.

Jag tror inte en vuxen gjort det mitt på ljusa dagen, mitt i det området med massa folk ute, löst tryckt mot halsen och sedan dumpa kroppen på en lastpall. Jag gissar på en kille på 11-14 år, vilket är bra för honom i så fall, eftersom han inte varit straffmyndig om det stämmer och det kan ju också vara det som gör att han kan våga kliva fram nu här när utredningen öppnas. Jag tror att han finns med i den gamla förundersökningen.
Citera
2017-05-18, 11:09
Medlem
Enligt Christianson hade pojkarna blöta byxor upp till knävecken när de sprungit hem på morddagen. Stämmer det?
Citera
2017-05-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/XXOkn/gws-teori-mordaren-var-ett-aldre-barn/promo

Det är min egen teori också, så jag hade velat läsa det där. Jag tror den skyldige är någon grabb som tröttnade på Kevin, eftersom Kevin verkar ha varit en ganska uppkäftig och retsam liten palt som sprang lös ute vind för våg och säkert retade gallfeber på en hel del ungar. Jag tror inte det varit planerat och inte heller meningen att Kevin skulle dö.

Jag tror inte en vuxen gjort det mitt på ljusa dagen, mitt i det området med massa folk ute, löst tryckt mot halsen och sedan dumpa kroppen på en lastpall. Jag gissar på en kille på 11-14 år, vilket är bra för honom i så fall, eftersom han inte varit straffmyndig om det stämmer och det kan ju också vara det som gör att han kan våga kliva fram nu här när utredningen öppnas. Jag tror att han finns med i den gamla förundersökningen.

Här är hans teori:

Citat:
GW:s teori
Leif GW Persson skissar upp det han anser är det troligaste scenariot.
– Jag tror att det var någon som kroknat på honom, någon äldre unge som tryckte ner honom på den där lastpallen med huvudet i vattnet.
– Jag tror inte att ha blev buren eller släpad, jag tror att han gick dit själv. Kanske var det något äldre barn som drog honom med sig. Det hördes ljud av barn som skrek på platsen runt tiden för mordet.
Citera
2017-05-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Det har ingen påstått, fast det är viktigt att hålla alla dörrar öppna om mordet till äventyrs skulle kunna få sin lösning.
Sen är det givetvis inte familjerna som har mördat någon, även om en lek har gått överstyr och de dragits in i något som de själva inte har någon skuld i.

Om alla dörrar ska hållas öppna så kan vi även anta att Sandberg kan vara misstänkt med tanke på hur hårt han pressade ungarna även fast bevisen inte fanns.

Om det är något som är klart, då är det att ingenting alls tyder på att barnen är skyldiga eller har någon aning om vad som hände Kevin.
Citera
2017-05-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Här är hans teori:

Ok, så GW är nu själv inne på "barnspåret" men något annat/andra barn...

"Det hördes ljud av barn som skrek på platsen runt tiden för mordet."
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-18 kl. 11:18.
Citera
2017-05-18, 11:19
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ett litet problem med den teorin är att det var föräldrarna själva som kontaktade polisen eftersom de tänkte att deras barn kanske hade sett Kevin tillsammans med förövaren.

Om de själva hade varit med och mörkat mordet ter sig det agerandet otroligt irrationellt.
Det var väl ungefär det dummaste pappan kunde ha gjort, när han skjutsade in pojkarna till polisen.
Han ville vara en rättskaffens medborgare, polisen hade vädjat om allmänhetens hjälp och han ville hjälpa till eftersom pojkarna sagt något om att de visste något om Kevin.
Sjuåringen ville kanske göra sig lite intressant när han plötsligt påstod att han sett något skumt. Femåringen hakade på efter ett tag, då de satt i bilen på väg in till polishuset och han sa "Jag vet också något som jag sett, om Kevin".
Ett typiskt syskonbeteende, femåringen blev lite avundsjuk på storebror som nu verkade ha blivit en viktig person, det ville ju lillgrabben också vara. Sen gick det som det gick.
Citera
2017-05-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon

Jag tror att finns det fler ungar som såg saker och berättade för sina föräldrar samma dag. Eftersom de flesta saknade personlig koppling till Kevin till skillnad från Robins familj så pratade såklart inte föräldrarna med polisen för att undgå inblandning. Utredningen är liksom på ruta ett.

Man kan spekulera hur mkt som helst...;

Det är möjligt att Robins kropp blivit flyttad av någon av dessa anhöriga till övriga vittnesbarn. Kanske något äldre syskon som ville spela ball och ge Kevin en vikingabegravning som de lärt sig om i mellanstadiet.

Eller att ett äldre barn lekt med Kevin och de tog av sig skorna och sprang och lekte flotte på lastpallen. Där gjorde inte Kevin som tillsagt och det äldre kanske tonåriga barnet tog ut sin ångest från sitt trasiga hem genom att pressa ner Kevin mot lastpallens kant ala GW teorin.

Vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in