2017-05-13, 14:33
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Detta fenomen är militärt,för radar och telekommunikation .
Hur skulle radar och telekommunikation påverkas av chemtrails?
Citera
2017-05-13, 14:52
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Hur skulle radar och telekommunikation påverkas av chemtrails?
Inte alls man lägger ut mils långa moln för "sky antennas" för 3d bilder och drönarteknik
Samt radiofrekvent kommunikation över horisonten......
Citera
2017-05-13, 15:07
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Inte alls man lägger ut mils långa moln för "sky antennas" för 3d bilder och drönarteknik
Radiokommunikation över horisonten gör man normalt med radiovågor som reflekteras av jonosfären. Behövs inga konstgjorda kemiska moln för detta. Vad drönarteknik har med chemmoln att göra får du nog förklara mer.
Citera
2017-05-13, 15:51
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Detta fenomen är militärt,för radar och telekommunikation .

Ta reda på: Vad är Duga 3. När påstås chemtrails ha börjat. När skickade man första telegrammet via radio över Atlanten. Vad är Grimeton och när byggdes det.

Något som är fel med ditt resonemang?
Citera
2017-05-14, 00:01
Medlem
madtops avatar
Citat:

Du tror inte det vore enklare, billigare och bättre att köra via fiber? Att ständigt köra omkring med en massa flygplan för att fixa "sky antennas" verkar vara ett extremt korkat sätt att få till kommunikation.

Citat:
Inte som ni att joooo så här har det alltid varit,nej säger jag har tom gjort en liten undersökning i min. ålder
och ingen hade sett sådana strimmor efter flygplan tidigare

Kvardröjande kondensationsstrimmor finns beskrivna i böcker från 50-talet.
Citera
2017-05-14, 01:53
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Nej jag konstaterar att en strimma var mörk och de andra var vita lite besynnerligt tycker jag
Inte som ni att joooo så här har det alltid varit,nej säger jag har tom gjort en liten undersökning i min. ålder
Om du bemödar dig och går tillbaka ca 5 sidor så får du svar på alla dina frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Kvardröjande kondensationsstrimmor finns beskrivna i böcker från 50-talet.
Vi har länkat till en sida med bilder på contrails några gånger i tråden men för enkelhetens skull så länkar jag återigen men undrar om chemtrollen verkligen går in och läser? Här är bilder sen 40-talet och framåt på contrails samt en liten diskussion om bilderna.
http://contrailscience.com/contrail-photos-through-history/
Citera
2017-05-14, 15:13
Medlem
Citat:
Jag har ett förslag hur du kan fortsätta att experimentera:

När väl isen har bildats stänger du dörren till frysen. Efter några timmar, dagar eller till och med månader öppnar du frysen och kontrollerar om "vattnet har förångats" eller om isen av någon mystisk anledning fortfarande är is...
Det var precis det borttagandet jag utförde.

Citat:
Nej jag konstaterar att en strimma var mörk och de andra var vita lite besynnerligt tycker jag
Ytterligare ett exempel:
https://se.depositphotos.com/8155784/stock-photo-rain.html
Vad är den enkla förklaringen till att en del moln är ljusa och andra mörka?
Citera
2017-05-14, 16:26
Medlem
Citat:
Att solljuset kan skugga en av flera strimmor,nej inte troligt

Hur vet du om de olika strimmornas faktiska beskaffenhet?

De kanske kommer från olika flygplan, med olika motorer, med olika gaspådrag, har olika täthet, kan ligga på olika höjd, kan ligga i olika temperatur, kan ligga i olika lufttryck, kan ligga i områden med olika luftfuktighet.....

Precis som att moln kan se olika ut i form och nyanser fast de ser ut att ligga nära varandra, eller olika bilar kan ge olika utseende eller mängd synliga avgaser fast de kör runt en i trafiken, så kan kondesslingor från flygplan se olika ut med.

Att du sen inte sett kondesslingor före 80talet, eller vad du nu påstod, betyder inte ett skit. Jag såg min första Ferrari 1973, betyder det att Ferrari inte existerade före 1973.....?

Kondesslingor från flygplan finns bevittnat, fotograferat, och dokumenterat från flygets barndom näst intill. T ex finns det bilder på kondenslingor efter bombplanen under WW2
Citera
2017-05-15, 11:31
Medlem
madtops avatar
Citat:
Var på hotellet vid höga kustenbron och jobbade. När jag plötsligt uppmärksammade en mörk strimma och en vit bredvid,sedan kom 3st plan med vita strimmor,nu var våra telefoner utrustade med flightradar och inget av planen syntes där iaf. Vad kan den mörka strimman komma sig av? . Det går väl inte att köra diesel? Eller kanske ett långt åskmoln eller??. Ber om ursäkt för att bilderna är liggande, får ej till dom
https://www.pixeltopic.com/image/bdflhgjazbhxfaf/

https://www.pixeltopic.com/image/cwqnltnvezoluhc/

Är du säker på att du kan tolka vad du ser? Med tanke på vinkeln mellan horisont och dina fotograferade strimmor skulle jag gissa att flygplanen befinner sig 2-4 mil bort. Du ska mao inte söka efter flygplan som finns på platsen du befinner dig utan du ska söka efter flygplan som befinner sig flera mil från din position.

Jag gjorde en snabb koll på FR24 på trafik den 12/5 och det fullkomligen dräller av flygplan i en 4 mils radie från Högakustenbron. Mellan kl 7 och kl 9 passar följande plan som passar in på dina foton: AFL150, SAS1012, SAS1004, SAS024, NAX53, NAX4095, SCW256, SAS1013 NJT315,SAS2023,NAX8GH, UAE230, NAX4096,SAS005
Citera
2017-05-15, 15:50
Medlem
Citat:
Är du säker på att du kan tolka vad du ser? Med tanke på vinkeln mellan horisont och dina fotograferade strimmor skulle jag gissa att flygplanen befinner sig 2-4 mil bort. Du ska mao inte söka efter flygplan som finns på platsen du befinner dig utan du ska söka efter flygplan som befinner sig flera mil från din position.

Jag gjorde en snabb koll på FR24 på trafik den 12/5 och det fullkomligen dräller av flygplan i en 4 mils radie från Högakustenbron. Mellan kl 7 och kl 9 passar följande plan som passar in på dina foton: AFL150, SAS1012, SAS1004, SAS024, NAX53, NAX4095, SCW256, SAS1013 NJT315,SAS2023,NAX8GH, UAE230, NAX4096,SAS005

Har man en modern smartphone så kan man ju få appen att i klartext tala om exakt vilka flygplan man ser, genom att aktivera Augmented view, och sen hålla upp luren mot de plan man ser så kommer det upp etiketter i skärmen på de aktuella flygplanen som visar vilka det är, höjd fart destination etc.
Citera
2017-05-18, 10:53
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Om du bemödar dig och går tillbaka ca 5 sidor så får du svar på alla dina frågor.

Vi har länkat till en sida med bilder på contrails några gånger i tråden men för enkelhetens skull så länkar jag återigen men undrar om chemtrollen verkligen går in och läser? Här är bilder sen 40-talet och framåt på contrails samt en liten diskussion om bilderna.
http://contrailscience.com/contrail-photos-through-history/
Likaväl som man är noga med att lägga in strimmor i barnfilmer och äldre filmer så fakear man bilder för att folk ska tro att det alltid sett ut så här. Hävdar bestämt att det inte såg ut så här före 2000 och alla här jag känner säger samma som mig. De som är yngre har ju inte sett hur det såg ut innan 00 talet och är pådyvlade fakefakta...
Citera
2017-05-18, 10:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Likaväl som man är noga med att lägga in strimmor i barnfilmer och äldre filmer så fakear man bilder för att folk ska tro att det alltid sett ut så här. Hävdar bestämt att det inte såg ut så här före 2000 och alla här jag känner säger samma som mig. De som är yngre har ju inte sett hur det såg ut innan 00 talet och är pådyvlade fakefakta...

Märkligt - alla jag känner minns mycket väl hur det var redan på 60 och 70-talet när vi växte upp under inflygningsbanorna mellan stockholm och arlanda.. Alldeles streckat på himlen många dagar..
Kan det vara ett permanent utegångsförbud som gör att du har så dålig koll på himlen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in