Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 09:20
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag tror stenhårt på att gärningsmannen är på fri fot.

Jo jag har fattat att det finns folk som tror det. Jag har inga problem med att någon inte tror som jag gör. Men vore intressant veta varför? Varför tror du stenhårt så?
Citera
2017-05-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Nu vet vi ju inte vad det finns för bevis mot Billy, men kl 13 idag så ska det ske häktningsförhandlingar. Blir han häktad på sannolika skäl för mord idag så vet vi ju att det iaf finns saker som åklagaren har på honom.

Väldigt intressant, det finns många frågetecken.
Citera
2017-05-18, 09:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Väldigt intressant, det finns många frågetecken.
Är det verkligen det?
Platsen där kroppen återfanns.
Tidigare domar mot sig.
Ex med kontrollbehov.
Anmäld för misshandel mot BO tidigare men ingen dom.
Sista som såg BO vid liv enligt de uppgifter som finns tillgängliga.

Man får man hoppas att polisen har hittat annan bevisning också.

Billys pappa bodde väl också på gården, kan ha missat men har inte läst eller hört något om var han befann sig. Har jag missat något?
Citera
2017-05-18, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det verkligen det?
Platsen där kroppen återfanns.
Tidigare domar mot sig.
Ex med kontrollbehov.
Anmäld för misshandel mot BO tidigare men ingen dom.
Sista som såg BO vid liv enligt de uppgifter som finns tillgängliga.

Man får man hoppas att polisen har hittat annan bevisning också.

Billys pappa bodde väl också på gården, kan ha missat men har inte läst eller hört något om var han befann sig. Har jag missat något?

Billys pappa som äger gården fattade jag det som. Men inte bor där.

Fast iofs, någon skrev att Billy och en av de misstänkta som nu är släppt bodde tillsammans där.

Men det verkar ju inte som dom bodde 2 där.
Senast redigerad av Rogersson 2017-05-18 kl. 09:40.
Citera
2017-05-18, 09:38
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Då missförstod du det du läste. En knytnäve är inte ett tillhygge. Slår du nån på käften med knytnäve, åker du dit för misshandel. Slår du nån på käften med en påk, kaffekopp eller annat tillhygge, åker du dit för grov misshandel.
det där stämmer ganska lite.
mycket beroende på hur "grov" misshandeln har varit, för att inte säga - vart- den har varit.
exempel; går man hem till någon och misshandlar någon så är det att betrakta som grov misshandel.
men inte alltid grov för att man hållit något i handen.

men i detta fallet så handlar det om mord, och därför är diskussionen huruvida en misshandel har varit grov eller inte är helt ovidkommande.
det finns inget 'grovt' mord oavsett tillhygge eller eldvapen.
----

fallet verkar iallafall vara ganska klart, om vi ska tro alla våras favorit åklagare.
Hoppas det går snabbt och att blyfa blir dömd hårt.
Citera
2017-05-18, 09:42
Medlem
magpies avatar
Tveksamt om det blir fråga om mord, det kräver väl uppsåt. Tror snarare på dråp eller vållande till annans död.
Citera
2017-05-18, 09:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Du glömmer mördarens riktiga STORA misstag; att dumpa kroppen på sin egen bakgård.
Den som polisen kollar FÖRST när du är ett ex, som dessutom är anmäld för misshandel mot BO.

Jag tror han var tvungen att välja vattnet. Han hade ju enligt en anhörig köpt mycket sprit och piller, så troligtvis var han hög. Att ta bilen och sedan råka köra i diket med ett lik i bagageluckan är en enorm risk.

Hade han varit nykter hade han tagit bilen även om han inte längre hade ett körkort.
Citera
2017-05-18, 09:43
Medlem
Nemphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu vet jag inte vad du tror om livet på landet, men det bor inte många just där Billy bor. Det är liksom inte en genomfartsled med många hus. Att det på samma gård samtidigt skulle råka befinna sig en man som tidigare misshandlat Tova och en okänd man som bara råkade dyka upp och sedan spontant mördar en okänd kvinna (Tova) känns för mycket Hollywood. Att sedan denne man dumpar kroppen i vattnet vid en gård där där en kvinnomisshandlare bor som är ex till den mördade - ja, det är ännu mer filmmanus.

När det gäller mord på kvinnor är det som regel en man hon varit eller är i förhållande med som dödat henne. Så först kollar man upp männen i hennes liv. Fanns det ett ex i närheten? Ja, hon var på hans gård. Har han brukat våld mot henne tidigare? Ja. Hittades hon i närheten av hans gård. Ja, i vattnet.

GW Persson skulle efter de svaren inte börja leta efter okända mördare, kinesiska maffian elker en björn. Han skulle lägga ihop 1 + 1 och få det till 2.

Detta inlägg sammanfattar vem som är GM väldigt tydligt, ni som tror på en alternativ mördare får komma in i matchen.
Citera
2017-05-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard

fallet verkar iallafall vara ganska klart, om vi ska tro alla våras favorit åklagare.
Hoppas det går snabbt och att blyfa blir dömd hårt.

Man har ett ganska bra hum hur det gått till. En häktning innebär att förundersökningen kommer fortsätta. Har de inte rejält på fötterna om en tid så kommer omhäktning ske, under förutsättning att de är mer eller mindre övertygade att det är han som är skyldig. Är de inte det så kommer han släppas. Men en förundersökning kan ta tid. Lång tid. Jag tror, ärligt talat, att Billy kommer bryta ihop och erkänna gärningen om han nu är skyldig och sen är det bara att sy ihop säcken och väcka åtal.
Citera
2017-05-18, 09:48
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Sitter väl och kollar tv eller läser en bok, som tur är för honom så är han ju häktad så han slipper möta andra intagna.
Vet inte om såna som mördat en kvinna får sitta i vanlig anstalt eller om dom får speciell anstalt som våldtäktsmän m.m. kan ju hoppas att han får sitta i en vanlig anstalt för där kommer han inte ha det lätt.

oavsett vart han hamnar senare så blir det Kumla först.
han får det nog ganska tufft på kåken.
"vanlig" anstalt med högsta säkerhet blir det.
Citera
2017-05-18, 09:49
Bannlyst
Citat:
Varför Kumla först?
Citera
2017-05-18, 09:50
Medlem
Citat:

Varför just kumla? Är endast 13 mil till Härnösand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in