2017-05-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ja, precis som det innebar samma möjligheter för båda lagen när Sir Alex lag fick 5-6 minuter extra när de behövde ett mål när det begav sig. Naturligtvis är det fördel det starkare laget när det dessutom trycker på för ett vinnarmål i ett sånt scenario. Jag undrar ibland vad ni röker där nere för alla verkar vara helt väcka i skallen konstant, är det närheten till Christiania? Eller är det något i dricksvattnet? Hur man som malmöit efter de senaste 3-4 säsongerna kan ta på sig offerkoftan är fan obegripligt.
Det känns ju emellertid som att det är du som tar på dig offerkoftan?
Citera
2017-05-18, 08:09
Avslutad
För oss dom följt allsvenskan i 30 år är det verkligen förundrande hur SVFF verkar byta "favoritlag" konstant. Det är alltid det lag som vinner som är sååå fruktansvärt omtyckta.

Det har nog ingenting med den patetiska svenska avundsjukan att göra..
Citera
2017-05-18, 08:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ni behöver inte vara oroliga. Vi gör inga mål, så ni kan inte torska. Kryss blir väl bra så blir Malmö glada. Då har de ett försprång på 12 p till er och 8p till oss efter en tredjedel av serien. Hur ska detta sluta.
(förutsatt att ett rejält skadeskjutet Bajen kniper någon babyblåpoöng ikväll)

Vi släpper ju å andra sidan in mål i princip varje match. Endast två gånger har vi hållt nollan iår, dels mot det totalt inkompetenta Kalmar och dels mot Sirius.
Med tanke på hur Sirius spelat sen är det en fullständig gåta att vi slagit dom... Nu kommer väl planen upp men ändå.
Vi har endast lyckats göra mer än ett mål i samma två matcher.
0-0 ikväll kanske, men då både Bjärs och Rogne gjort varsitt självmål och Emil föll mot AFC är det ju vänsterbackens tur ikväll. Seb ramlar när han ska rensa varvid nån gnagare gör 0-1 i slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

Jag skulle verkligen inte ha något emot att låta Axén lämna under uppehållet och istället ta in en destruktiv och grisig tränare som ersättare. Jörgen Lennartsson kom hit!

Ni får honom gärna... Vi kan byta. Vad som helst utan Lennartsson...
Citera
2017-05-18, 08:47
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tinnerholm-rasar-mot-bajen-tranaren-forlorarmentalitet/

Det ska bli skönt att slippa Tinnerholm efter sommaren.
Man får en känsla av att Malmö verkligen går in för att vara så osympatiska som möjligt i varenda avseende. Fruktansvärt onödigt att jämt och ständigt vara så lättretade.
Citera
2017-05-18, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Man får en känsla av att Malmö verkligen går in för att vara så osympatiska som möjligt i varenda avseende. Fruktansvärt onödigt att jämt och ständigt vara så lättretade.
Jag håller verkligen med. Många osympatiska karaktärer i laget just nu.
Citera
2017-05-18, 08:57
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ja, precis som det innebar samma möjligheter för båda lagen när Sir Alex lag fick 5-6 minuter extra när de behövde ett mål när det begav sig. Naturligtvis är det fördel det starkare laget när det dessutom trycker på för ett vinnarmål i ett sånt scenario. Jag undrar ibland vad ni röker där nere för alla verkar vara helt väcka i skallen konstant, är det närheten till Christiania? Eller är det något i dricksvattnet? Hur man som malmöit efter de senaste 3-4 säsongerna kan ta på sig offerkoftan är fan obegripligt.

Men tilläggstiden gällde alltså för båda lagen. Ni hade kunnat göra någonting av det, men nu verkade ni vara mer intresserade av att hålla kryss.

Om någon så är det väl du och alla andra gnällrövar i den här tråden som tar på er offerkoftan gång efter annan? Det är ju något du själv exemplifierat på ett utmärkt sätt, med dina ihåliga påståenden om att vi är favoriserade av domare och förbund.
Citera
2017-05-18, 09:06
Medlem
mishimas avatar
Det brukar läggas till en halvminut för varje byte. Fem byten i andra halvlek är 2,5 minuter.

Det var väl vid minst tre tillfällen då spelare låg ned: Rakip, Carvalho och Romolu tror jag.

Jag tror att fem minuter var ett hyfsat realistiskt tillägg.
Citera
2017-05-18, 09:49
Medlem
Jag är positiv, som vanligt(delar det hemska karaktärsdraget med Jörgen, shoot me), det blir råttkross idag sanna mina ord!

Dvs vi vinner med 1-0.
Citera
2017-05-18, 10:14
Medlem
Lurigfaxs avatar
Gnaget-Blåvitt inställd pga matchfixningsförsök enl. Expressen. Vad fan?!

Länk: http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-och-goteborg-installd-pa-grund-av-matchfusk/
Citera
2017-05-18, 10:20
Medlem
http://fogis.se/arkiv/startsida/2017/05/goteborg-aik-installd-pga-matchfixing/

IFK Göteborg - AIK inställd.

Edit: tvåa på bollen
Citera
2017-05-18, 10:21
Medlem
tcxx646s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Länk: http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-och-goteborg-installd-pa-grund-av-matchfusk/
Total galenskap. Vad fan är det som händer?
Citera
2017-05-18, 10:21
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Citat:
På förbundets hemsida kan man läsa att en icke namngiven AIK-spelare uppvaktades i tisdags av en person som erbjudit honom en stor summa pengar.

"Med förtäckta hot krävde fixaren i gengäld att spelaren skulle underprestera i kvällens allsvenska bortamatch mot IFK Göteborg", skriver förbundet.
Snacka om att lägga en skugga över IFK...

Fullständig katastrof så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in