2017-05-17, 23:45
Medlem
Helvete vad ni gråter hela tiden, absurt.
Citera
2017-05-17, 23:50
Medlem
hagsatras avatar
Kvällens höjdpunkt var när Rosenberg gick i backen efter att ha åkt på en hederlig axel mot axel mot den starkare pa dibba. Rosenberg börjar grina i vanlig ordning varav Pa dibba gör en Ayorinde och hyschar honom till pågens stora förtret. Förleget joggar han bort utan att våga möta Pa Dibas blick igen under resterande match.
Citera
2017-05-18, 00:00
Medlem
snillet_1s avatar
Om spelare och ledare skall hålla på och gnälla på domarna får de fan se till att stå för vad de själva gör också. Det kan inte vara enkelriktat.

Berget:

Citat:
Domaren blåste visserligen frispark för Berget – men han lackade ändock till rejält på Degerlund och knuffade omkull honom i rabaldret.
– Han drar mig och fortsätter hålla. Det är frispark, det ser du. Sen drar han ner mig. Sen ger jag honom en liten knuff, men alltså det här är fotboll, resonerar Berget i C More.
Norrmannen riktar vidare hård kritik mot domarna, och tycker att det gula kortet han tilldelades var felaktigt:
– Domarna har bestämt sig för att ta Malmö i dag, och då får man gult kort på sånt. Jag tycker inte det där är något gult kort.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/berget-domarnahar-bestamt-sig/

Så pinsamt att läsa. Återigen från Malmö.
Citera
2017-05-18, 00:10
Medlem
anteri17s avatar
Malmö är rövhål. All respekt åt främst Brille, men ett vedervärdigt beteende är sällan försvarbart. Man kan vara bäst med klass; tänk Milan.

Framförallt bör Anton Tinnerholm hålla käften. Makalöst dålig bollspelare.
Citera
2017-05-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Kvällens höjdpunkt var när Rosenberg gick i backen efter att ha åkt på en hederlig axel mot axel mot den starkare pa dibba. Rosenberg börjar grina i vanlig ordning varav Pa dibba gör en Ayorinde och hyschar honom till pågens stora förtret. Förleget joggar han bort utan att våga möta Pa Dibas blick igen under resterande match.

Alltså din besatthet av Rosenberg börjar bli lite ohälsosam, tycker du inte? Det var ingen axel mot axel utan Pa Dibba var uppe högt med foten och såg ut att träffa Rosenberg i sidan. Jättekul att du tror att Pa Dibba skulle ha någon som helst inverkan på Rosenberg. Släpp tjacket, hallucinationerna börjar bli lite väl många från din sida.
Citera
2017-05-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Om spelare och ledare skall hålla på och gnälla på domarna får de fan se till att stå för vad de själva gör också. Det kan inte vara enkelriktat.

Berget:

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/berget-domarnahar-bestamt-sig/

Så pinsamt att läsa. Återigen från Malmö.

Han sa iofs också att Romulu inte heller borde ha fått gult kort, när han kom fram och mopsade upp sig.
Citera
2017-05-18, 00:30
Medlem
AIK kommer vinna resterande av derbyna. Framåt stolta AIK
Citera
2017-05-18, 00:33
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
domaren fiskar fram 5 minuter extra ur hatten på gammalt Man Utd manér får mig fan att spy. Så tydligt att han gjorde allt för att ni skulle vinna den här matchen också. Ni är favoriserade av media, domarna och förbundet men ändå springer ni omkring med era fula rödgula-flaggor och tror att Skåne inte är ockuperad mark.

Jag kanske har missat något, men innebär inte det samma möjlighet för båda lagen? Det stod alltså 1-1 och ni hade lika mycket tid på er som oss att gå för ett segermål. Eller det kanske inte var särskilt intressant?

Ja, vi är verkligen favoriserade av domarna. Det såg vi om inte annat i förra matchen där vi fick tre gula och två röda kort. Idag tre gula, varav ytterligare en avstängning. Allt enligt SvMFF:s agenda.
På vilket sätt vi skulle vara favoriserade av media vet jag dock inte. Lust att förklara?
Senast redigerad av nygard 2017-05-18 kl. 00:48.
Citera
2017-05-18, 02:17
Medlem
Postade denna i silly tråden

Nu blir man väl varnad?

kollade två allsvenska matcher idag. Hade lir på MFF & Östersund. Missade båda. Men kan ge en opartisk & nykter snabbanalys.

Bajen = Helgjuten kämpainsats av ett skadeskjutet lag. Allt ser väl ut hos Bajen som fått igång HIF:s usle gamle islänning Smarasson. (Men vad fan har egentligen hänt med Khalili som var så fin i allsvenskan innan han drog ut i Europa?) Målvakten borde ha tagit MFF:s mål.

MFF: Eikrem som ska vara en nivå över allsvensk klass var riktigt usel. Helt under isen på fasta situationer och relativt osynlig i spelet. Cibicki är verkligen en "målkåt" forward, jäklar vad han skjuter distansskott i dåliga lägen. Varför får inte Svanberg speltid - såg ju sjukt lovande ut förra året. Berget trampar vatten och verkar ur form. Rakip tycker jag är en av allsvenskans mest överskattade spelare. Har en känsla som säger att det kan komma ett par dåliga MFF insatser framöver.

Sirius: skadedrabbat. Visade inte mycket idag. Turlig poäng.

Östersund: Ken Sema verkar vara en riktig klasspelare. En riktigt lekfull ytter som konstant utmanar sina försvarare. Allt hände på hans kant. Östersunds Ghoddos gjorde årets miss från 2 meter. Östersund är jäkligt uddlösa framåt. Lagbygget är fint - men det saknas en killer längst fram. En riktigt bra anfallare hade gjort en enorm skillnad. Cibicki hade tex öst in mål om han spelat spets i Östersund.
Citera
2017-05-18, 06:56
Medlem
Julinhos avatar
Äh, tycker inte det var så farligt ful match. Det mest häpnadsväckande är att trots att så få skott avlossades lyckades målvakterna släppa in en kasse var.

Det är på sin plats att vara ödmjuk också; Malmös passningsspel var stundtals något vi inte ser hos något annat lag i serien. De skapade å andra sidan inte särskilt mycket vilket beror på en sämre dag på jobbet för MFF och ett starkt försvarsspel av Bajens backlinje + Junior.

Som bajare fick vi, den defensiva insatsen till trots, ut ett par glädjeämnen:

- Leo Bengtsson som tidigare varit lite harig vågar gå in och ta för sig mot Sveriges bästa lag. Hans "elastico" (heter det så?) på Tinnerholm i första var briljant.

- Marcus Degerlund ska inte sitta på bänken en sekund till. Kan spela både mittback och vänsterback. Är stor, stark, fysisk, bra vänsterfot och skapligt snabb. Påminner väldigt mycket om Max von Schlebrügge. Imponerande defensiv insats av en 19-åring mot Eikrem/Berget, var även modig offensivt.

- Jacob Michelsen, fan vad jag älskar den karln. Har kommit till ett bord dukat med vatten och knäckebröd och har redan lyckats slänga ihop en enkel pyttipanna. Han trollar med knäna och har lyckats skapa en grupp som är beredda att gå över lik för honom och varandra. Han är dessutom rak, ärlig och respektingivande.

- Blir också mycket imponerad av Junior som ger laget andrum genom att hålla i och fördela boll när vi vinner den. Slet kopiöst i försvarsspelet och täckte ytor.

På minussidan... Vad fan har hänt med Ömmi? De tre senast insläppta har varit direkt svaga ingripanden som kostat oss poäng mot Östersund och Malmö. Det går inte att resten av laget sliter som galarslavar när Hitte-Joel i kassen släpper in varannat skott på mål.
Citera
2017-05-18, 07:07
Medlem
Keldons avatar
Vi har 13 spelare borta. Avgå alla!
Citera
2017-05-18, 07:13
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag kanske har missat något, men innebär inte det samma möjlighet för båda lagen? Det stod alltså 1-1 och ni hade lika mycket tid på er som oss att gå för ett segermål. Eller det kanske inte var särskilt intressant?

Ja, vi är verkligen favoriserade av domarna. Det såg vi om inte annat i förra matchen där vi fick tre gula och två röda kort. Idag tre gula, varav ytterligare en avstängning. Allt enligt SvMFF:s agenda.
På vilket sätt vi skulle vara favoriserade av media vet jag dock inte. Lust att förklara?
Ja, precis som det innebar samma möjligheter för båda lagen när Sir Alex lag fick 5-6 minuter extra när de behövde ett mål när det begav sig. Naturligtvis är det fördel det starkare laget när det dessutom trycker på för ett vinnarmål i ett sånt scenario. Jag undrar ibland vad ni röker där nere för alla verkar vara helt väcka i skallen konstant, är det närheten till Christiania? Eller är det något i dricksvattnet? Hur man som malmöit efter de senaste 3-4 säsongerna kan ta på sig offerkoftan är fan obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in