2017-05-18, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
En sak som stör mig lite bland de som tycker att detta är ett drev och frikännande av två skyldiga bröder (däribland Yrsa Stenius och allas favorit-Lambertz) är att många anser att det är Dan Josefsson som driver en tes mot Sven Å. Det hamnar lite i skymundan att det var läkaren och docenten Sjöberg som i sitt yrke slog larm om detta. Josefsson sa t.o.m. själv att han dröjde några år efter att han fått tipset av Sjöberg med att kolla upp. Själv hade han ju inte en susning om Arvika fallet innan dess...

Man ska vara tacksam att det finns rakryggade och nitiska yrkesmänniskor som Rickard L. Sjöberg, de ser något galet och riktar strålkastaren dit. Inte bara Josefsson som har bidragit till upprättelsen (även om hans arbete är exemplariskt utfört med odiskutabla fakta och grundlig research). Nä hatten av till de här två hundragubbarna.

Precis! RLS och hela redaktionen bör hyllas!

Som jag trodde visade det sig att även tävlingsmänniskan RS var ett offer för SÅC och hans pseudovetenskap.

RS ville "vinna matchen" och bad om hjälp. SÅC gav klockrent klartecken: han kunde se på förhören med barnen att de visste mer.

På dom bara...

Och resten är berättelsen om ett sällsynt brutalt justitiemord.

Scenen när Ingrid Harrysson, med tryggheten att ha SÅC i örat, försöker mana fram bortträngda minnen på bryggan hade varit komisk utan den makabra kontexten.

Nu måste väl allt SÅC gjort granskas?
Citera
2017-05-18, 02:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag utgår i från att kommunen i Arvika har lite mer information än en lösryckt postare på Flashback. Jag läser inte ens vad du skriver det är för mycket och för tråkigt och intetsägande.
Mala kan alla men fakta går alltid före spekulationerna du har.
Jag citerar vad jag vill och vill du anklaga någon vänder du dig direkt till Arvika kommun.
Vill du också klaga på Rammer, så vänder du dig dit.

Adress till-
Claes Pettersson, kommunalråd Arvika
Rättsläkarens kontaktuppgifter får du leta upp själv.

Man ska tänka innan man postar, vilket du uppenbarligen inte gjort.
Det du citerar har inte verklighetsförankring oavsett var det kommer ifrån.
Läs och tänk så förstår du det också.
Eftersom jag jobbat med Lennart Rammer behöver jag inte leta hans kontaktuppgifter.
Citera
2017-05-18, 02:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Schultz: Rutinerade domare har reagerat på programmen och framhållit att barnförhören inte skulle ha kunnat gå till på det här sättet i dag – av flera olika anledningar.

https://www.svd.se/domare-framhaller-barnforhor-skulle-inte-ga-till-sa-i-dag

Tror inte vi får se ett sånt fall igen efter det här. Bevistalan kommer att vara obligatoriskt vid den här typen av fall.

Citat:
SVT:s Fallet Kevin: Det finns inget erkännande

Citat:
Kanske går en mördare med 19 års försprång fri
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/mm4zL/svts-fallet-kevin-det-finns-inget-erkannande

Citat:
ARVIKA.
Nitton års sorg har rivits upp efter den uppmärksammade granskningen av Kevinfallet.
Nu berättar fyraåringens morföräldrar om chocken och tvivlet kring vad som egentligen har hänt.
– Jag har trott på Sandberg hela tiden. Nu är jag helt kluven, säger Kevins mormor.
Efter att hon sett sista delen av SVT:s "Dokument inifrån" säger hon att hon känner sig "grundlurad" av polisen.
– Katastrof. Jag har aldrig varit med om förhörsledare som har betett sig på detta viset. Med så långa förhör. Och denna docka som de hade med sig ner på bryggan. Så får det inte gå till
http://www.expressen.se/gt/kevins-mormor-sa-far-det-inte-ga-till/

Inte nog med att anklagade lider nu blir offrets anhöriga skeptiska och upprörda över hanteringen av fallet.
Citera
2017-05-18, 02:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Eftersom jag jobbat med Lennart Rammer behöver jag inte leta hans kontaktuppgifter.

Och jag är påven, så det jämnar nog ut sig.
Så att åsikter i alla ära men dom har ingen tyngd då det gäller det rättsmedicinska utlåtandet.

Rättsläkarens första utlåtande ett brott med grova sexuella förtecken och pojken är strypt.

Senare i Arvika-
5 års fängelse då det visat sig att han utsatt en 3-åring för sexuellt våld.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-18 kl. 02:24.
Citera
2017-05-18, 02:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Och jag är påven, så det jämnar nog ut sig.
Så att åsikter i alla ära men dom har ingen tyngd då det gäller det rättsmedicinska utlåtandet.

Rättsläkarens första utlåtande ett brott med grova sexuella förtecken och pojken är strypt.

Senare i Arvika-
5 års fängelse då det visat sig att han utsatt en 3-åring för sexuellt våld.

Nu får du väl ändå ge dig "Moosky"!
Det finns inget rättsutlåtande på att Kevin var strypt! Absolut inte!
Skapa för he*vete inte en trådsanning bara för att du är för obegåvad för att förstå skillnaden mellan kvävningsdöd och strypning.
Citera
2017-05-18, 02:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Den omedelbara dödsorsaken var kvävning orsakad av strypning.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/poliser-fortfarande-osakra-kring-vad-som-hande-nar-kevin-mordades
Citat:
Det får förmodas att man aldrig lyfte på Kevins ögonlock, eftersom man då hade sett samma sak som rättsläkaren; att det fanns tydliga blödningar på ögonvitorna vilket uppkommer då offret kvävts eller strypts
http://docplayer.se/1433859-Arvika-efter-kevin-kevins-dod-var-en-politisk-fraga-for-samhallet-langt-innan-det-att-han-do g-claes-pettersson-kommunalrad-arvika.html#show_full_text

Citat:
Fyraårige Kevin hittades i augusti 1998 död vid en strand i Arvika. Enligt rättsläkaren blev Kevin strypt
http://www.dagensjuridik.se/2017/05/andra-uppgifter-medias-till-grund-beslutet-darfor-oppnar-aklagaren-kevinutredningen

Citat:
– Den omedelbara dödsorsaken var kvävning orsakad av strypning mot halsen, säger rättsläkaren
.
http://www.expressen.se/gt/mordutpekade-broderna-uttalar-sig-for-forsta-gangen/

Så säger rättsläkare Rammer än i dag och det gäller tills annat utlåtande är gjort. Oavsett vad en postare försöker påstå om sin vänskap med professor Rammer. Nej,Kevin drunknade inte.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-18 kl. 02:43.
Citera
2017-05-18, 02:41
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Ett par citat som är hämtade på sidan 2 och 3 i tråden. Från 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Tyvärr så förde mordet fram linslusen och egocentrikern, Rolf Sandberg (då poliskomissarie) i rampljuset. Han skröt ju vitt och brett i flera år om hur skicklig han var som lyckats knäcka detta mord och fick t o m var värd i P1:s Sommar. Han är även känd som dåren som ville stänga ner Arvikafestivalen p g a -"där förekom knark".

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
De barn som mördade Kevin uttryckte aldrig någon ånger enligt polisen.

Det ska väl också finnas någon 80-sidig rapport om fallet som är en offentlig handling? Polisen ville censurera rapporten för den var ganska kritisk mot hur polisen hade skött utredningen samt att den inte backade för att berätta vad som verkligen hände.
Citera
2017-05-18, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Var står SVT politiskt och moralt? och vad har det med ämnet att göra?
svenska myndigheter luktar skit, speciellt poliskåren, och om du växt upp i arvika och känt till Rolf hade du inte vart ett dugg förvånad att utredningen har gått till på detta sätt. tro mig.

Kan du inte ge några exempel på vad RS gjort i en ny tråd?

Han är värd det känns det som.
Citera
2017-05-18, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det är alldeles sant , och idrotten ifråga är innebandy, jag tror nog att jag kan rota fram papper på detta. Om du inte tror mej så stod det i både NWT & VF, Men händelsen när jag föste honom av planen , är inte densamma, den blev aldrig anmäld, men vittnen finns ,om du misstror mej

Ta gärna det i nya tråden som bara handlar om RS och övriga poliser som glatt begick tjänstefel och andra grova brott i TV på bästa sändningstid!
Citera
2017-05-18, 02:49
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Jag utgår i från att kommunen i Arvika har lite mer information än en lösryckt postare på Flashback. Jag läser inte ens vad du skriver det är för mycket och för tråkigt och intetsägande.
Mala kan alla men fakta går alltid före spekulationerna du har.
Jag citerar vad jag vill och vill du anklaga någon vänder du dig direkt till Arvika kommun.
Vill du också klaga på Rammer, så vänder du dig dit.

Adress till-
Claes Pettersson, kommunalråd Arvika
Rättsläkarens kontaktuppgifter får du leta upp själv.

Varför Claes Pettersson?

Nuvarande är Peter Söderström.

Mormor till Kevin beskrev i ett radioprogram hur Kevins morfar la Kevin i mormors famn för att springa hem och larma ambulans.

Programmet är borttaget i avvaktan på den nyöppnade utredningen om Kevin.
Citera
2017-05-18, 02:51
Medlem
Om GW misstänker någon så är det förmodligen pappan.
Citera
2017-05-18, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Var det din tjej som tröttnar på dig - eller är du bara bitter över att du gjort bort dig i skuldfrågan i cirka 900 idiotiska inlägg...;0)

Ta ditt OT-trams och försvinn.

Killarna är oskyldiga till trådämnet. Lev med det!

Killarna är oskyldiga till mordet Ja.

Thomas Quick är oskyldig till det han blev dömd för.
Tidigare i livet hade han verkligen inte varit någon fin människa.

I ärlighetens namn förståe jag inte alls denna myspsykos folket får varje gång det luktar rättsskandal.
Drivna av sanningen är ni inte heller era egorunkare, ni bryr er först när något är populärt att tycka.Skulle denna tråden varit objektiv skulle ni konstaterat att utredningen brast och inte hotat oliktänkande i PM.
Senast redigerad av Sharps 2017-05-18 kl. 03:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in