2017-05-18, 00:33
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharps
Det är nog som så att det är en familj som inte är optimalt fungerande, en gissning är att medkänsla och samvete inte är de viktigaste ledorden inom familjen. Men så när de får allt serverat på silverfat tar de chansen. Pojkarna har sagt i flera år att de inte är skyldiga, ändå gjorde föräldrarna inget.

Dan Josefsson kom in som en gåva från himlen, de är inte dummsre än att de förstår att de har miljoner att tjäna.

Idiot. Sluta sprida ditt hat.

Ödmjukhet och omtanke finns i överflöd i den familjen. Det har nog räddat pojkarna.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Ja tyvärr väldigt sant. Och det är tyvärr vanligt i detta land att ha sympatier för förövaren, och inte offret. Då tänker jag på alla dessa idioter som inte tycker att sex med en liten flicka på 13 år är så allvarligt och kommer med intelligensbefriade kommentarer så som "hon ville ju".
De hade inte sex - har du inte läst domen?

Och läser du domen så är det väl hon som är drivande - inte han.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Vad i helvete? Här satt man och väntade på att det måste åtminstone ha funnits något som tydde på att grabbarna var skyldiga, men det finns ju överhuvudtaget ingenting. Inte ens det solklara erkännandet från Christian existerade ju utan var en ren lögn. Såvida inte det journalisten ljuger och undanhåller saker, men det lär ju komma fram i så fall.

Nåt av det sjukaste jag sett.

Men kanske inte så konstigt egentligen. Det här landet kryllar ju av knäppskallar i ledande positioner.

Göran Lambertz menar något annat men det är ju Lambertz det.. Jag väljer att konstatera att det inte finns några vinnare av denna dokumentär än Dan Josefsson som får ökad lön.

Experterna och poliser svartmålas.
En mördare springer löst.
Vålstäktsmän tycks det synd om.
Vålstäktsoffer får höra att dennes förövare är det synd om.

Ja bara förlorare
Citera
2017-05-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharps
I min värld är vålstäkt av barn bland det värsta som finns. Detta var vad han försökte göra.

Om du inte delar min åsikt är det väl okej om man är psykopat eller relativist.
Jaha och du skiljer inte mellan en regelrätt våldtäkt och någonting frivilligt som klassas som våldtäkt p.g.a. sexuell myndighetsålder. Det blir liksom litet underligt när man som jag känner flera som blev våldtagna som barn och säger sig vara helt tillfreds med detta.
Citera
2017-05-18, 00:34
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Du måste skämta? Tror du tjejen uppskattar att se han i tv i en snyfthistoria? Skulle kunnat känt sympati med han men inte efter de han gjort.

Du tror inte att hon kommit över det efter alla dessa år?

"Snyfthistoria".. Han blev med sin bror ditsatt för mord på en 5årig kille, och vill ha upprättelse.. Kallar du det snyfthistoria vettefan..
Citera
2017-05-18, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Idiot. Sluta sprida ditt hat.

Ödmjukhet och omtanke finns i överflöd i den familjen. Det har nog räddat pojkarna.

Jasså? Var det kanske all kärlek han fått i hemmet som han ville överföra till det barn han försökte våldta?

Var detcall kärlek som gjorde attcpappan gjorde NOLL för att nystavupp sanningen när barnen gick i ångestkval och påstod sig vara oskyldiga?

Var det (styv?)mammans utpekande av sitt eget barn som var manifestationen av kärlek?

Oklart
Senast redigerad av Sharps 2017-05-18 kl. 00:38.
Citera
2017-05-18, 00:36
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag trodde att det skulle kommit mer information om denne mans inblandning. Men han har ju vägrat medverka i dokumentären - vilket jag tycker säger en hel del. Kanske anses det etiskt att då inte blanda in honom särskilt mycket i detta, han kan ju inte försvara sig eftersom han inte medverkar...

Men polischefens naiva tilltro till denne psykologexpert, "Han visste ju! Han kunde ju se att pojkarna hade mer att berätta" visar även polisens blinda och gravt vilseledande tro på överhet och "experter".

Precis. Polisen verkade övertygade om hans "kompetens" att få fram sanningen. SÅC är förmodligen väldigt manipulativ. Var det SÅC som sade till polisen att ha timslånga förhör med pojkarna? Det blev inte helt klarlagt.
Citera
2017-05-18, 00:37
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Här är Sandbergs sommarprat:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/622600?programid=2071

Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Lyssnade lite på Sandbergs sommarprat. Han säger att bröderna visste precis vad de gjorde när de mördade Kevin. Det var ingen lek som spårade ur utan de ville att Kevin skulle dö enligt Sandberg.

Han verkar också framställa området där mordet skedde som ett område med många soc.fall och liknande som inte har koll på sina barn.

"När vi förhörde människor där Kevin bodde klev vi in i miljöer som vi inte trodde existerade. Det var povert, torftigt, utan normer, med vuxna som knappt kan ta hand om sig själva".
Ett fruktansvärt övergrepp, stackars grabbar. Undrar just vad som rör sig inne i skallen på RS. Jag har svårt att se att han kan bo kvar i Arvika.
Citera
2017-05-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Rolfs ord igen.

Hans förtroendekapital var ganska lågt i dokumentären.

Allmänheten har inte sett alla bandade förhör,inte läst all sekretess.

DJ gjorde en dokumentär som skulle visa hur killarna plågades (vilket dom gjorde) och därför skulle dom frias. Tror aldrig hela sanningen någonsin kommer fram.
Citera
2017-05-18, 00:39
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag tycker faktiskt att det är minst sagt lite överlägset att säga så. Vi ser att familjen har klarat alla motgångar tillsammans, vilket bara det är en bragd.
Sen när det gäller politisk fattig vad har vi för belägg för det. Dessutom vill jag gärna plocka ner dig ett steg p g a en familj jag kände mycket väl. Mamman och pappan i detta fall arbetade på industrier, sönerna pluggade vidare till civilingenjör (och det värsta flashback vet) journalist.
Barnen till dessa fortsatte med ingenjör, egenföretagande och sjuksköterskeutbildning. Jag förstår att du inte menar något illa. Men auktoritetstron lever faktiskt vidare oavsett klass, ja, det är förbluffande. Ska jag vara fullständigt ärlig, vet jag inte hur min familj hade agerat. Jag vet att det hade blivit fruktansvärda motsättningar. Där en utav mina föräldrar var just auktoritetstroende ( med en polis som pappa) och min andre förälder var mycket mer ifrågandesättande och hade skitit ganska mycket i myndigheter. Men ett bevis på att familjen är stark såg vi i TV i kväll, och då tänker jag på omtanke och kärlek.
På ett personligt plan gillar jag de som skiter lite i allt, inte är för rädda, och som tur är har jag haft turen att få uppleva det.
Min mening var på intet sätt att vara överlägsen. Men hela historien säger mig att denna familj var omisstänksam och i tron att andra, folk med hög polisbefattning och fin psykologiexamen visste bäst. Resultatet blev tragik.
Citera
Medlem
Durochmolls avatar
Varför handlar den här tråden helt plötsligt om allt utom mordet på Kevin? Kan ingen admin stänga av/varna alla s-trollkonton som vill diskutera svensk våldtäktslagstiftning, och sedan rensa upp i tråden lite?

Till alla er som ifrågasätter dokumentärens "vinkling". Vad skulle personerna bakom dokumentären tjäna på att ljuga, vinkla, undanhålla saker i ett så gammalt fall? Det låter både tidskrävande och väldigt riskfyllt, då det lätt hade kunnat tryckas tillbaka om det fanns riktiga och starka bevis på brödernas skuld. Sen att en 10-åring skulle våga ljuga för poliserna i upprepade förhör och ge bröderna falsk alibi, låter ju riktigt osannolikt.
Senast redigerad av Durochmoll 2017-05-18 kl. 00:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyvarn
Hej!

Vill bara tacka för alla som står på våran sida och skriver så mycket snälla kommentarer!

Till er som inte står på våran sida (om det är några kvar) förstår eran tveksamhet men tycker även att nu borde det väll vara ganska klart om våran skyldighet.

Tack igen!

//C

Efter att ha sett del 1 så kände man hur det luktade om hela utredningen. Efter del 2 var jag övertygad om eran oskuld och satte en månadslön på att ni är oskyldiga. Fick väl några kommentarer om det här inne, men tror de flesta redan då hade insett hur läget var.

Hoppas allt ordnar sej för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in