2017-05-18, 00:40
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharps
Hon valde att inte medverka, men nu när alla är så förtjusta i dessa goa killar är det ingennsom tänker steget längre. Människor är verkligen som får. Uppmärksammas det inte på bästa sändningstid finns det inte

Inte ens en domstol har någon betydelse, det ska vara Dan som förklarar

Men liksom, varför säger du "bröderna" och "dessa goa killar" hela tiden?
På mig låter det som om du vill försvara ett stort rättsövergrepp. Varför det?
Man ska tydligen inte kunna tycka synd om en sjuåring och en femåring för det de blev utsatta för. Istället ska man tydligen hata båda bröderna för det den ene har gjort.
Tretton, fjortonåriga flickor ska inte ha sex alls så det var inte bra, även om båda var tonåringar. Men det gör inte lillebrodern till en psykopat, och inte storebrodern heller.
Citera
2017-05-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Ett fruktansvärt övergrepp, stackars grabbar. Undrar just vad som rör sig inne i skallen på RS. Jag har svårt att se att han kan bo kvar i Arvika.

RS har ett stort stöd i Arvika och de få som hatar honom är krymplingarna som stämplar på socialbidrag och brukar droger.
Citera
2017-05-18, 00:42
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharps
Göran Lambertz menar något annat men det är ju Lambertz det.. Jag väljer att konstatera att det inte finns några vinnare av denna dokumentär än Dan Josefsson som får ökad lön.

Experterna och poliser svartmålas.
En mördare springer löst.
Vålstäktsmän tycks det synd om.
Vålstäktsoffer får höra att dennes förövare är det synd om.

Ja bara förlorare

Vet inget om våldtäkten annat än att det diskuterats i ett par sidor. Har du lust att länka till vad det handlar om?

Man behöver inte tycka synd om någon för övrigt. Kan bara konstatera att det inte finns något överhuvudtaget som tyder på att grabbarna är skyldiga. Hade ingen aning om att utredningar kunde vara så här jävla dåliga. Med reservation för att fakta utelämnats ur dokun förstås.
Citera
2017-05-18, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Varför handlar den här tråden helt plötsligt om allt utom mordet på Kevin? Kan ingen admin stänga av/varna alla s-trollkonton som vill diskutera svensk våldtäktslagstiftning, och sedan rensa upp i tråden lite?

Till alla er som ifrågasätter dokumentärens "vinkling". Vad skulle personerna bakom dokumentären tjäna på att ljuga, vinkla, undanhålla saker i ett så gammalt fall? Det låter både tidskrävande och väldigt riskfyllt, då det lätt hade kunnat tryckas tillbaka om det fanns riktiga och starka bevis på brödernas skuld. Sen att en 10-åring skulle våga ljuga för poliserna i upprepade förhör och ge bröderna falsk alibi, låter ju riktigt osannolikt.

Att det skulle varit en olycka är helt otänkbart? Att Kevin skulle lekt vid vattnet själv, ståendes på lastpallen, halkat i och hamnat med halsen trycket mot lastpallen samtidigt som kroppen flöt och tryckte på, och tyngden från lastpallen var för tung för att han skulle ta sig upp på egen hand, och därför tillslut kvävdes?

Dan Josefsson drivs av ett avgrundsdjupt hat mot den professorn som var inblandad här. Det var just professorns inblandning som gjorde att Dan började nysta i detta fallet. jag skulle vilja påstå att han bara är människa och kanske velat ha en viss utgång av denna dokumentären redan från början.

Dessutom skapar en riktigt zmaskig och dramafylld dokumentär en ökad chand att få pengar på banken.
Citera
2017-05-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Ett fruktansvärt övergrepp, stackars grabbar. Undrar just vad som rör sig inne i skallen på RS. Jag har svårt att se att han kan bo kvar i Arvika.
Det är tveksamt om RS kan bo kvar. Undrar när SÅC lämnar universitetet? Kan komma att gå snabbt.
Citera
2017-05-18, 00:44
Medlem
Lambertz granskar granskningen och ni får tycka va ni vill men vissa punkter är trots allt intressanta med saker som SVT valt att inte ta upp.

"Christian hade tidigare bl.a. tagit strupgrepp på Robin, och Eva hade blivit så oroad av Christians agerande att hon lånat böcker på biblioteket om barns farliga beteende. Detta har hittills inte nämnts i dokumentärerna."

"När pojkarna kom hem samma eftermiddag var Christian blöt om byxorna. Detta berättade Eva i polisförhör. SVT har inte ännu nämnt detta, fastän det har betydelse bl.a. för bedömningen av det s.k. alibi som avhandlades i del 2."

"Christian sa i förhör att han berättat redan första eftermiddagen. Detta bekräftades av bonusmamman (Eva). Även dessa uppgifter innebär att SVT genom att uttala att ”pojkarna har inte sagt något om detta tidigare” undangömmer viktiga omständigheter. (Evas uppgift i saken framställs som osäker av SVT, men detta saknar betydelse för bedömningen att SVT:s uttalande är i varje fall klart missvisande.)"
Citera
2017-05-18, 00:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
RS har ett stort stöd i Arvika och de få som hatar honom är krymplingarna som stämplar på socialbidrag och brukar droger.

Ok det säger en del om Arvika och dom som bor där. Så vad tror du dom anser om att du talar för hela bygden? För jag tror dig inte nämligen utan det är nog så att farbror Sandberg har satt sin sista potatis genom att tillåta tortyrmetoder då barnen förhörts. Hans karriär gick före sanningen.
Han som var JO anmäld med en klar agenda i sikte. Han skövlade för att lösa ett brott på osanna uppgifter. Höll förhör som inte bandade men som med ett kort referat ligger i FU, och det är inte korrekt. Han verkar vara en mytoman.
Citera
2017-05-18, 00:45
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det är tveksamt om RS kan bo kvar. Undrar när SÅC lämnar universitetet? Kan komma att gå snabbt.

Det hände inget efter Quick så han sitter nog kvar ett tag till. För att avsätta honom måste universitetet göra en egen utredning.
Citera
2017-05-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Kan hända att situationen förändras efter kvällens avsnitt..
Citera
Medlem
Det var en riktigt bra dokumentär. Precis sånt här ska SVT satsa på, sådana här granskningar måste det ske fler av. Hatten av till Dan Josefsson, Anna Nordbeck, Johannes Hallbom och Jakob Larsson. Skulle inte förvåna mig om dessa kan vinna något pris för den här granskningen, det tycker jag dom har förtjänat.

Det minsta man kan förvänta sig av Sven Å Christianson, Rolf Sandberg och Ingrid Harrysson m.fl. är en offentlig ursäkt. Dom har förstört två barns uppväxt, det minsta man kan förvänta sig är en offentlig ursäkt. Pojkarna måste få någon typ av ersättning, allt annat vore orimligt.
Senast redigerad av 10minute 2017-05-18 kl. 00:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok det säger en del om Arvika och dom som bor där. Så vad tror du dom anser om att du talar för hela bygden? För jag tror dig inte nämligen utan det är nog så att farbror Sandberg har satt sin sista potatis genom att tillåta tortyrmetoder då barnen förhörts. Hans karriär gick före sanningen.
Han som var JO anmäld med en klar agenda i sikte. Han skövlade för att lösa ett brott på osanna uppgifter. Höll förhör som inte bandade men som med ett kort referat ligger i FU, och det är inte korrekt. Han verkar vara en mytoman.

Jag kan inte svara för poliskåren men däremot för bygden och han har ett starkt stöd här. Bottenskrapet är dem som föraktar honom och dessa människor har även ett generellt polisförakt.
Citera
Medlem
Ni IDIOTER som diskuterar våldtäkten här, gör det någon annanstans!! Ni sabbar hela tråden med ert trams!

Tycker det inte finns så mycket att diskutera här, utredningen var åt helvete fel och det kan nog alla här hålla med om! Självklart betyder det inte att killarna med all säkerhet är oskyldiga, men så länge det inte finns något som tyder på att de är skyldiga, så är det ändå rätta att se dem som oskyldiga!

Jag hoppas bröderna får ersättning för deras lidande och jag önskar dem lycka till i framtiden och det borde ni andra också göra!

Godkväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in