2017-05-17, 22:39
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tinnerholm-rasar-mot-bajen-tranaren-forlorarmentalitet/

Det ska bli skönt att slippa Tinnerholm efter sommaren.

Tinnerholm kanske inte vill bli jinxad?
Citera
2017-05-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
1-1 mot grötisarna skrattar man inte bort. Det var fan vad er äckliga tränare lyckas taktiskt.
Visst kryssade Kalmar Malmö också?
Citera
2017-05-17, 22:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fullkomlig dansk överkörning i första spelmässigt men med tanke på att vi inte släppte till något avslut på mål så gör vi det ändå bra.

I andra halvlek tycker jag vi är bättre. Rätt slarviga framåt men mot ett lag som Malmoe iff iff är försvar key och där gjorde vi det klockrent.

Hade vår målvakt varit lika bra som våra försvarare hade vi vunnit, bittert men överlag ändå nöjd. Vi är inget bottenlag i år, woho!
Håller helt med angående oss.

Angående dem så var det en sak jag verkligen reagerade mot. De spelade i första halvlek som ett grisgäng. Sånt i sig är inget ovanligt att se, men då är det alltid det defensiva laget eller underdogen som agerar så. Men Malmö FF? Som stunder visade upp stora delar av sitt register och dominerade halvleken totalt.

Hur i helvete kan man då samtidigt agera som svin? (I andra uppförde de sig som man ska inkl inbytte Rosenberg.)
Citera
2017-05-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Angående dem så var det en sak jag verkligen reagerade mot. De spelade i första halvlek som ett grisgäng. Sånt i sig är inget ovanligt att se, men då är det alltid det defensiva laget eller underdogen som agerar så. Men Malmö FF? Som stunder visade upp stora delar av sitt register och dominerade halvleken totalt.

Hur i helvete kan man då samtidigt agera som svin? (I andra uppförde de sig som man ska inkl inbytte Rosenberg.)

På vilket sätt spelade vi som ett grislag? Ni blev ju fullkomligt utrullade. Tänker du på situationen med Berget, eller? Ta en titt på den igen och hur er spelare klänger sig fast vid honom, även efter att han dragit ner honom.
Citera
2017-05-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Visst kryssade Kalmar Malmö också?

Ja 0-0. Men i den matchen var Malmö inte i närheten av lika bra som idag.
Citera
2017-05-17, 22:46
Medlem
SoderortFTWs avatar
Första halvlek var ju ungefär som derbyt. Mycket boll, mycket inlägg, men väldigt lite uträttat av mff
Citera
2017-05-17, 22:49
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nej Berget borde inte haft rött. Tveksamt om det ens ska vara gult. Berget blir fasthållen både i arm och tröja, hammarbyaren trillar och drar honom med sig och fortsätter sen hålla fast honom. Förstår att han blir förbannad även om det var onödigt. Men lite känsla får domaren ha, liksom när han där Romulu(?) mopsade upp sig efteråt. Tycker inte han ska ha gult heller.

Och vad gjorde Lewicki som var så hemskt? Ingenting.
Förutom att sparka ner Leo Bengtsson i vanlig ordning då. Lewicki är ett äckligt psykfall.
Citera
2017-05-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Malmö FF ska vara hatade. Det är en stor poäng med hela föreningens framtoning. De njuter av det, och om andra har problem så är det deras problem.

Jag ser en hård Allsvenska framför mig. Malmö FF är favorit, som de ska vara. Det är upp till dem att förlora, och det vill de inte.

Vinst är det enda som räknas, och alla är fiender.
Citera
2017-05-17, 23:02
Medlem
motvalls avatar
Citat:
På vilket sätt spelade vi som ett grislag? Ni blev ju fullkomligt utrullade. Tänker du på situationen med Berget, eller? Ta en titt på den igen och hur er spelare klänger sig fast vid honom, även efter att han dragit ner honom.
Berget var bara korkad, en domare kunde visat ut honom, denna gjorde det inte utan gav gult.

Skriver jag ni spelade grisfotboll menar jag grisfotboll, att vissa enskilda spelare alltid gör det (säg som Lewicki eller Johan Persson) är heller inte samma sak, är deras jobb. Det jag reagerade på var mångfalden i första halvlek. Ni var ju då så mycket bättre.
Citera
2017-05-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Förutom att sparka ner Leo Bengtsson i vanlig ordning då. Lewicki är ett äckligt psykfall.

Du menar den här situationen? http://allsvenskan.forzasys.com/playlist/a82m8ctgud4h1
Sluta överdriva. Det är en kampsituation och han fäller honom visserligen, men knappast så att han sparkar ner honom. Lewicki är nog bland de ärligaste spelarna vi har i ligan och vid sidan om planen en oerhört sympatisk person. Han kan vara hård att möta ibland, men psykfall? Löjligaste jag läst.
Citera
2017-05-17, 23:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fruktansvärt skönt. Är väl ingen i Malmö som är sympatisk men utöver psykopaten med armbågarna är väl han vidrigast.

Det är förlorarmentalitet det här.
Citera
2017-05-17, 23:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Du menar den här situationen? http://allsvenskan.forzasys.com/playlist/a82m8ctgud4h1
Sluta överdriva. Det är en kampsituation och han fäller honom visserligen, men knappast så att han sparkar ner honom. Lewicki är nog bland de ärligaste spelarna vi har i ligan och vid sidan om planen en oerhört sympatisk person. Han kan vara hård att möta ibland, men psykfall? Löjligaste jag läst.
Han river ner honom i ett försök att stoppa spelet. Solklart gult. Lewicki är en inavlad överklass-snobb från en äcklig håla med en inavelsförening full med snapphanar. Att han inte kan spela fotboll utan mest springer omkring och sparkar/river ner motståndare gör inte saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in