2017-05-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
Jag har lite teorier om någon är intresserad. Annars är det terapi att få ur sig sina tankar när man läst om detta tragiska fall

Jag tror att båda två i frustration har skakat H men utan att vara medvetna om att den andre också gjort det.
Jag tror att båda två i frustration har gett H blåmärken genom hårda tag av frustration m.m, också omedvetna av att den andre gjort samma.

Jag tror att A är skyldig till revbensfrakturerna och E är skyldig till blödningen under tungan.

Jag tror att båda två har medvetet struntat i att ge H mat, omedvetna om att den andre gjort samma. A har troligtvis struntat i det på natten pga lathet, spel osv.

E har gjort det pga den jobbiga matningsituationen som rådde.

Jag tror inte att de medvetet har skadat flickan pga att de är onda sadistiska as, utan för att de helt enkelt inte fattat bättre. Det spelar ingen roll varför, jag hoppas att de båda döms hårt och utan några förmildrande omständigheter.

Nåt i den vägen tror jag också på. Jag tror att båda är lika skyldiga men att de varit omedvetna om att den andre också gjort grejer.
Citera
2017-05-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamatofour
Jag får rysningar genom hela kroppen.På riktigt.

Att dom inte hittat spår av sperma osv betyder och utesluter inte att han faktiskt gjort nått sexuellt med flickan. Svullnaden i munnen och detta med blodet i blöjan och såret i slidan. Kan sätta vad som helst på att han i frustration gjort nått med henne.

Nej, jag tror inte på sexuellt utnyttjande. Då borde de ha hittat nån sperma eller så nånstans men de har de inte gjort.
Blodet i blöjan kan ha kommit från såret i slidan som i sin tur kan vara en frätskada eller att någon av dem råkat riva henne vid blöjbyte.
Citera
2017-05-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Åh vad jag önskar att jag varit på Familjeliv den dagen då hon skrev om blåmärkena och ropade på hjälp! För jag skulle ha sagt åt henne att ta barnet och gå till polisen alternativt sjukvården, om jag läst det. (Det lät ju på henne i förhören idag, att hon behövde stöd för ett sådant beslut, och skulle ha gjort det - tror hon - om någon i tråden puffat på henne.)

Ja denna mamma hade behövt någon som stöttade henne ,och som förklarade att A inte har rätt i allt och det är inte normalt att barn får blåmärke för att någon håller hårt, eller knäpper i ryggen, och att man aldrig kan söka för mycket vård till en så liten bebis som inte går upp i vikt och som får blåmärken efter en natt med pappa. Undrar om hon berättade om detta för sin fostermamma, isåfall reagerade inte hon?
Citera
2017-05-17, 20:29
Medlem
p1t4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Nåt i den vägen tror jag också på. Jag tror att båda är lika skyldiga men att de varit omedvetna om att den andre också gjort grejer.

Detta tror faktiskt inte jag. Jag tycker det verkar som att E är allmänt lågbegåvad och bara allmänt dum. Hon har litat blint på A och höjt upp honom till skyarna och trott på varenda ord ur hans mun. Även när hon väl tvekat eller tvivlat har han tröstat henne och försäkrat henne om allt är bra och gett förklaring till allt som hänt H. Jag tror det är nåt fel på A, kanske inte precis en psykopat, men nån form av känslomässig störning. Han har skadat bebisen till döds och E har bara varit dum.
Citera
2017-05-17, 21:02
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Nej, jag tror inte på sexuellt utnyttjande. Då borde de ha hittat nån sperma eller så nånstans men de har de inte gjort.
Blodet i blöjan kan ha kommit från såret i slidan som i sin tur kan vara en frätskada eller att någon av dem råkat riva henne vid blöjbyte.

Nej han kan ha skadat H sexuellt med sina fingrar, därav saknad av spår från sperma osv.
Citera
2017-05-17, 21:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Jag tror att han kan ha tvättat flickan hårt med någon tvättlapp eller liknande, så bebisens sköra hud gick sönder, hon var ju bara ca.4 veckor!
Han blev säkert väldigt arg och irriterad av att få byta blöja och torka bajs på henne.
En riktig störd människa, varför lämnade han inte bara sin lilla familj om han hatade att vara pappa så mycket, kan man undra?
Citera
2017-05-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han lät drygare i liverapporteringen, än mamman.
Undrar om det beror på de som rapporterar, eller om han faktiskt är det?

Tydligen blir han arg på datorn en gång per dag (natt?), ibland två.
Så arg att han slår på tangentbordet.
Dottern lyckades aldrig vakna och störa under dessa utbrott. Vad bra!

Vad händer nu, när de båda nekar till brott och underförstått misstänker varandra?
Håller med om att han låter väldigt mycket mer dryg än mamman, vore intressant att veta om det verkligen var så eller om det bara är intrycket man får av att läsa liverapporteringen. Han säger ju tex ett par gånger: förstår inte vad det har med saken att göra. I mitt huvud låter det både kaxigt och nonchalant, men det är ju lätt att tolka in när man läser.
Citera
2017-05-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Håller med om att han låter väldigt mycket mer dryg än mamman, vore intressant att veta om det verkligen var så eller om det bara är intrycket man får av att läsa liverapporteringen. Han säger ju tex ett par gånger: förstår inte vad det har med saken att göra. I mitt huvud låter det både kaxigt och nonchalant, men det är ju lätt att tolka in när man läser.

Ja man skulle verkligen vilja höra hans tonfall när han pratar, inga trevliga svar, tror han kommer försöka anklaga mamman grovt.
Citera
2017-05-17, 22:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Ja man skulle verkligen vilja höra hans tonfall när han pratar, inga trevliga svar, tror han kommer försöka anklaga mamman grovt.

I förhören lät han i skrift slö och tämligen korkad. Lite särskola. Och vad jag minns anklagade inte mamman så mycket. Hon anklagade honom mer. Men han kan ha fått hjälp av advokaten om vad han ska trycka på.
Citera
2017-05-17, 23:28
Medlem
Necrobutchers avatar
Vi kan troligtvis dra slutsatsen att H fått sina blåmärken på kinderna och kring munnen när A försökt tvinga henne att äta ur flaskan. Detta inkluderar även svullnaden under tungan. A har sannolikt tappat tålamodet. Troligtvis har heller näppeligen H ätit så mycket som A påstått för E att hon gjort. Av vad jag läst I fub verkar E aldrig sett A mata henne. "Det är vad A sagt", låter det hela tiden. As.
Citera
2017-05-18, 00:57
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Mitt första inlägg här på Flashback någonsin. Hoppas ni ursäktar om det blir galet.

Har följt den här tråden en del och har försökt söka i tråden men hittar inte att någon skrivit om att A (och E?) brukade "koppa" H om hon inte åt bra?

Det här är kanske redan skrivet men... Jag gissar att de haft en liten specialkopp som är till för att mata med om flaska eller amning inte funkar. Jag har själv "koppat" mitt barn och fick med mig såna koppar från BB. De jag fick såg ungefär ut som en fluorsköljningskopp fast med en rundad pip så att säga. Ena kanten är formad som en sked.

Jag gissar att såret/svullnaden under tungan kommer från brysk matning med en sån kopp. Jag tyckte själv det var svårt att mata min gråtande bebis med kopp eftersom pipen hamnade under tungan...

A berättar om det på s. 1808:
"Och liksom om hon äter mer än, äter hon mindre än förra gången så är det ju
liksom, det är ju inte bra liksom då koppar jag ju. Då tar jag en kopp och koppar
henne, om hon int"

Kan det stämma tror ni?
Senast redigerad av byproxy 2017-05-18 kl. 01:04. Anledning: textkort
Citera
2017-05-18, 01:58
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Mitt första inlägg här på Flashback någonsin. Hoppas ni ursäktar om det blir galet.

Har följt den här tråden en del och har försökt söka i tråden men hittar inte att någon skrivit om att A (och E?) brukade "koppa" H om hon inte åt bra?

Det här är kanske redan skrivet men... Jag gissar att de haft en liten specialkopp som är till för att mata med om flaska eller amning inte funkar. Jag har själv "koppat" mitt barn och fick med mig såna koppar från BB. De jag fick såg ungefär ut som en fluorsköljningskopp fast med en rundad pip så att säga. Ena kanten är formad som en sked.

Jag gissar att såret/svullnaden under tungan kommer från brysk matning med en sån kopp. Jag tyckte själv det var svårt att mata min gråtande bebis med kopp eftersom pipen hamnade under tungan...

A berättar om det på s. 1808:
"Och liksom om hon äter mer än, äter hon mindre än förra gången så är det ju
liksom, det är ju inte bra liksom då koppar jag ju. Då tar jag en kopp och koppar
henne, om hon int"

Kan det stämma tror ni?
Det låter onekligen som att de har koppat.
De har lärt sig att koppa för att "fylla på" när hon inte fått i sig tillräckligt vid bröstet. Har A fått för sig att man ska koppa efter flaskan också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in