2017-05-17, 09:59
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Inte läkaren, han undersökte ju henne?

Nu säger E att hon ringde till Alex när hon kände att H var "sönder". Han låg ju för f-n i sovrummet!
Och det var dessutom viktiga saker med barnet. Jösses.

Hon var så osäker. Hon vågade knappt röra den lilla och ville förmodligen sitta kvar i soffan så att H slapp ändra ställning.
Senast redigerad av why123 2017-05-17 kl. 10:12. Anledning: .
Citera
2017-05-17, 10:44
Medlem
Kristianstadsbladet rapporterar direkt ifrån den fjärde rättegångsdagen.
Leo Pettersson

Vad tror du straffet blir ??
Joakim Lindell

• @JoakimLindell: Det kan inte jag svara på. I förra veckan lät vi dock juristen Håkan Klagsmark, tidigare lagman på tingsrätten i Kristianstad, svara på flera frågor om fallet. Bland annat:
Kan de åtalade bli dömda för båda brotten? Och i sådant fall kan det bli 16 år totalt?
Han svarade:
– De är åtalade, om jag sett det rätt, för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död. Och de hänger ihop. Döms de för båda brotten blir det straffvärdet för det grövsta brottet och sedan lägger man på hälften av nästa brott. Det brukar vara normalt. Några 16 år är det inte tal om.
Hela den artikeln hittar ni här (plus)
Leo Pettersson
Reporter
Citera
2017-05-17, 11:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Inte läkaren, han undersökte ju henne?

Nu säger E att hon ringde till Alex när hon kände att H var "sönder". Han låg ju för f-n i sovrummet!
Och det var dessutom viktiga saker med barnet. Jösses.

Jo honom också såklart, förlåt.
Citera
2017-05-17, 11:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter99
Kristianstadsbladet rapporterar direkt ifrån den fjärde rättegångsdagen.
Leo Pettersson

Vad tror du straffet blir ??
Joakim Lindell

• @JoakimLindell: Det kan inte jag svara på. I förra veckan lät vi dock juristen Håkan Klagsmark, tidigare lagman på tingsrätten i Kristianstad, svara på flera frågor om fallet. Bland annat:
Kan de åtalade bli dömda för båda brotten? Och i sådant fall kan det bli 16 år totalt?
Han svarade:
– De är åtalade, om jag sett det rätt, för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död. Och de hänger ihop. Döms de för båda brotten blir det straffvärdet för det grövsta brottet och sedan lägger man på hälften av nästa brott. Det brukar vara normalt. Några 16 år är det inte tal om.
Hela den artikeln hittar ni här (plus)
Leo Pettersson
Reporter

Pappan - men inte mamman - är också tillräckligt ung för att få ungdomsrabatt. Tror jag - är det någno som vet var gränsen går?
Citera
2017-05-17, 11:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Pappan - men inte mamman - är också tillräckligt ung för att få ungdomsrabatt. Tror jag - är det någno som vet var gränsen går?

Vid 21 år vad jag förstått.
Citera
2017-05-17, 12:05
Medlem
Mamman hittade blod i flickans underliv när hon skulle byta blöja. Klockan är 19.56 när sökningarna görs.

Var kom det ifrån?
– Jag såg såret. När jag ser blodet undersöker jag var det kommer ifrån. Det var på insidan av blygdläppen.

Var det ett öppet sår?
– Det var ett avlångt skavsår. Det var inte så brett, men det var långt.
Hur långt?
– Ungefär hela vägen.
Hur långt blir det?
– Några centimeter.
Citera
2017-05-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wanted90
Mamman hittade blod i flickans underliv när hon skulle byta blöja. Klockan är 19.56 när sökningarna görs.

Var kom det ifrån?
– Jag såg såret. När jag ser blodet undersöker jag var det kommer ifrån. Det var på insidan av blygdläppen.

Var det ett öppet sår?
Hur långt?
– Ungefär hela vägen.
Hur långt blir det?
– Några centimeter.

Jag får rysningar genom hela kroppen.På riktigt.

Att dom inte hittat spår av sperma osv betyder och utesluter inte att han faktiskt gjort nått sexuellt med flickan. Svullnaden i munnen och detta med blodet i blöjan och såret i slidan. Kan sätta vad som helst på att han i frustration gjort nått med henne.
Citera
2017-05-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wanted90

Var kom det ifrån?

Var det ett öppet sår?
Hur långt?
– Ungefär hela vägen.
Hur långt blir det?
– Några centimeter.

Fast sår kan spädbarn få i underlivet av kiss och avföring, särskilt om de är känsliga mot något (t ex mjölkprotein). Och flickor kan också blöda från underlivet när de är så små som en månad gamla. Minns att min dotter gjorde det och att jag googlade och hittade att det berodde på hormoner.
Citera
2017-05-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flupp
Fast sår kan spädbarn få i underlivet av kiss och avföring, särskilt om de är känsliga mot något (t ex mjölkprotein). Och flickor kan också blöda från underlivet när de är så små som en månad gamla. Minns att min dotter gjorde det och att jag googlade och hittade att det berodde på hormoner.
Ja flickor kan blöda från underlivet, men då är det som sagt på grund av hormoner och inte ett sår.
Små barn kan få sår av kiss och bajs, men då antingen på grund av frätande bajs eller för att de gått med en blöja alldeles för länge, men det ska mycket till för att börja blöda av det. Och det blir en annan sorts sår, inga riv eller skrapmärken.
Citera
2017-05-17, 14:14
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Ja flickor kan blöda från underlivet, men då är det som sagt på grund av hormoner och inte ett sår.
Små barn kan få sår av kiss och bajs, men då antingen på grund av frätande bajs eller för att de gått med en blöja alldeles för länge, men det ska mycket till för att börja blöda av det. Och det blir en annan sorts sår, inga riv eller skrapmärken.

Håller med. Röda märken på pumpan efter bajs eller på utsidan av underlivet okej. Men på INSIDAN av blygdläppen. Med blod. Det tyder på nåt sjukt

Om hon nu inte rivit sigsjälv. Små bebisar har sylvassa naglar och vill gärna klia sig i underlivet
Citera
2017-05-17, 14:17
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Våtservetter kan dock vara boven både till det röda kring munnen och gnuttan blod i blöjan/hudförändringen på blygdläpparna.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23760148
Citera
2017-05-17, 14:27
Medlem
VonPengstroms avatar
Något säger mig att det är pappan som har orsakat skadorna på flickan. Jag tycker att mammans googlande och okunskap tyder på detta och att hon faktiskt inte har förstått hur skadorna har uppstått. När hon googlat på "leukemi" och postat ett inlägg på Familjeliv verkar hon ha viljat finna svar på varifrån skadorna kommer.

Sen tycker jag självklart att mamman har del i det hela och bär ett ansvar, precis som alla föräldrar gör gentemot sina barn. Genom att inte söka hjälp har hon bidragit till flickans död, vilket naturligtvis är hemskt. Hon verkar uppenbarligen ha begåvningssvårigheter så jag tror faktiskt inte att hon har förstått konsekvensen av det hela, trots att hon började misstänka att pappan kanske gjort något. Att hon dessutom själv tagit upp blåmärkena hos BVC tycker jag tyder på att hon inte själv har orsakat skadorna, i så fall hade hon antagligen inte lyft fram frågan hos BVC utan istället försökt dölja skadorna på flickan.

Jag tror att pappan är skyldig till misshandeln av dottern. Ska bli intressant att följa hans förhör. Bör även tilläggas att domstolen har en relativt otacksam uppgift, detta är ett svårt mål. Om båda föräldrarna fortsätter att neka blir det svårt att avgöra hur skadorna faktiskt har uppkommit och att det är ställt utom rimligt tvivel att föräldrarna orsakat skadorna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in