2017-05-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Det här med slem i halsen förstår jag inte? Hon svalde och svalde. Vad kan någon ha gjort?

Att hon svalde och svalde kan vara reaktioner på hjärnblödningen.
Citera
2017-05-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Det här med slem i halsen förstår jag inte? Hon svalde och svalde. Vad kan någon ha gjort?

Slem i halsen kan man ju ha när man är lite förkyld och ligger man ned ökar slemproduktionen markant. Små barn kan vara extremt "slemmiga".
Citera
2017-05-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Slem i halsen kan man ju ha när man är lite förkyld och ligger man ned ökar slemproduktionen markant. Små barn kan vara extremt "slemmiga".

Det är bara föräldrarna som säger att barnet var förkylt de sista dagarna när hon hade svårt att skrika och andades konstigt. Har man ett barn som är så litet och som legat på sjukhus med oklar diagnos samt inte äter och går upp ordentligt i vikt så söker man självfallet vård direkt när det tillkommer problem istället för att ge koksalt.
Citera
2017-05-17, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vilken långsint jycke. Det fins helt klart ett mönster i hans försvar han "råkar" gör saker som gör andra väldigt illa, allt är "olyckshändelser".

Finns det något ouppklarat bland alla de dödsfall som skett i Alex omgivning, under hans relativt korta liv?
Eller var det naturligt, självmord eller olyckor?
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-05-17 kl. 17:44.
Citera
2017-05-17, 17:47
Medlem
E säger i alla förhör att hon inte var bekväm med att hantera och hålla barnet men någon klädde upp flickan för fotografering och la henne i olika poser som i vissa fall var svåra att få till så det är inte helt orimligt att blåmärken uppkommit vid dessa tillfällen. Att ta ut ett barn som man upplever är så förkylt att man använder näsdroppar för att ta fotografier och dessutom vittna om att man tror att barnet frös tyder på låg funktionsnivå.
Citera
2017-05-17, 18:03
Medlem
why123s avatar
Vi är väl en del som läst FUP i tråden. Minns ni när EA vände sig mot AL, det var då när förhörsledarna på ett mycket elegant sätt fick in ett annat typ av övergrepp när det gällde H (vet f*n inte hur jag ska uttrycka mig).
EA blev ju fullständigt chockad (jag också) och tänkte "men ge er, det är en spädis på 3 kg det rör sig om".

Hon och jag har uppenbarligen lika dålig fantasi, för hon sa precis det jag tänkte "hur skulle det öht gå till". Där fick hon hjälp på traven av förhörsledarna igen, kom ihåg att de aldrig påstod något.
Nu skriver jag fritt ur minnet, men de frågade EA om H någonsin haft sår runt munnen. Ja, hon hade ett blåmärke där eller ett märke. Sedan fortsatte de och fråga typ "var såret samtidigt som hon fick en massa slem i halsen"..
Som jag minns det skrek nästan EA där, herregud, nej, nej. Efter det förhöret skulle hon självklart tillbaks till cellen. Som jag minns det nu frågade de dock om där var någon särskild personal i kväll.
Idag på rättegången var där insinuationer om samma sak.

Frågan jag ställer mig är hade förhörsledarna rätt att knäcka EA som de gjorde? EA blev så totalt chockad och i nästa förhör som var några veckor senare (tror jag) kom EA tillbaks till det. EA sa då att hon låg och tänkte i cellen på vad som kunde ha hänt Hon kunde av förklarliga skäl aldrig släppa det.
Man kan döda genom att begå mord, men man kan också döda genom att känslomässigt krossa en människa så att den aldrig kommer tillbaka.
Citera
2017-05-17, 18:03
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Från dagens förhör med Alexander
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------
De pratar om hunden som de hade.
– Han var rädd för mig. Han kissade på sig.
Hur var hans relation till mamman?
– Han var väldigt mammig av sig, om man säger så.
– Jag trillade över honom när han var valp. Efter det har han inte velat vara nära mig.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------

Låter ju inte som att ens Alexander delar din uppfattning hur mycket hunden älskade honom...just saying

Ramlat tror jag inte på. Däremot är det inte ovanligt att sadister eller psykopater börjar med just djurplågeri för att sedan gå på människor. Lätta byten är då barn , gamlingar samt handikappade.
Citera
2017-05-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att hon svalde och svalde kan vara reaktioner på hjärnblödningen.

Slem bildas i magsäcken o när varken föda lr vätska funnits under längre perioder så bildas det rikliga mängder med slem...
Citera
2017-05-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Slem bildas i magsäcken o när varken föda lr vätska funnits under längre perioder så bildas det rikliga mängder med slem...

Det konstiga är ju att varken ambulanspersonal eller sjukhuspersonal i Kstd och Lund säger att de har sett några tecken på att hon skulle ha varit förkyld. Något slem eller snor syntes inte till någonstans där det borde ha funnits åtminstone rester av det. Luftvägarna var helt fria.
Så frågan är vad som har gjort att föräldrarna tolkade det som att hon var förkyld.
Citera
2017-05-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callingthepublic
Är det inte konstigt att AL får sitta och lyssna på vad E säger under sitt förhör? Tydligen har han ju penna och papper varpå han antecknar saker.
Han kan ju bara upprepa vad E har sagt om vissa situationer och då får dom en "gemensam" historia.

Det hade väl varit bättre att förhöra dom var för sig? Även under FUP (där fick dom ju kolla på varandras videoförhör)

Men de har ju redan förhörts enskilt under hela häktningstiden. De greps direkt och separerades så de kan inte ha hunnit "prata ihop sig" heller.
Om någon av dem ändrar sin historia nu vid rättegången så blir ju inte det särskilt trovärdigt. Det kommer ju garanterat att ifrågasättas i så fall.
Citera
2017-05-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det konstiga är ju att varken ambulanspersonal eller sjukhuspersonal i Kstd och Lund säger att de har sett några tecken på att hon skulle ha varit förkyld. Något slem eller snor syntes inte till någonstans där det borde ha funnits åtminstone rester av det. Luftvägarna var helt fria.
Så frågan är vad som har gjort att föräldrarna tolkade det som att hon var förkyld.

Flickan var inte förkyld har dom sen insett, men trott det pga slemmet o att hon inte ville äta...
men det blir en ond cirkel för ju mer slem som bildas , desto mer ovilja att äta o istället bildas ännu mer slem...
Med tanke på att hon inte ökat i vikt alls knappt på fyra veckor o sen ett 20 tal revbensbrott på det o 2 hjärnblödningar så fanns inte orken att äta längre
Citera
2017-05-17, 19:15
Avstängd
Merwinnas avatar
Åh vad jag önskar att jag varit på Familjeliv den dagen då hon skrev om blåmärkena och ropade på hjälp! För jag skulle ha sagt åt henne att ta barnet och gå till polisen alternativt sjukvården, om jag läst det. (Det lät ju på henne i förhören idag, att hon behövde stöd för ett sådant beslut, och skulle ha gjort det - tror hon - om någon i tråden puffat på henne.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in