2017-05-17, 13:52
  #337
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Är det trams om vi antar att Ts situation hinner förändras på 4.5 år?
Men ja, jag har hållt mig till topic rakt igenom.
3,1 år, häng med i matchen! Mig veterligen har du suttit och diskuterat gud och hypoteser som inte berör TS. Har du inte fått lära dig sannolikhetslära?

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Njae det är det väl inte direkt , om han inte verkligen gör det eller om man har något att tillföra diskussionen med en hypotetisk lotterivinst.
Tillför din orealistiska hypotes om gravt förändrad riskspridning verkligen något till diskussionen? Tyckte vi kom fram till att cirkelargument var dåligt (åtminstone för din del)

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Samma svar här, det är ju topic om den gör det och om man vill göra klart för alla att det är nu-värdet på tillgångarna som ska räknas och inte ett max-min-historiskt eller annat värde.
Är det inte TS som bestämde topic? Du var en sån krigare för detta igår, nu är topic väldigt flyktigt märker jag. Det passar kanske bara när Framtand tycker det, men du håller även med om att det är TS och inte du som bestämmer vad vi skulle diskutera..

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Ja
Ännu en motsägning i samma inlägg. Så du håller alltså med om att TS inte är miljonär när han tappar 72 % av sin investering? När tusan tycker du att han är miljonär egentligen? lite bipolär också kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Ingen fråga, det här är ett påstående som avslutas med ett frågetecken.
Det bestämmer ändå inte du heller, eller hur? Det är jag som ställer frågan, och TS skapade tråden, men du bestämmer vad som är topic. Är detta rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Har ifrågasatt dig, inte Ts.
Om TS vill att vi diskuterar tillvägagångssättet, och du säger att vi inte får diskutera det, ifrågasätter du inte TS då?

Ni är alla varmt välkomna att ventilera era åsikter kring resan mot miljonen!! ..eller vad fan som helst[/quote]


Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Japp. Det betyder inte att jag drar igång en diskussion om Game of Thrones eller senaste dödsskjutningen i Malmö.
Mig veterligen gjorde ingen annan det heller, vi diskuterade bostaden (91 % av TS kapital). Är du inte lite väl Off-topic nu?

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Dåså, då är det bara ditt svar kvar:

Vilka tillgångar anser du vara okej för Ts att tillgodoräkna sig i slutet på dessa 4.5 år?

Du fick redan svar på denna, och du gav mig OK (tack så himla mycket ers höghet) att svara hur jag vill. Vill du att jag citerar ditt inlägg igen, eller minns du detta? Börjar du själv bli en aning förvirrad nu?
Citera
2017-05-17, 14:07
  #338
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Kom igen nu, det gick ju så bra där ett tag, kan du bara svara på vilka tillgångar som Ts får räkna med? För fan kom igen nu, du klarar det!

Vilka tillgångar anser du vara okej för Ts att tillgodoräkna sig i slutet på dessa 4.5 år?

Snälla! Berätta! Stapla upp acceptabla, konkreta tillgångar som räknas. Superenkelt!
Om jag fick svara som jag ville, varför får jag då inte svara som jag vill?

Har du inte ett gäng frågetecken att se över? Vi kan koka ner det till den filosofiska frågan: är 0kr detsamma som 1 000 000kr? För det är nog bara du som verkar tycka det i denna tråd, även fast du väljer att påstå motsatsen

EDIT: mycket för att ändra dina svar, synd att jag sitter och citerar dig innan du hinner ändra
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Herregud vilket förvirrat inlägg, du måste ha det rejält svårt i vardagen
Om du är förvirrad, så har jag svårt i vardagen?
__________________
Senast redigerad av Herr Larsson 2017-05-17 kl. 14:09.
Citera
2017-05-17, 14:18
  #339
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Hahahaha NUUUUUUUU klarnar det, jag ser att du aktiv i drogforumet! Det förklarar ta mig fan allt! Helt otroligt att jag inte kollade upp det tidigare. När du nyktrat till så kan du försöka svara på en fråga:
Nämen titta, Ad Hominem-argumentation i sin renaste form. Här ska du svartmåla mig, men du jämställer 0kr och 1mkr
Hur desperat måste du vara att söka igenom mina tidigare inlägg, för att komma på rätsida i en tråd på ekonomiforat?
För att citera Framtands tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Fan vad enkelt det är för mig!
Ändå så är det så svårt att inte erkänna svaret han får, för det är inte det svar han förväntade sig

Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Herrejävlar, jag har svarat på tusen frågor klart och tydligt och du har svarat på EN (1) fråga efter hundra inlägg och fråga nummer två (den ANDRA frågan på all denna tid) verkar ta lika lång tid. Det är ta mig fan ofattbart.
Hela tråden så har du ställt mig frågor på löpande band. När jag begär tillbaka så sitter du och beklagar dig? Är det mitt fel att du inte förstår svaren du får?
För att citera dig:
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
nu är jag förvirrad
No shit sherlock
__________________
Senast redigerad av Herr Larsson 2017-05-17 kl. 14:28.
Citera
2017-05-17, 14:29
  #340
Medlem
framtands avatar
Om du radar upp vilka frågor du inte fått svar på så fixar jag det!


När jag sen svarat på dom så har jag en enda fråga som jag skulle vilja ha svar på, som till skillnad från ditt kommande drog-tugg kommer vara on-topic. Deal?
Citera
2017-05-17, 14:33
  #341
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Om du radar upp vilka frågor du inte fått svar på så fixar jag det!


När jag sen svarat på dom så har jag en enda fråga som jag skulle vilja ha svar på, som till skillnad från ditt kommande drog-tugg kommer vara on-topic. Deal?
Du har ju frågorna typ 2 inlägg bakåt, ska jag citera dig igen om att vara förvirrad? Är det lite mediciner du tuggar som gör dig så här sinnesslö?
Gräv lite djupare och se om du kan hitta mer användbart att gå OT med din imbecill.
Citera
2017-05-17, 14:44
  #342
Medlem
Bairuilongs avatar
Huruvida det är lämpligt/rimligt att se värdet av sin bostad som en ekonomisk tillgång eller inte beror helt på vad man är ute efter, och vad man har för ambition med sitt boende.

Har man inte för avsikt att byta boende kan det vara en rimligt modell att mer se räntan på ett eventuellt boendelån som en boendekostnad och varken räkna in lånet eller fastigheten i balansräkningen.

Ser man däremot boendet som en del i sitt sparande och som en investering är det betydligt mer relevant att sätta fastighetsvärdet som en pluspost och bolånet som minus ungefär som TS räknar.

Som jag uppfattar TS så ser hen boendet som en del i hens investeringsplan, så i detta fallet tycker jag att det är fullt rimligt att räkna som TS gör.

Mvh
Citera
2017-05-17, 14:44
  #343
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Larsson
Du har ju frågorna typ 2 inlägg bakåt, ska jag citera dig igen om att vara förvirrad? Är det lite mediciner du tuggar som gör dig så här sinnesslö?
Gräv lite djupare och se om du kan hitta mer användbart att gå OT med din imbecill.


Är vi överens? Jag svarar på ditt dravel och du svarar på

Vilka tillgångar anser du vara okej för Ts att tillgodoräkna sig i slutet på dessa 4.5 år?



?
Citera
2017-05-17, 14:58
  #344
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Är vi överens? Jag svarar på ditt dravel och du svarar på

Vilka tillgångar anser du vara okej för Ts att tillgodoräkna sig i slutet på dessa 4.5 år?



?
Måste verkligen reta gallfeber på dig när folk inte säger det vill du höra?

Du behöver inte svara på något, jag ville diskutera på ett så urbota dumt sätt som du gör, och du ser själv hur trängd du blev av situationen. Letar igenom gamla inlägg för att få en hållhake, motsäger dig själv om och om igen. Går mer och mer off topic för varje inlägg du skriver, och i slutändan vet du varken vad du vill få ut eller vad du svarar på.

Inte ens på dina egna villkor kan du forma argument som talar för din sak. Därför du hela tiden undviker och försöker belysa något annat i hopp om att vi ska glömma vad du skriver.

Gör din slutplädering nu så får vi ett avslut på tramsandet. HNWI förändras inte oavsett vad du anser, och du är ändå i slutändan på sin höjd en fattiglappmiljonär i din egna sanning. Jag får gratulera.
Citera
2017-05-17, 16:35
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Vad hindrar dig att ta lån?

Bor du i hus eller BR så är det ju bra presterat att inte ha lån, bor du i hyresrätt hade det varit skandal om du hade haft lån.

Ingenting hindrar mig, däremot känns det som dålig timing att belåna mig nu. Iofs tyckte jag det för 5 år sen också, och det ser man ju hur det gick.. Varför skandal? Hade kunnat vara mångmiljonär även om jag bodde i HR och hade lån
__________________
Senast redigerad av gfbs88 2017-05-17 kl. 16:45.
Citera
2017-05-17, 16:43
  #346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Blir jag sjuk eller arbetslös har jag fina försäkringar och pengar sparade/investerade

Jag menade ju i vårat påhittade scenario med en villa värd 11 miljarder och 0kr på banken. Du påstår att det inte hade hjälpt dig att äga den villan. Du måste verkligen tycka illa om dig själv.
Citera
2017-05-17, 20:16
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Jag menade ju i vårat påhittade scenario med en villa värd 11 miljarder och 0kr på banken. Du påstår att det inte hade hjälpt dig att äga den villan. Du måste verkligen tycka illa om dig själv.
Hade min villa varit värd 11 miljarder och jag aldrig skulle sälja så skulle hela min ekonomi raseras när Maggan fixar fastighetsskatt.

Tycker jag illa om mig själv för att jag inte vill låna pengar?
Trodde tvärtom att det var folk som lånar som om det inte fanns någon morgondag som gjorde detta pga att dämpa sitt självförakt.
Citera
2017-05-17, 21:14
  #348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hade min villa varit värd 11 miljarder och jag aldrig skulle sälja så skulle hela min ekonomi raseras när Maggan fixar fastighetsskatt.

Tycker jag illa om mig själv för att jag inte vill låna pengar?
Trodde tvärtom att det var folk som lånar som om det inte fanns någon morgondag som gjorde detta pga att dämpa sitt självförakt.

Nja, då bör du nog tänka om unge man. Ifall du låter din ekonomi raseras fastän du är god för 11 miljarder så borde du förstå att du tänker fel. Jag förstår vad du menar, men du måste förstå att alla skulder är inte till din nackdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in