2017-05-17, 11:49
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
off-topic för sanningen är obekväm
Gör om gör rätt. Svara på frågorna.
Du kan inte använda fiatvaluta som någon form av argument, det är ju själva fiatvalutan SEK ni ö h t beräknar miljonen i.

Du var tvungen att googla innebörden av cirkelresonemang, du saxade exemplet rakt ifrån wikipedia. Du förstår ändå inte innebörden av cirkelresonemang
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang
Senast redigerad av Herr Larsson 2017-05-17 kl. 11:55.
Citera
2017-05-17, 12:00
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Larsson
Gör om gör rätt. Svara på frågorna.
Du kan inte använda fiatvaluta som någon form av argument, det är ju själva fiatvalutan SEK ni ö h t beräknar miljonen i.

Du var tvungen att googla innebörden av cirkelresonemang, du saxade exemplet rakt ifrån wikipedia. Du förstår ändå inte innebörden av cirkelresonemang
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkelresonemang

Hahaha för det första är det typexemplet på cirkelresonemang, det är du som just googlat på ordet.

För det andra svarade jag klart och tydligt på dina frågor, du har inte svarat på min enda.

4.5 år efter att Ts skapat denna tråd så gör han ett inlägg:

"
Jag äger idag en 6-miljonersvilla och 5 miljoner i en värdepappersportfölj.
Mina skulder är ett bolån på 5 miljoner.

Detta är alla mina tillgångar och alla mina skulder.
"

Har Ts då lyckats med sitt mål att bli miljonär?

Ja eller Nej?
Citera
2017-05-17, 12:14
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
tillbaka till autistiska frågeställningen
Är du inte lite väl off-topic nu? Var det inte du som höll med om att detta var TS tråd, inte din? Ska du inte anmäla dig själv nu?
Typexemplet? Du var väldigt specifik med ett väldigt irrelevant exempel när vi talar ekonomi (glömt detta?), och föga förvånande att man hittar just exakt samma exempel när man tog första bästa uppslagsverk på nätet. Lite pinsamt måste jag säga.

Dina svar är dessutom felaktiga, jag ställde motfrågor som du inte besvarar.

Ditt exempel är fortfarande inte relevant för det är har inget med ämnet att göra. Håll dig till ämnet så kanske du får som du vill.
Gör rätt för dig nu, alla de exakta uppgifterna finns ju redan i tråden, glömt det?
Citera
2017-05-17, 12:43
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Påkommen autist som fortfarande inte förstår cirkelresonemang
Jag ska spela med i din lek nu.

Citat:
"Jag äger idag en 6-miljonersvilla och 5 miljoner i en värdepappersportfölj.

"

Har Ts då lyckats med sitt mål att bli miljonär?

Ja eller Nej?
Här ifrån ska jag argumentera med mig själv då du är så förutsägbar i denna diskussion, och sjunka till din nivå. Kom ihåg vad du själv skrev tidigare:
Citat:
2. Vad spelar realismen för någon roll i framtidsspekulationer? Men absolut, lustigare saker har hänt.

Framtand: TS är miljonär. TS har en produkt värd 6 miljoner men bara lån på 5. TS är miljonär för skulderna understiger värdet på produkten.

Undertecknad: TS är inte miljonär. TS har köpt en produkt för 6 miljoner, och sedan lånat 5 miljoner till värdepapper. TS är skuldsatt och har 0 kr.

Framtand: Men men men TS har en vara värd 6 miljoner, TS kan sälja och göra miljoner i vinst

Undertecknad: TS är inte miljonär. I framtiden är alla bostäder statligt ägda, ingen privatperson får äga sin bostad. Förlusten på TS bostad är 100%. TS har 0 kr för han måste betala tillbaka lånet.

Är TS fortfarande miljonär nu? Vad sägs som att vi förhåller oss till verkligheten?
Gå och besvara mina frågor nu, som du undviker.
Citera
2017-05-17, 12:48
Medlem
framtands avatar
Citat:
Jag ska spela med i din lek nu.

tjäbbel

Har man nettotillgångar som tangerar eller överstiger värdet av en miljon i en specifik valuta så är man miljonär i den specifika valutan.

Fan vad enkelt det är för mig!

Men du verkar ha missat min frågeställning, så jag tar den igen:

Vilka tillgångar anser du vara okej för Ts att tillgodoräkna sig i slutet på dessa 4.5 år?
Senast redigerad av framtand 2017-05-17 kl. 12:51.
Citera
2017-05-17, 12:55
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Du verkar ha missat min frågeställning, så jag tar den igen:

Vilka tillgångar anser du vara okej för Ts att tillgodoräkna sig i slutet på dessa 4.5 år?
var inte din frågeställning om Du var miljonär i ditt exempel? Du skrev det vid åtminstone 5 tillfällen. TS vill ha en miljon i vår fiatvaluta, och det har han när han skramlat ihop 1 miljon i denna Fiatvaluta. Är 0kr detsamma som 1 000 000kr enligt dig? Har han nåt sitt mål nu när han har en värdelös vara?

EDIT: Du ändrar ditt inlägg så vi får fortsätta här.
Citat:
Har man nettotillgångar som tangerar eller överstiger värdet av en miljon i en specifik valuta så är man miljonär i den specifika valutan.

Fan vad enkelt det är för mig!
Men TS har ju inte det i exemplet? Så han är alltså inte miljonär enligt din egna uppfattning? Varför tjatar du om detta exempel, om du ändå har fel?
Senast redigerad av Herr Larsson 2017-05-17 kl. 12:57.
Citera
2017-05-17, 13:16
Medlem
framtands avatar
Citat:
var inte din frågeställning om Du var miljonär i ditt exempel? Du skrev det vid åtminstone 5 tillfällen. TS vill ha en miljon i vår fiatvaluta, och det har han när han skramlat ihop 1 miljon i denna Fiatvaluta. Är 0kr detsamma som 1 000 000kr enligt dig? Har han nåt sitt mål nu när han har en värdelös vara?

EDIT: Du ändrar ditt inlägg så vi får fortsätta här.

Men TS har ju inte det i exemplet? Så han är alltså inte miljonär enligt din egna uppfattning? Varför tjatar du om detta exempel, om du ändå har fel?

Börjar bli halt för dig nu. Känner du dig förvirrad?

Jag har två frågor.

1.

4.5 år efter trådstarten skriver Ts ett inlägg:

"

"

Har Ts då lyckats med sitt mål?

Ja eller Nej.

2.

Du kan svara såhär (två tydliga exempel eftersom du verkar ha problem just här, med formuleringen av svaret)

1. Nej.
2. Svenska kronor i kontanter i en portfölj.

Eller:
1. Ja.
2. Alla tillgångar, likvida som inte, som har ett för Ts relevant värde i sin strävan efter att ha tillgångar som tangerar eller överstiger motsvarande en miljon svenska kronor.

Eller precis som du känner för, detta var bra två exempel dragna ur en hatt. Svara precis som du själv vill.

Ska vi säga maxord på fråga 1 är ett (1) ord, och på fråga två är 50 ord max? Blir det lättare med tydliga ramar?
Citera
2017-05-17, 13:23
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Börjar bli halt för dig nu. Känner du dig förvirrad?

Jag har två frågor.

1.

"

"

Ja eller Nej.
Du har ju redan fått ett nej, vi hade ju lite cirkelargumenterande om detta. TS har köpt en produkt som tappar allt sitt värde i framtiden, och har därför inte nåt sitt mål för han har inte miljonen i fiatvalutan som används som benchmark. Är 0kr detsamma som 1 000 000kr?

Citat:
2.
Du kan svara såhär (två tydliga exempel eftersom du verkar ha problem just här, med formuleringen av svaret)

1. Nej.
2. Svenska kronor i kontanter i en portfölj.
Det var precis det jag gjorde, du accepterar ju inte svaren som leder till samma slutsats

Citat:
Eller precis som du känner för, detta var bra två exempel dragna ur en hatt. Svara precis som du själv vill.
Här motsäger du dig själv, för när jag svarar som jag vill förstår du ju inte?

Citat:
Ska vi säga maxord på fråga 1 är ett (1) ord, och på fråga två är 50 ord max? Blir det lättare med tydliga ramar?
Behöver du även stödhjul när du cyklar? Går du med hjälm på dig inomhus?
Senast redigerad av Herr Larsson 2017-05-17 kl. 13:25.
Citera
2017-05-17, 13:30
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
autism
Du är igång igen och vill diktera villkoren för tråden, sa du inte att det var TS tråd, och du inte var den som bestämde?

Kan du svara på nedan frågor är du snäll, när jag nu så fint fått skoja av mig i tramsdiskussionen.

över 90% av TS tillgångar är idag i bostaden med en belåningsgrad på 84 %. Ditt exemepel är bara 16 %. Är du verkligen on-topic med ditt tramsande?

Är det on-topic att antaga att TS vinner på lotto? eller att marknaden kraschar? Eller ska vi hålla oss till verkligheten?

Om TS bestämmer, ska du m a o inte sitta och bestämma vad som får diskuteras? Varför sitter du och ifrågasätter TS? Är inte nedan citat saxat ifrån TS?
Ni är alla varmt välkomna att ventilera era åsikter kring resan mot miljonen!! ..eller vad fan som helst
Citera
2017-05-17, 13:31
Medlem
framtands avatar

"

"

Ja eller Nej.

Citat:
nej

Åh herregud, det där kändes bättre än min första orgasm. Fy faaaaaaaan vad skönt det va! Dra åt helvete vilken frigörelse!
Tack! Tack Gode Gud och Tack Herr Larsson!

Ok, ett Nej där då.

Då är det bara följande fråga kvar:

Stapla upp dom hur som helst, precis som första svaret nu! Kom igen, du klarar det! Tänk på trådstarten, tänk på dina åsikter, tänk på hela frågeställningen och förlöööööös svaret! Kom igen nu, sista biten kvar nu bara!

Citera
2017-05-17, 13:34
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
argumenterar emot sig själv
Om du nu ändå håller med mig, borde inte diskussionen vara avslutad för din del? Är det så att du kanske inte är medveten om att du är av samma åsikt?
Citera
2017-05-17, 13:39
Medlem
framtands avatar
Citat:
Över 90% av TS tillgångar är idag i bostaden med en belåningsgrad på 84 %. Ditt exemepel är bara 16 %. Är du verkligen on-topic med ditt tramsande?

Är det trams om vi antar att Ts situation hinner förändras på 4.5 år?
Men ja, jag har hållt mig till topic rakt igenom.

Citat:
Är det on-topic att antaga att TS vinner på lotto?

Njae det är det väl inte direkt , om han inte verkligen gör det eller om man har något att tillföra diskussionen med en hypotetisk lotterivinst.

Citat:
eller att marknaden kraschar?

Samma svar här, det är ju topic om den gör det och om man vill göra klart för alla att det är nu-värdet på tillgångarna som ska räknas och inte ett max-min-historiskt eller annat värde.

Citat:
Eller ska vi hålla oss till verkligheten?

Ja

Citat:
Om TS bestämmer, ska du m a o inte sitta och bestämma vad som får diskuteras?

Ingen fråga, det här är ett påstående som avslutas med ett frågetecken.

Citat:
Varför sitter du och ifrågasätter TS?

Har ifrågasatt dig, inte Ts.

Citat:
Är inte nedan citat saxat ifrån TS?

Ni är alla varmt välkomna att ventilera era åsikter kring resan mot miljonen!! ..eller vad fan som helst[/quote]

Japp. Det betyder inte att jag drar igång en diskussion om Game of Thrones eller senaste dödsskjutningen i Malmö.

Dåså, då är det bara ditt svar kvar:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in