Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Larsson
var inte din frågeställning om Du var miljonär i ditt exempel? Du skrev det vid åtminstone 5 tillfällen. TS vill ha en miljon i vår fiatvaluta, och det har han när han skramlat ihop 1 miljon i denna Fiatvaluta. Är 0kr detsamma som 1 000 000kr enligt dig? Har han nåt sitt mål nu när han har en värdelös vara?
EDIT: Du ändrar ditt inlägg så vi får fortsätta här.
Men TS har ju inte det i exemplet? Så han är alltså inte miljonär enligt din egna uppfattning? Varför tjatar du om detta exempel, om du ändå har fel?
Börjar bli halt för dig nu. Känner du dig förvirrad?
Jag har två frågor.
1.
4.5 år efter trådstarten skriver Ts ett inlägg:
"
Jag äger idag en 6-miljonersvilla och 5 miljoner i en värdepappersportfölj.
Mina skulder är ett bolån på 5 miljoner.
Detta är alla mina tillgångar och alla mina skulder.
"
Har Ts då lyckats med sitt mål?
Ja eller Nej.
2.
Vilka tillgångar anser du vara okej för Ts att tillgodoräkna sig i slutet på dessa 4.5 år?
Du kan svara såhär (två tydliga exempel eftersom du verkar ha problem just här, med formuleringen av svaret)
1. Nej.
2. Svenska kronor i kontanter i en portfölj.
Eller:
1. Ja.
2. Alla tillgångar, likvida som inte, som har ett för Ts relevant värde i sin strävan efter att ha tillgångar som tangerar eller överstiger motsvarande en miljon svenska kronor.
Eller precis som du känner för, detta var bra två exempel dragna ur en hatt. Svara precis som du själv vill.
Ska vi säga maxord på fråga 1 är ett (1) ord, och på fråga två är 50 ord max? Blir det lättare med tydliga ramar?