Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 21:06
Jag tycker vi börjar få en ganska klar bild av vad som har hänt:

Båtturen:

De tre grabbarna tog sig en sväng med båten, för kul skull, för att tända en jolle på sjön eller liknande. De åker sedan tillbaka med båten och går upp till huset.

Kvällen/natten:

Killarna blir sedan bortkörda då MGM bestämt träff med BO, av någon anledning. De kanske skulle prata, hon kanske ville ha sprit till kvällen eller något annat.
Något händer här, någon slags konfrontation vilket leder till att BO avlider. MGM får panik och forslar kroppen ner till vattnet för att dumpa liket. Han lämnar sedan huset och tar sig till en bekant.

Söndag

MGM tar kontakt med de två tidigare MGM och åker tillbaka till stugan, antingen är han ärlig här och berättar vad som hänt, eller drar han en rövare för att de ska tro att allt var en olyckshändelse, i vilket fall går det ner till "dumpplatsen" för att kolla till. Sedan går det längs skogen och upp på vägen, där de blir sedda, de går sedan tillbaka till stugan, senare på kvällen blir alla tre gripna.
Citera
2017-05-17, 21:06
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så nu har jag läst ikapp tråden igen.

Som jag fattat det sitter han ännu och nekar?

Imorgon när dom ska ta ställning till häktningen bör vi få veta om han bestrider den och blånekar totalt. Alltså det där på snapchat och att han varit oanträffbar är verkligen graverande för honom. Man stänger inte av telefonen bara för att i dagens samhälle på en lördag kväll när man är 22 bast.

Jag stänger ofta av min telefon, ibland går jag 2-3 dagar utan att ha den på. Så det finns vissa som faktiskt inte är helt beroende utav en telefon i dagsen samhälle.
Citera
2017-05-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, du målar upp ett filmmanus baserat på dina okunskaper om fakta i det här fallet.

Vägen till båthuset går genom Gärdesgården, inte ett dugg rimligt eller sannolikt att en mördare utan anknytning till gården skulle riskera upptäckt genom att köra genom gården med ett lik i bilen utan att veta var vägen slutar, eller för den delen riskera att inte kunna fly från platsen med sitt fordon.

Jonas i Dalby stenbrott slog ner sin fru med en klubba bakifrån, sen bar han i skydd av mörkret henne och deras baby flera 100 m till stenbrottet där hon och babyn släpptes ned 10 m.

Jag tror att det är fullt möjligt att Billy boy bar denna smala flicka på 55 kg utan problem. Risken med ett fordon är att det blodas ner. Enklare då att tvätta händerna.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Enligt Aftonbladets uppgiftslämnare har en av de frisläppta killarna efter flera förhör till slut berättat vad han vet om mordkvällen på den ensligt belägna gården.
För polisens förhörsledare ska mannen ha berättat hur bland annat han befann sig på den mordmisstänkte expojkvännens gård under lördagskvällen.
Men plötsligt ska Tovas expojkvän ha bett alla att lämna gården.
– Då åkte alla därifrån, ska den frisläppte mannen ha sagt i förhör.

Tova och x:et kan ha vistats tillsammans avskilt i ett rum, han vill men inte hon, stryper henne med ett föremål, knallar ut till kompisarna och säger att de ska åka ifrån gården.

Dagen efter förklarar han att Tova mådde dåligt och ville ha lugn och ro i huset, måste inte vara märkligare än så.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Det behöver inte vara ett järnspett eller dylikt. Kan räcka med att faktiskt helt och hållet ramla omkull och du slår dig oturligt nog på fel ställe.
En vän blev knuffad bakåt på fyllan, och landade på bakhuvudet och dog.

Nu säger jag inte att det är så, ville bara säga att du faktiskt kan dö av en knuff!

Ja det kan man och även om man slår i tinningen typ i ett bord
Citera
2017-05-17, 21:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Jaså? Jag gör det hela tiden, både när jag var 22 och nu, inte så jättemånga år senare. Sedan är batteritiden i dagens telefoner även extremt dålig idag.

Ja men jag hoppas du inte gör det samtidigt som ditt ex blir ihjälslagen din gård, som du tidigare misshandlat. Och hör av dig först dagen efter i smått panik.

Varför jag tycker det är graverande är att det då helt plötsligt ser ut som någon jädra olycka eller att han råkat slå ihjäl henne. Utan mer att han visste vad han skulle göra redan när han körde iväg polarna och sen stängde av telefonen.
Citera
2017-05-17, 21:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Nä, det du säger stämmer inte.

Nu finns det ju rättstekniska bevis på "tillhygge"
Tillhygge är föremål som omfattar skada. Där inkluderas knytnäve mm

Så nån olycka är det inte. Den här killen är störd
Citera
2017-05-17, 21:09
Medlem
De frisläppta är inte friskrivna från utredningen ännu, dock finns inte tillräckligt för att begära dem häktade. Det är inte omöjligt att de är inblandade efter att hon blivit mördad men de kan också ha noll delaktighet. Dock tycker jag det är så skumt att det verkar ha tagit flera förhör innan den ena killen ens berättar vad han vet. Jag kan fan inte komma på någon polare som jag skulle ljuga för eller undanhålla sanningen för att skydda denne om denne var misstänkt för mord. Är folk såhär idiotiska?
Citera
2017-05-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tova och x:et kan ha vistats tillsammans avskilt i ett rum, han vill men inte hon, stryper henne med ett föremål, knallar ut till kompisarna och säger att de ska åka ifrån gården.

Dagen efter förklarar han att Tova mådde dåligt och ville ha lugn och ro i huset, måste inte vara märkligare än så.

Ja, så kan det ha gått till, det låter som ett troligt scenario tycker jag.

Vet man var i sjön Tuva hittades?
Citera
2017-05-17, 21:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
Jag stänger ofta av min telefon, ibland går jag 2-3 dagar utan att ha den på. Så det finns vissa som faktiskt inte är helt beroende utav en telefon i dagsen samhälle.

Fast typ ingen under 30 bast
Citera
2017-05-17, 21:12
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qztar

Fast om så vore fallet känns ju den uppgiften rätt menlös. När jag läser det är just den meningen nästan som uppsåt nen troligtvis kan de kolla master mm och teleloggar
Citera
2017-05-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wyxlock
Jag tycker vi börjar få en ganska klar bild av vad som har hänt:

Båtturen:

De tre grabbarna tog sig en sväng med båten, för kul skull, för att tända en jolle på sjön eller liknande. De åker sedan tillbaka med båten och går upp till huset.

Kvällen/natten:

Killarna blir sedan bortkörda då MGM bestämt träff med BO, av någon anledning. De kanske skulle prata, hon kanske ville ha sprit till kvällen eller något annat.
Något händer här, någon slags konfrontation vilket leder till att BO avlider. MGM får panik och forslar kroppen ner till vattnet för att dumpa liket. Han lämnar sedan huset och tar sig till en bekant.

Söndag

MGM tar kontakt med de två tidigare MGM och åker tillbaka till stugan, antingen är han ärlig här och berättar vad som hänt, eller drar han en rövare för att de ska tro att allt var en olyckshändelse, i vilket fall går det ner till "dumpplatsen" för att kolla till. Sedan går det längs skogen och upp på vägen, där de blir sedda, de går sedan tillbaka till stugan, senare på kvällen blir alla tre gripna.

Har någon av de tre sagt att de inte träffade Tova den kvällen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in