Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-17, 14:43
Medlem
Wheatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mython85
Bättre dom kunde det inte bli. Det som gör mig förvånad är, att Billy har erkänt för misshandel, men den dom fick han frikänd för.

Är inte det bara klassisk straffrabatt?
Citera
2018-05-17, 15:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheaton
Är inte det bara klassisk straffrabatt?

För vad då? Han var för gammal för att få åldersrabatt.
Citera
2018-05-17, 15:35
Medlem
Citat:
Bättre dom kunde det inte bli. Det som gör mig förvånad är, att Billy har erkänt för misshandel, men den dom fick han frikänd för.

Det är väl vanligt att man blir friad för mindre brott vid allvarliga företeelser?
Citera
2018-05-17, 16:07
Medlem
Citat:

Nej, han har inte erkänt misshandel/brott. Däremot har han gjort vissa medgivanden som typ: "Hon åkte i golvet när jag puttade bort henne när hon slog mig" eller "Hon fick ett märke när jag försökte freda mig".
Citera
2018-05-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretty.reckless
Skönt att han spärrades in på livstid. Extremt uppenbart att han är psykopat när man läst hela FUP. Ingen skuld, ingen ånger, ständigt förnekande, manipulativ och känslokall. Inget är någonsin hans fel. Det är inte lätt att genomskåda en sådan person för de håller en ständigt förvirrad och kan spela oerhört bra på känslor. Tova hade en magkänsla att han eventuellt kunde döda henne men hon ville nog inte tro på att han faktiskt var så hemsk och kapabel.

Jag tror inte Billy planerade mordet. Han gjorde för många misstag för att det skulle vara planerat. Exempelvis skriver han dagen efter "Jävla skitliv!!!" på snap, vilket ger mig känslan att han handlade impulsivt. Jag tror att han hoppades kunna övertala Tova att bli tillsammans igen men när han märkte att hon inte ville lika mycket, blev han extremt arg och såg svart. Han såg henne som en ägodel och av den anledningen ska ingen annan få henne om inte han kan ha henne.
låter som ett troligt tillvägagångsätt, dock har han ju vissat genom dagboken vad han hade för tankar
Citera
2018-05-17, 16:41
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpesolsken
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/hovratten-faststaller-livstidsstraff-for-tovas-mordare

Fy satan så gott

Skönt att hovrätten fastställde tingsrättens dom om livstids fängelse. Det hjälpte alltså inter att han bytte till den s k stjärnadvokaten Thomas Olsson.
Citera
2018-05-17, 18:33
Medlem
Har sökt en bild som fanns på Billy F:s Facebooksida. Kontot nu stängt sedan länge. En hel del bilder finns dock ändå från hans FB-sida i media, men inte den där han är/kör? i en bil med en annan hillbilly kompis vid sidan om. Bara dom två i bilden alltså....
Nån sakkunnig här som eventuellt laddat ner den eller vet var den finns... tror det var den enda eller en av få av Billy F och en kompis? tagen i en bil...
Tack på förhand för eventuella tips!
Citera
2018-05-17, 18:46
Medlem
När ska han börja sitta i fängelse ?!
Citera
2018-05-17, 19:15
Medlem
Citat:
När ska han börja sitta i fängelse ?!
Han flyttas över om några veckor kanske från häktet, han kanske prövar att överklaga till HD först och de kommer inte att ta upp det och sedan flyttas han över till riksmottagningen på Kumla över där utreds han på vilken anstalt han ska avtjäna sitt straff.
Citera
2018-05-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han flyttas över om några veckor kanske från häktet, han kanske prövar att överklaga till HD först och de kommer inte att ta upp det och sedan flyttas han över till riksmottagningen på Kumla över där utreds han på vilken anstalt han ska avtjäna sitt straff.

så du menar det kommer ta ytterligare flera veckor/månader tills han får sitt straff?
Citera
2018-05-17, 19:32
Medlem
Hur länge kommer han få sitta tro?
Citera
2018-05-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Hur länge kommer han få sitta tro?

Skulle gissa på 22 år
Citera