Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 16:23
Medlem
I.om tiden 04.14 har vi två möjliga scenarion:
1. GM har erkänt och har av okänd anledning koll på den exakta tiden.
2. Det finns digital bevisning i form av film på gärningen.

Att ett armbandsur skulle gått sönder, en mobil gått sönder eller sista ping etc skulle vara tillräckligt för att fastställa dödstillfället är helt enkelt inte rimligt då det är extremt osäkert. Med den logiken kan en GM mörda någon kl 07.00 men ställa armbandsuret på den döde till 19.00 för vilken hen kan skaffa alibi. Det funkar helt enkelt inte så.

I kort: GM har erkänt och har koll på klockan av okänd anledning.
Citera
2017-05-17, 16:24
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Haha, det var då det mest långsökta jag någonsin hört ^^

De sprack ju dock då dom släppt 2 av dom

Visst släpps FUP innan rättegången?
Citera
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men då är ju gubben sett 3 inte trovärdig längre.
Eller var Tova en av dom 3 ????

Gubben har kanske sett Deliverance lite för många gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon kan ju ha blivit kvarhållen mot sin vilja under försök då att hon antingen skulle dra tillbaka tidigare anmälan eller om det nu blivit handgemäng tidigare under kvällen också så hon sa att nu skulle hon anmäla igen. Alltså att det nu spårat ut efter sista samtalet med kompisen på kvällen.

Jag håller med. ;*)
Citera
2017-05-17, 16:25
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:

Att ett armbandsur skulle gått sönder, en mobil gått sönder eller sista ping etc skulle vara tillräckligt för att fastställa dödstillfället är helt enkelt inte rimligt då det är extremt osäkert. Med den logiken kan en GM mörda någon kl 07.00 men ställa armbandsuret på den döde till 19.00 för vilken hen kan skaffa alibi. Det funkar helt enkelt inte så.

Tror inte man ska hänga upp sig på minuterna...
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag hoppas han tittade på klockan och inte fotade eller filmade henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
De sprack ju dock då dom släppt 2 av dom

Visst släpps FUP innen rättegången?

FUP släpps när åtal väcks. Känns som att det kan gå ganska snabbt om han, som det verkar, har börjat prata.
Citera
2017-05-17, 16:26
Medlem
Vad som är lite intressant är att någon i denna tråd igår frågade om "ryktet om filmen på mordet" med tanke på att tiden nu har angetts så exakt av åklagare...
Citera
2017-05-17, 16:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
FUP släpps när åtal väcks. Känns som att det kan gå ganska snabbt om han, som det verkar, har börjat prata.

Det som tar tid är de tekniska bevisen, alla labbresultat från obduktionen etc. Det kan ta månader.
Citera
2017-05-17, 16:27
Medlem
04:14?
Har han alltså tvingat henne vara kvar på platsen utan att höra av sig till vänner/familj? Jag kan köpa att de två andra kanske inte var inblandade. Att hon skulle varit vid liv nästan hela natten tror jag dock inte på. Tidpunkten är också för exakt. Troligare att detta är den senaste tidpunkten då mordet kan ha utförts. Detta då kanske GMs mobil lämnar platsen 04:20 etc... Jag får inte ihop det iaf.
Citera
2017-05-17, 16:28
Medlem
Mictlancihuatls avatar
Det är ju mycket troligt att polisen/åklagaren berättat att även båda hans vänner blivit anhållna och är misstänkta. Denna "gisslansituation" blev för mycket för den redan i nerverna nedbrutne Billy att han sjöng ut som en lärka för att inte helt pissa ner sin egen heder inför sina närmsta vänner.
Citera
2017-05-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tror inte man ska hänga upp sig på minuterna...

Det är väldigt sällan polisen/åklagare ger såpass exakt tidsangivelse. I de fall som de är exakta har de också på fötterna. Hade det inte funnits belägg (film/bild eller erkännande) hade man gått ut med något i stil med "runt 4 på morgonen".
Just minuterna pekar på att det finns erkännande eller digital dokumentation.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag hoppas han tittade på klockan och inte fotade eller filmade henne.

Håller med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in