Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 15:57
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
GM mannens kompisar kan ha kommit över till honom efter mordet utan att veta nåt därför misstankarna fanns på dem ? Alla har vi nån gång åkt till en polare sent på kvällen. Sista samtalet var la från BO runt 21:30 mördad 23:00 sen kommer polArna utan att veta nåt ?

Ja varför inte och dom vet inget nu om vad som har hänt så de är därför dom inte säger något i förhören. Men förmodligen så har polisen något på dom och därför håller kvar dom tror jag.
Citera
2017-05-17, 15:59
Medlem
Dricksglas55s avatar
Då är ju frågan vad dom tre killarna gjorde när dom kom upp ur skogen enligt ett vittne och försökte dölja ansiktena? Var det på söndagsmorgonen? Och hade vittnet pekat ut dessa tre eller kände bara igen nån? Eller ingen? Jag kommer inte ihåg. Är ju väldigt skumt allafall.
Citera
2017-05-17, 15:59
Medlem
"Enligt häktningsframställan är tidpunkten för brottet 04.14 natten mot söndag. Tova Moberg ska ha bragts om livet på gården, enligt häktningsframställan."

Betyder det att man tror att hon blev dödad så pass sent på natten/tidigt på morgonen? Eller har man bara satt en tidpunkt då man inte har någon aning om detta ännu?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AKMvq/en-begars-haktad-for-mordet-pa-tova-moberg
Citera
2017-05-17, 16:00
Medlem
13579111317s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu förstår jag inte. Vilken läxa har dom två släppta killarna lärt sig?
Visste dom om att MGM misshandlade Tova och riskerade att döda henne?

Du menar kanske att alla ska leva som eremiter och inte umgås med någon för risken finns ju att den du umgås med begår ett grovt brott.

Att inte umgås med kvinnomisshandlare kanske? Okej att de inte visste om mordet, men misshandelsanmälan kände de säkert till. Nåja, de får dra sina egna slutsatser.

Trist att de blev uthängda dock.
Citera
Medlem
bozzhos avatar
Så länge polisen inte får ett erkännande så blir det svårt att fälla honom, han kan ju inte dämmas på indicier, det måste ha ett mordvapen eller DNA som binder han till offret, tror inte vi ska ropa hej ännu
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Jag tycker det är rätt konstigt. Med tanke på de uppgifter om att 3 skulle vara ute på sjön och att 3 individer skulle ha klivit ur en skog och dolt sina ansikten. Det hela kan förvisso vara ett missförstånd och uppgifterna kan vara felaktiga.
Någon måste ha erkänt och tagit på sig all skuld. Borde klarna ganska snabbt vad som hänt. Skulle inte förvåna mig om det kommer ut snart att "han" har erkänt.
Dock ser jag det som osannolikt att de andra inte har någon som helst inblandning. Visst de kan ha blivit hotade av GM och agerat i skräck av vad de sett konsekvenserna kan resultera i.
Samtidigt måste man lita på rättsystemet. Iaf försöka lita.
En sak är säker, dessa gossar kommer inte ha det lätt i framtiden. Hoppas de repar sig väl om de är oskyldiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallrosasmurf
De är kanske inte så sannolikt men de kan vara såhär att tjejen gick ner för en trappa i Ex hus och en bit efter gick dom tre killarna. Killen längst bak, snubblar in i killarna framför så alla ramlar och flyger ner på tjejen. Exets armbåge träffar henne i nacken, Jimmys knä träffar hennes bröstkorg och Fredrik har käften öppen i fallet o flyger med tänderna mot hennes hals så de blir ett bit märke där. Hon avlider av skadorna och killarna får panik för att dom mördat henne(oavsiktligt men ändå) och dumpar henne i sjön.

Allt är ju möjligt..

Haha, det var då det mest långsökta jag någonsin hört ^^
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Två släppta, se på Dan det trodde jag inte. Då kan jag bara be om ursäkt om det jag skrivit om en av dom misstänkta. Sorgligt att se alls kommentarer på hans FB
Citera
2017-05-17, 16:01
Medlem
Brottet ska ha begåtts kl 04.14 natten mot söndag enligt häktningsframställan. Undra hur de kunnat lista ut det?
Citera
2017-05-17, 16:01
Medlem
Citat:
Enligt häktningsframställan är tidpunkten för brottet 04.14 natten mot söndag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AKMvq/en-begars-haktad-for-mordet-pa-tova-moberg

Väldigt sent på natten. Speciellt om man ska simträna dagen efter. Om det nu är exet som har mördat flickan uppsåtligt... varför så lång tid? Hon har uppenbarligen varit på gården sedan tidig kväll (telefonsamtalet). Bara en notering.
Citera
2017-05-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Haha, det var då det mest långsökta jag någonsin hört ^^

Ja, "allt är möjligt" men i det här fallet får man nog betrakta sannolikheter
Citera
2017-05-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Då är ju frågan vad dom tre killarna gjorde när dom kom upp ur skogen enligt ett vittne och försökte dölja ansiktena? Var det på söndagsmorgonen? Och hade vittnet pekat ut dessa tre eller kände bara igen nån? Eller ingen? Jag kommer inte ihåg. Är ju väldigt skumt allafall.
Allt kring sagda vittne är så vitt jag har läst ytterst oklart. Vittnen kan generellt tro att dom vet väldigt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in